Gjest newbie Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Hei! Jeg har akkurat begynt i ny jobb og nå sitter jeg her og gruer meg for å gå dit. Jeg har begynt i tre nye jobber det siste året og det har vært slik hver gang. Jeg får ikke sove, har angst og hjertebank. I dag skal jeg på kveldsvakt og det er spesielt ille. Da blir det så mange timer å vente før jeg skal dra. Noen tips? 0 Siter
Gjest vatthjerte Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Vet du hvorfor du blir redd? Hva som skremmer deg ved det? 0 Siter
Gjest mamma'n hans Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Neppe et tips - men det kan jo være en trøst å vite at det er slik det er - de første jobbene og de første månedene er alltid de verste! Om du klarer bli lenge nok i jobb til at noen begynner etter deg, vil du oppdage hvor mye du faktisk har klart å lære og hvor mye mer du kan og vet - det hjelper på selvtilliten. Men det tar ca. 2 år å komme så godt inn i en jobb, at man faktisk behersker den og kan den godt nok - sier forskning! Så lykke til - og vit at det er naturlig, og ikke et signal om at noe er gærn't med deg, i hvert fall. 0 Siter
org Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Prøv å holde ut til du blir vant til jobben! Jeg har også hatt det slik, men etterhvert har jeg blitt vant, og plutselig gruet jeg meg ikke så mye lenger! Lykke til! 0 Siter
Gjest koma Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Jeg er overnervøs for nye ting(inkl. jobb). Sikkert mer enn normalt...Det som hjelper meg er å gjøre noe fysisk, som f.eks. husarbeid, gå tur el.l. Prøv å si til deg selv at du gjør så godt du kan, og det er godt nok. Ingen er verdensmestere med en gang, alle er usikre i starten. Det er naturlig. Ta ikke alt så høytidelig. Lykke til!! 0 Siter
Gjest sissli Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jeg hadde mye angst i forhold til jobb. Det ble ikke bedre selv om jeg hadde jobbet der i flere år. Visse situasjoner ble bare verre og verre. Jeg fikk medisiner mot angst av legen min, Zoloft og har fått et nytt liv med dem! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jeg er også sånn. Er nok et snev av sosial angst. Har ingen tips, annet enn å la deg selv få lov til å være litt enstelig, og godta at du er en nervøs person. Men du kan også si til deg selv at du ikke skal plage deg selv for mye med noe du ikke kan gjøre noe med på forhånd - og når det gjelder søvn, så er natten til for å sove. Ikke noe skal få lov å ødelegge søvnen din, den er bare din. Bare litt om hvordan jeg prøver å takle det. Lykke til!! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.