Gjest frede Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Du ga et svar på sp.mål litt lenger ned(02.08 kl20:10)ang forebyggende med.Probl. er at jeg ikke helt skjønnte utifra innlegget ditt hvilke av sykdommene som bør behl. av forebyggende.Er det allergien du mener?Og hva er den mest brukte med. for astmaallergi?Om det var astmaen du mener,hva brukes som forebyggende der?Har resept på både phenamin retard og Flutide.Er det disse som er forebyggende?Skjønner ikke hvorfor legen vår ikke kunne være litt mer nøye med å forklare slike ting.Spes mtp at vi er nybegynnere,og spørsmålene gjerne kommer når alt har fått tid til å synke...Ser jo også jo mer jeg leser om dette hvor alvorlig dette er-og ikke minst hvor viktig det er å forebygge evt.anfall!Slapp lege spør du meg!!Dagens utblåsning.(beklager at det var du som fikk den)Men føler meg helt hjelpesløs og usikker på hva som er best for vår sønn. Mvh:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19136-lundeangforebyggende-med/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Joda, takk for utblåsingen. Du kan være veldig glad for at det var jeg som fikk den, jeg liker nemlig denslags! Man skal si hva man mener, ikke sant? Jeg tenkte på astmaen, og det er Flutide som er den forebyggende medisinen. Jo, det virket litt pussig at dere har fått resept, men ingen forklaring. Av og til kan det også være slik at en forklaring er gitt, men det blir for mye på en gang for dem som skal ta imot. Vet jo selvsagt ikke om det er slik med dere. En annen ting er jo at dere må lære barnet hvordan denne medisinen tas. Astmamedisin er vel verdens vanskeligste medisin å ta, den skal jo på en måte inhaleres, det er ikke bare å ta en slurk eller en tablett. Oppsøk legen eller en sykepleier som kan dette, og dere vil få gode råd. Når det gjelder allergien, skal jeg overlate den til dr. Endsjø, det er han som er eksperten her. Det hender også at barneastma forsvinner i lange perioder, og at den er borte i mange år for så evt å komme tilbake igjen i voksen alder. Astma kan man nemlig ikke bli kvitt for godt, kun i lang tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19136-lundeangforebyggende-med/#findComment-84805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.