Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Tyrkia om et par uker. Jeg er slik at jeg ønsker å ha endel av landets valutta med til dit jeg skal, men viser seg at bankene i alle fall ikke her i byen selger tyrkiske lira.

Så - dere som har feriert der, hva gjorde dere? Har hørt at de aksepterer norske kroner der, mens andre sier at dollar er bedre?

Jada, vet om å bruke VISA i minibanken - men synes det er kjekt å ha noen lokale penger når vi ankommer. Og så er det noe med å bare ankomme et land med bare et plastkort i lomma...

Gjest Simiana
Skrevet

Det stemmer at en ikke kan kjøpe tyrkiske lira utenfor landets grenser. Vi hadde med oss litt euro - en helt grei valuta å bruke der.

Gjest Vekten73
Skrevet

Du får nok ikke kjøpt tyrkiske lire her i Norge. Pga det er så stor inflasjon i landet. Du kan evt ta med deg norske 100-lapper å veksle på flyplassen eller ta ut i minibank. Jeg hadde bare med meg noen norske 100-lapper som jeg vekslet med en gang vi kom ned dit deretter gikk det i visa, det fungerte helt fint.

Skrevet

Jeg pleier alltid å ta ut et passelig beløp på flyplassen ved ankomst. Altså i minibank. Slik får jeg ofte også den billigste kursen.. Det skal vistnok være billigste stedet å ta ut penger... Ofte tar jeg ut beløp som holder for hele turen.. det har fungert veldig bra så langt!!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hadde med meg 15 euro som var til overs etter mammas ferie jeg, på flyplassen fikk jeg betale med dem. Greit med kaldt vann før man skal sitte 2 timer i buss!

Da vi kom frem på reisemålet dusja vi og skifta klær og gikk ned å spurte etter nærmeste minibank, var en del av dem:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...