laguna1365380434 Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Nå har jeg altså fortalt typen at han får flytte ut.. I første omgang for en måned, fra første. Jeg føler at det ikke finnes andre utveier, selvom det selvsagt er trist, vi har vært sammen lenge, og er gode kompiser på en god dag.. Men det har det ikke vært så mange av i det siste. Jeg har bedt ham tenke seg om, og satt som krav at det er en del helt basale ting han må forandre om han vil inn igjen. Han må bidra, både økonomisk&emosjonelt, han må slutte å lyve, og han må slutte å true, og han må få noe orden pålivet sitt og taansvar for seg selv. Han mener jeg er beinhard og prøver sitt aller beste på å legge psykologisk press for å få meg til å forandre mening. Men forandrer jeg mening mister jeg jo all integritet og jeg mener også at han da vil miste det snev av respekt han måtte ha for meg, og bare fortsette på gammelt vis med full overkjøring og gamle uvaner. Samtidig VET jeg at jeg er en munnfull selv, og langt fra noe perfekt samboer. Dette glemmer han ikke å fortelle meg, og jeg får dårlig sammvittighet. Han skjønner godt at det er mulig dette er slutten på hele greia og veksler mellom å vise seg fra sitt absolutt søteste og triveligste jeg, tilå komme med absurde anklager og trusler, i beste jekyl&hyde stil. I tillegg har han lagt seg til vaner om å absolutt fotfølge meg, hvor jeg går og står, hvilket gjør meg SPRØ..(vel, jeg har fått overtalt ham til å gå en tur ut akkurat nå..) Tips for hvordan jeg skal overleve frem til den første?! Dette er IKKE helt lett! Og det verste er selvfølgelig at jeg skjønner at han gjør alt dette fordi han er trist og usikker, og da vil jeg jo gjerne trøste og være snillogså..Og alt blir bare FEIL..Jeg er jo forferdelig glad i ham,og vil ikke at han skal ha det kjipt..Det er bare det at om vi ikke gjør noen forandringer her får BEGGE det veldig kjipt,okke som.. *fisker råd mot vanskelige samboere* sutrehilsen fra 0 Siter
Freya Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Har ikke så mange gode råd, vil bare si STÅ PÅ og gjødsle spiren til ryggrad som nå ser ut til å bli ganske sterk! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Har ikke så mange gode råd, vil bare si STÅ PÅ og gjødsle spiren til ryggrad som nå ser ut til å bli ganske sterk! Tusen takk! :-) Hyggelig med backup, det er vanskelig å måtte være så streng med noen jeg liker så godt på bunnen.. Jeg håper jo han innser på et punkt at jeg ikke driver med dette bare på vrangskap.. :-) :-) :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Huffda Laguna! Men... " Han må bidra, både økonomisk&emosjonelt, han må slutte å lyve, og han må slutte å true, og han må få noe orden pålivet sitt og taansvar for seg selv" Jeg syns ikke du er kravstor, absolutt ikke. Men en mann kan da vel ikke klare å forbedre seg på alle disse områdene på en kort tid, uten at det er stor fare for å falle tilbake etter en liten stund. For meg høres det ut til at du vil få det mye bedre etter hvert. Det er som å vokse legga, jævlig vondt akkurat der og da, men deilig etterpå når du er kvitt de teite håra. Har du ikke ei venninne du kan kræsje hos før han får flytta? 0 Siter
Freya Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Tusen takk! :-) Hyggelig med backup, det er vanskelig å måtte være så streng med noen jeg liker så godt på bunnen.. Jeg håper jo han innser på et punkt at jeg ikke driver med dette bare på vrangskap.. :-) :-) :-) Han skjønner kanskje til syvende og sist at det er bra for ham selv også, selv om det kanskje kan være vanskelig å se det her og nå. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Huffda Laguna! Men... " Han må bidra, både økonomisk&emosjonelt, han må slutte å lyve, og han må slutte å true, og han må få noe orden pålivet sitt og taansvar for seg selv" Jeg syns ikke du er kravstor, absolutt ikke. Men en mann kan da vel ikke klare å forbedre seg på alle disse områdene på en kort tid, uten at det er stor fare for å falle tilbake etter en liten stund. For meg høres det ut til at du vil få det mye bedre etter hvert. Det er som å vokse legga, jævlig vondt akkurat der og da, men deilig etterpå når du er kvitt de teite håra. Har du ikke ei venninne du kan kræsje hos før han får flytta? Takk for oppmuntrende svar! :-) Vet ikke om det er så stort forbedringspotensiale, jeg håper jo på det..De GODE egenskapene hans er også