Goliath Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Dette er et meget godt eksempel på hvorfor det er så utrolig viktig med et demokrati.... Jeg skulle ha feiret godt og lenge om KrF ikke en gang klarte sperregrensen ved høstens valg. Desverre er den alt for lav, og for mange religiøse "ikke tenkende" i Norge, til at det er særlig sansynlig. Men denne mørkemannen skremmer meg like mye som fundamentalistiske muslimer gjør...... For han stiller så absolutt i deres "klasse". 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 Dette er et meget godt eksempel på hvorfor det er så utrolig viktig med et demokrati.... Jeg skulle ha feiret godt og lenge om KrF ikke en gang klarte sperregrensen ved høstens valg. Desverre er den alt for lav, og for mange religiøse "ikke tenkende" i Norge, til at det er særlig sansynlig. Men denne mørkemannen skremmer meg like mye som fundamentalistiske muslimer gjør...... For han stiller så absolutt i deres "klasse". På noen måter faktisk verre, fordi han her har hatt alle sjanser til å informere seg, men fremdeles valgt slik han har. En "analfabetisk bonde på bygden i Afghanistan" kan man kanskje ikke forvente det samme av. 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Off...! Jeg har fått mark av den tullingen der før. *grøsser* Nemlig da han var helseminister i første omgang. Han var på sommerstevne i pinsebevegelsen, og gikk ut offentlig i avisene og sa at han trodde på helbredelse ved bønn. Det var dråpen som fikk begeret til å renne over for meg! Greit nok at han er av den oppfatningen privat, men så får han holde det for seg selv og ikke gå ut offentlig som helseminister. Den uttalelsen gjorde at jeg endelig fikk ut fingern, meldte meg ut av kirka og inn i HEF. Nei, religion og politikk bør holdes adskilt. 0 Siter
flisa Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Off...! Jeg har fått mark av den tullingen der før. *grøsser* Nemlig da han var helseminister i første omgang. Han var på sommerstevne i pinsebevegelsen, og gikk ut offentlig i avisene og sa at han trodde på helbredelse ved bønn. Det var dråpen som fikk begeret til å renne over for meg! Greit nok at han er av den oppfatningen privat, men så får han holde det for seg selv og ikke gå ut offentlig som helseminister. Den uttalelsen gjorde at jeg endelig fikk ut fingern, meldte meg ut av kirka og inn i HEF. Nei, religion og politikk bør holdes adskilt. Arbeiderbevegelser og politikk bør også holdes adskilt- alle partier som egentlig er interesseorganisasoner bør holdes vekk. - og da er det vel bare Venstre, Høyre og FrP igjen - eller? 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Skrevet 21. juli 2005 Arbeiderbevegelser og politikk bør også holdes adskilt- alle partier som egentlig er interesseorganisasoner bør holdes vekk. - og da er det vel bare Venstre, Høyre og FrP igjen - eller? Arbeiderbevegelsen er en demokratisk bevegelse. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Rassistisk? Er høybråten og de andre fascistsvina i KrF en egen rase, nå? "....................................." Hvis rullestolbrukere (med all respekt) er en egen rase, må jo kristne også være det. Vi overlater til genforskere å bevise det. Det religiøse genet ligger sikkert nær depresjonsgenet og desperasjonsgenet. 0 Siter
Goliath Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 På noen måter faktisk verre, fordi han her har hatt alle sjanser til å informere seg, men fremdeles valgt slik han har. En "analfabetisk bonde på bygden i Afghanistan" kan man kanskje ikke forvente det samme av. Det er ikke mye han kan skylde på nei - annet enn en "vanskelig oppvekst i et bedehusmiljø"....? :-) 0 Siter
meimei Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Det er bare et tidsspørsmål før fyren tar opp igjen sine forfedres sysling med fyrstikker og lek med hekser. En flott formulering. Må huske den til en egnet anledning!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.