Gå til innhold

Hei Cipralex-brukere!


Gjest Cippy

Anbefalte innlegg

Gjest Cippy

En venninne begynte å bruke Cipralex et halvt år før meg. Jeg begynte for et snaut halvt år siden selv. Vi fikk begge god hjelp av pilla. Men for oss begge avtok virkningen etter fire-fem måneder. Hun fikk angsten tilbake og jeg depresjon. Ikke like sterkt, men dog.

Er dette et vanlig problem, at den slutter å virket etter en tid? Husker at jeg leste en tidlgiere bruker her inne som sa det iallefall, men det er så lenge siden, og jeg festet meg ikke ved det siden jeg da ikke hadde tenkt på å begynne med Cipralex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snart på an igjen

Har opplevd lignende på andre typer SSRI. Virker bra i begynnelsen, så kommer noen depressive og litt angstfulle perioder, men de er kanskje ikke like ille som når jeg er uten medisin. Det har vært færre av de aller dypeste depresjonene og de har vart i kortere tid når jeg har brukt SSRIs. Stabil blir jeg visst aldri.

Men jeg veit ikke hvor mye effekt en skal forvente. Jeg veit ikke helt hva som er normalt og ikke. Det varierer jo noe hvordan en har det, også for friske, og slik skal det nok være. Kanskje nyter en bedre gode perioder når en først har hatt dårlige.

Er litt rart. SSRIS skal jo ikke være vandedannende...

Lurer på hvordan det ville vært med en annen medikamenttype egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...