temmelig overveldende..Jeg bare mener at de negative sidene hans er ting det ikke går an å leve med..Uten å gjøre seg selv helt dørmatte. Jeg har sagt han får be meg ut, og oppføre seg pent og fortelle hva han har tenkt, når det har gått en stund. Jeg HAR tenkt på det med å kræsje litt hos en kompis/veninne.. Det blir litt praktiske problemer av det, jeg har katter&styr (som han helt sikkert vil nekte å passe på) men jeg fåre se om jeg kan tenke ut noe lurt. Hvis ikke får jeg bare bite sammen tenna. Takk for backup:-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Han skjønner kanskje til syvende og sist at det er bra for ham selv også, selv om det kanskje kan være vanskelig å se det her og nå. Håper det! :-) Jeg vil fryktelig gjerne være venner med ham uansett utfall..Jeg tror han også egentlig vil være venner med meg, om det så tar slutt. Det har han hvertfall ment før, riktignok da det ikke var noe brudd i luften. :-) 0 Siter
Chloe Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 "Han må bidra, både økonomisk&emosjonelt, han må slutte å lyve, og han må slutte å true, og han må få noe orden pålivet sitt og taansvar for seg selv." Hvis dette har vært gjengs mangelvare, skjønner jeg godt at du nå setter foten ned. Dette er ikke akseptabel oppførsel og du fortjener bedre uansett om du skulle være "vanskelig" eller ikke. Å dele på utgifter er en naturlig del av et samliv. Lyving og trusler hører ingen steder hjemme om man vil ha tillit til hverandre. Eller respekt. Nei, hold deg til det du har sagt! Jeg vet det blir vanskelig å være i hus med hverandre til den første, men stol på deg selv. Du har gitt kriteriene for hva som må til for et bedre samliv. Hold på det. Å nøle nå er å vise at han ennå kan ture fram som han vil. Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Sender deg en trøsteklem. Kan du bo hos en venninne resten av måneden, eller i hvert fall tilbringe mye tid andre steder. Stå på du vil få det bedre etterhvert. 0 Siter
sheba Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Huff, skjønner hvordan du har det, har ingen råd men du har masse gode venner og støtte her på dol og helt sikkert også i RL... ønsker deg bare lykke til og håper du fortsetter å være sterk :-) *klem* 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 "Han må bidra, både økonomisk&emosjonelt, han må slutte å lyve, og han må slutte å true, og han må få noe orden pålivet sitt og taansvar for seg selv." Hvis dette har vært gjengs mangelvare, skjønner jeg godt at du nå setter foten ned. Dette er ikke akseptabel oppførsel og du fortjener bedre uansett om du skulle være "vanskelig" eller ikke. Å dele på utgifter er en naturlig del av et samliv. Lyving og trusler hører ingen steder hjemme om man vil ha tillit til hverandre. Eller respekt. Nei, hold deg til det du har sagt! Jeg vet det blir vanskelig å være i hus med hverandre til den første, men stol på deg selv. Du har gitt kriteriene for hva som må til for et bedre samliv. Hold på det. Å nøle nå er å vise at han ennå kan ture fram som han vil. Vennlig hilsen Ja, jeg har prøvd å være veldig tydelig..Og jeg har prøvd å forklare dette med integritet og respekt, om hva man kan ta og hva man IKKE kan ta. Håper han tar det til seg og tenker seg om. Noen ganger virker det sånn, og andre ganger som om jeg har snakket til veggen. Jeg SKAL være hard og holde meg til mitt. (selvom jeg selvsagt blir litt opprådd om han setter seg på bakbena rent fysisk den første;-) Hva gjør man da?) Tusen takk for oppbacking. Det er nydelig å få støtte skriftelig, han får meg så forvirra og får meg tilå tvile på meg selv og hvorvidt jeg har rett..(selvom jeg VET jeg har det..Han er god tilå skyldele&prate rundt..)) :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Sender deg en trøsteklem. Kan du bo hos en venninne resten av måneden, eller i hvert fall tilbringe mye tid andre steder. Stå på du vil få det bedre etterhvert. Tusen takk! :-) Du aner ikke hvor godt det var med litt sympati her nå..Jeg blir så opprådd og lei meg av å krangle og kjefte. Jeg er egentlig en munter person, som defintivt velger love før war..:-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Huff, skjønner hvordan du har det, har ingen råd men du har masse gode venner og støtte her på dol og helt sikkert også i RL... ønsker deg bare lykke til og håper du fortsetter å være sterk :-) *klem* Tusen takk! :-) Du aner ikke hvor pris jeg setter på støtten fra dere nå! Deilig med litt backup..Jeg blir helt sliten i hodet av bare å diskutere forhold med ham, forsøkt på å bli rundpratet og.. PUH... Det er nesten sånn at jeg tviler på om jeg kan ha rett,og da er det deilig å få sympati..Og hodet på rett plass igjen,om du skjønner! Takk! :-) 0 Siter
