Gå til innhold

gjør jeg det rette her?


Annitta

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet sammen med ei dame på 55 år, hun er veldig streng.Jeg jobber som frisør.

I høst fortalte jeg henne at jeg hadde angst, men dette skulle jeg aldri ha sagt for hun gjør narr av meg og forteller dette til andre. Nå har det gått så langt at idag orker jeg ikke dra på jobb, og vil sykmeldes.. er dette riktig? og burde jeg være rett frem med dette tilmin kollega?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ramina

Jeg vet ikke helt om din kollega virker som særlig seriøs og voksen å være rett frem med etter hva du forteller.

Jeg hadde gått til høyere hold, sjefen og sakt fra om hva som har skjedd. Også om jeg var sykmeldt pga. det.

Denne idiotiske kjærringa har nemmelig godt av å få en ripe i lakken.

Sånn kan man ikke holde på på en arbeidsplass, det er normal forkeskikk å ta hensyn til andre kollegaer.

Jeg hadde snakket med sjefen og fortalt hele historien der.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om din kollega virker som særlig seriøs og voksen å være rett frem med etter hva du forteller.

Jeg hadde gått til høyere hold, sjefen og sakt fra om hva som har skjedd. Også om jeg var sykmeldt pga. det.

Denne idiotiske kjærringa har nemmelig godt av å få en ripe i lakken.

Sånn kan man ikke holde på på en arbeidsplass, det er normal forkeskikk å ta hensyn til andre kollegaer.

Jeg hadde snakket med sjefen og fortalt hele historien der.

Lykke til.

Tusen takk for kjapt svar.

Ja, er helt inig i at jeg burde snakke med sjefen min først, men poenget er at de to kjenner hverandre veldig godt for de har jobbet sammen i 25 år..Så jeg er liksom tredjemann pp hjulet.. men jeg har mine rettigheter fordet da så det er egentlig ikke det det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramina

Tusen takk for kjapt svar.

Ja, er helt inig i at jeg burde snakke med sjefen min først, men poenget er at de to kjenner hverandre veldig godt for de har jobbet sammen i 25 år..Så jeg er liksom tredjemann pp hjulet.. men jeg har mine rettigheter fordet da så det er egentlig ikke det det står på.

Akkurat...om du er aldri så ny så har du rettigheter, og krav på å bli behandlet med respekt.

Så prøv du, og være ærlig. Kan hende sjefen alikavel er en seriøs og ordentlig person.

Håper ting ordner seg for deg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat...om du er aldri så ny så har du rettigheter, og krav på å bli behandlet med respekt.

Så prøv du, og være ærlig. Kan hende sjefen alikavel er en seriøs og ordentlig person.

Håper ting ordner seg for deg.

:)

takk, jeg ringte nå..

Måtte ta en avgjørelse, og det ble bra på grunn av deg!:) tusen takk, hulker litt nå men føles godt:D

Han sa at han ikke fikk gjort noe med det, og at det var synd jeg ikke trivdes..

Så *puh endelig! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøhesten

takk, jeg ringte nå..

Måtte ta en avgjørelse, og det ble bra på grunn av deg!:) tusen takk, hulker litt nå men føles godt:D

Han sa at han ikke fikk gjort noe med det, og at det var synd jeg ikke trivdes..

Så *puh endelig! =)

Ikke gjort noe med det?? Det er faktisk hans plikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ramina

takk, jeg ringte nå..

Måtte ta en avgjørelse, og det ble bra på grunn av deg!:) tusen takk, hulker litt nå men føles godt:D

Han sa at han ikke fikk gjort noe med det, og at det var synd jeg ikke trivdes..

Så *puh endelig! =)

Stakkar deg. Verden skal ikke være enkel hele tiden.

Synes du var flink jeg.

Forsto jeg rett at han sa han ikke kunne gjøre noe med det?

I såfall så er ikke det riktig synes jeg.

Din historie kan kalles "mobbing" og mobbing på arbeidsplassen skal slåes sterkt ned på, gjerne med refs, møter av parter osv.

Synd at du skal måtte finne deg annen jobb om så skjer.

Men du var flink og tok tak i problemet, og med slikt mot så ser jeg at det nok vil gå deg vel fremover.

Ting ser nok litt mørkt ut akkurat nå men du virker å ha litt ben i nesa så du får det helt sikkert til fremover :)

Husk at fordi om du har angst så skal du ikke la folk tråkke på deg, lær deg å si fra, det går ann å få frem mening og tanker på en rolig og skarp måte. Ikke tillat at folk behandler deg dårlig i fremtiden.

