Gå til innhold

Er det noen forskjell på medikamentprøven for sykepleiere og vernepleiere?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva skal jeg bli
Skrevet

Utdanningen er jo forskjellig, så jeg lurte bare.

Skrevet

Je det er det. akkurat hva forskjellene er er jeg ikke helt sikker på, Men forskjell er det.

går vernepleien selv.

Gjest lilial
Skrevet

Je det er det. akkurat hva forskjellene er er jeg ikke helt sikker på, Men forskjell er det.

går vernepleien selv.

Medikamenteksamen på vernepleien er mye lettere.

Gjest Piadi
Skrevet

Medikamenteksamen på vernepleien er mye lettere.

På hvilken måte er den lettere?

Gjest den ekte noor
Skrevet

På sykepleien har de mer fortynning, dråpetakt etc.

Skrevet

På hvilken måte er den lettere?

Med prøven til vernepleiere er blitt mer lik sykepleiens nå, det er også med fortynning og dråpetakt. Iallefall hadde vi det i vår! I tillegg er det teorispm, lover og forskifter, og farmakologi spm. Dette har vel sykepleien i ene prøve tror jeg...

Gjest Piadi
Skrevet

På sykepleien har de mer fortynning, dråpetakt etc.

Har du tatt denne prøven? Var den vanskelig? Tips....

Gjest den ekte noor
Skrevet

Tok den i mai og strøyk, og i juni og sto.

Regnet mange gamle oppgaver, og kjøpte en bok om det. Denne nettsida var og til god hjelp http://www.gyldendal.no/akademisk/legemiddelregning/

Man må være utrolig nøye, og regne over stykkene flere ganger slik at man ikke gjør slurvefeil, det var det jeg strøyk på:/ Å snu om regnestykket lønner seg og, slik at man kan oppdage feil man har gjort.

Skrevet

Tatt prøven på mai ja. Vanskeligere enn jeg trodde faktisk:-) vanskeligere enn noeni mitt kull trodde.. nettopp fordi fortynning og dråper var med dette året og ikke i fjor... men det der klarer du!!- jeg suger i matte, men bare vær nøye, og LES spm minst tre ganger!! og se over godt før du leverer. veldig lett å gjøre slurve feil, minst ett "lure" spm på prøven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...