Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i ca et halvt års tid vært plaget med sår rundt munnen. Det startet som et typisk munnsår i den ene munnviken som forsvant etter en til to uker. Et par uker senere kom det tilbake, for så å spre seg til begge munnvikene. Det varte i en til to uker, borte et par uker for så å komme tilbake. Nå har det imidlertid spredt seg rundt hele munnen og er der mer eller mindre hele tiden. Det virker annerledes enn det var i starten. Noen ganger er det bare utrolig rødt, mens det andre ganger er omtrent som små sprekker i huden. Har vært på apoteket og forhørt meg, men det eneste jeg har blitt anbefalt er bacimycin og Brulidine, samt hydrokortison. Ingenting av dette ser ut til å virke lenger. Hva kan dette være og hvordan kan jeg få det til å forsvinne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191414-munns%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
Gjest jentetjuefire

Jeg hadde også det problemet og var hos hudlege. Han anbefalte Canesten (mot sopp) og Brulidine (mot bakterier). Men husker ikke hva jeg skulle smøre på først og om det skulle tørke mellom hver krem osv. Men det var hvertfall de to kremene jeg brukte, og det hjalp. Har ikke slitt med det siden jeg fikk det bort med dem. Husker ikke helt hvor lang tid det tok heller, men er jo verdt et forsøk uansett :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191414-munns%C3%A5r/#findComment-1353673
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...