Tvi, tvi mor...gråt ut litt du...det er bare godt. Og så ser du fremover, er masse muligheter for deg der ute.

Og når du har tørket tårene så går du ut og kjøper deg en is eller noe annet godt, en lebestift eller en annen småting...som premie...

det fortjener du.

*klem hvis du vil ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort noe med det?? Det er faktisk hans plikt!

Han driver sikkert ikke seriøst ettersom han ikke tørr å ta opp dette med henne.

Han har kun henne igjen og er hans eneste støtte.

For han har kun en datter som familie ¨så jeg forstår han litt og da. Men han burde tatt litt hensyn til andre ansatte og, for det er jo en grunn til at alle slutter hos han?

ikke vet jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi-jente21

Han driver sikkert ikke seriøst ettersom han ikke tørr å ta opp dette med henne.

Han har kun henne igjen og er hans eneste støtte.

For han har kun en datter som familie ¨så jeg forstår han litt og da. Men han burde tatt litt hensyn til andre ansatte og, for det er jo en grunn til at alle slutter hos han?

ikke vet jeg:)

Siden sjefen sa han ikke kunne gjøre noe, hva med å si det til hun kjerringa som mobber deg hvordan du føler det. Hva du mener om det som blir sagt og gjort.

Kanskje hun ikke tenker over det, kanskje hun bare liker å tulle og ikke mener noe vondt med det.

Hun fortjener jo en sjangse til å gjøre det godt igjen.

Jeg ville først snakka med den det gjaldt og deretter gått til sjefen (det motsatte av det du har gjort).

Lykke til med hva du enn gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sjefen sa han ikke kunne gjøre noe, hva med å si det til hun kjerringa som mobber deg hvordan du føler det. Hva du mener om det som blir sagt og gjort.

Kanskje hun ikke tenker over det, kanskje hun bare liker å tulle og ikke mener noe vondt med det.

Hun fortjener jo en sjangse til å gjøre det godt igjen.

Jeg ville først snakka med den det gjaldt og deretter gått til sjefen (det motsatte av det du har gjort).

Lykke til med hva du enn gjør.

ja, har faktisk tatt det opp med henne før faktisk.. at hun sender meg rare blikk med andre til stede og "hermer" etter meg liksom..

Jeg er bare så dugelig lei, av å bli hersja med og stenge følelsene inne. Det er ikke riktig å nesten bryte sammen på jobben heller?

Den kjærronga har fått en sjanse før, har gitt henne det.

Tørr ikke og tror heller ikke det hjelper å snakke med henne..Hun forstår ikke hva hun gjør. Hun er HARD. Men som regel er det de hardeste som har de verste problemene for de må skjule seg liksom. men nå har jeg tatt et valg, håper sjefen sa ifra at det var på grunn av henne jeg sluttet og ikke at jeg bare er sjukmeldt.. gulp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har faktisk tatt det opp med henne før faktisk.. at hun sender meg rare blikk med andre til stede og "hermer" etter meg liksom..

Jeg er bare så dugelig lei, av å bli hersja med og stenge følelsene inne. Det er ikke riktig å nesten bryte sammen på jobben heller?

Den kjærronga har fått en sjanse før, har gitt henne det.

Tørr ikke og tror heller ikke det hjelper å snakke med henne..Hun forstår ikke hva hun gjør. Hun er HARD. Men som regel er det de hardeste som har de verste problemene for de må skjule seg liksom. men nå har jeg tatt et valg, håper sjefen sa ifra at det var på grunn av henne jeg sluttet og ikke at jeg bare er sjukmeldt.. gulp

Good for you !! Idiot av en sjef du har, kjenner veldig godt til dette, har opplevd det samme sjøl. Har prøvd å si til sjefen min at jeg har angst, men hun bare ler det bort og sier at øvelse gjør mester, det vet jo jeg også.... nei, det er ikke enkelt - har en jobb hvor jeg må veilede folk hele tida, snakke i forsamlinger og slikt, vet ikke vhordan jeg skal klare å komme over angsten - setningen, øvelse gjør mester, blir liksom litt for enkel.. Syns du gjorde det riktige, du skal tross alt trives på en jobb hvor du tilbringer mye av din våkne tilstand. Men sjefen din er det noe galt med, han har plikt til å ta tak i slike ting, ikke avfeie det med at han kan ikke gjøre noe. Men tror det er mange der ute som ikke vet hvordan de skal takle slike ting. STÅ PÅ !! koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...