Chloe Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Ja, jeg har prøvd å være veldig tydelig..Og jeg har prøvd å forklare dette med integritet og respekt, om hva man kan ta og hva man IKKE kan ta. Håper han tar det til seg og tenker seg om. Noen ganger virker det sånn, og andre ganger som om jeg har snakket til veggen. Jeg SKAL være hard og holde meg til mitt. (selvom jeg selvsagt blir litt opprådd om han setter seg på bakbena rent fysisk den første;-) Hva gjør man da?) Tusen takk for oppbacking. Det er nydelig å få støtte skriftelig, han får meg så forvirra og får meg tilå tvile på meg selv og hvorvidt jeg har rett..(selvom jeg VET jeg har det..Han er god tilå skyldele&prate rundt..)) :-) Det er selvsagt ikke lett om han rent fysisk nekter å flytte ut. Men, er det bolig dere eier sammen? Eller har han flyttet inn til deg? 0 Siter
Freya Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Håper det! :-) Jeg vil fryktelig gjerne være venner med ham uansett utfall..Jeg tror han også egentlig vil være venner med meg, om det så tar slutt. Det har han hvertfall ment før, riktignok da det ikke var noe brudd i luften. :-) Ja, og tenk så digg når han er ute av huset, og du kan gjøre akkurat som du vil når du vil. Jeg er veldig avhengig av å være for meg selv, så det passer meg utmerket at typen og jeg jobber ulikt skift. Går ikke hverandre så mye på nervene da. 0 Siter
Gemini Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Vil også gi deg støtte, ut fra hva du skriver nå, og har skrevet før, så høres det absolutt ut som om dette er det rette. Og ikke gi etter, dersom forholdet deres skulle ha livets rett, så får han bevise det grundig, med tiden. Jeg tror han trenger mer enn en måned for i tenkeboksen og for å bevise at han KAN forandre seg, om han vil. Om du vil så kan du kontakte meg på mail: g-mini at netcom dot no Stå på jente! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Det er selvsagt ikke lett om han rent fysisk nekter å flytte ut. Men, er det bolig dere eier sammen? Eller har han flyttet inn til deg? Neida, vi er fattigfranser,og leier..Men det er MIN kontrakt (og den er fordelaktig) og den beholder jeg..Uansett hva han måtte si, han har ikke annet enn skittentøyet sitt her.. Heldigvis eier vi ingenting sammen, så akkurat DEN biten skulle være grei..:-) 0 Siter
sheba Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Tusen takk! :-) Du aner ikke hvor pris jeg setter på støtten fra dere nå! Deilig med litt backup..Jeg blir helt sliten i hodet av bare å diskutere forhold med ham, forsøkt på å bli rundpratet og.. PUH... Det er nesten sånn at jeg tviler på om jeg kan ha rett,og da er det deilig å få sympati..Og hodet på rett plass igjen,om du skjønner! Takk! :-) Skjønner deg godt jeg, men vet det kreves masse av deg akkurat nå siden du er så glad i ham.. hold bare på at om ting ikke endres så vil det hele tiden bli en berg og dalbane i forholdet, det orker ingen i det lange løp. Føler bare med deg akkurat nå, sånne tilstander er så utrolig vanskelige alene, nærmest umulig, men ser jo at du har masse støtte her iallfall:-) Er sikker på at uansett hvordan dette ender/begynner så er du ei jente med bein i nesa og vit du har støtte:-) Du klarer deg Laguna, med glans! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Skrevet 20. juli 2005 Ja, og tenk så digg når han er ute av huset, og du kan gjøre akkurat som du vil når du vil. Jeg er veldig avhengig av å være for meg selv, så det passer meg utmerket at typen og jeg jobber ulikt skift. Går ikke hverandre så mye på nervene da. Ja det blir digg det..Da skal jeg jagghu slå ut håret litt! ;-) Høres ut som en lur løsning å jobbe til ulike tider..Ser man hverandre sjelden vet man vel bedre å ha kvalitetstid! :-) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Tusen takk! :-) Du aner ikke hvor godt det var med litt sympati her nå..Jeg blir så opprådd og lei meg av å krangle og kjefte. Jeg er egentlig en munter person, som defintivt velger love før war..:-) Du aner ikke hvor mye jeg vet hvor godt det er med sympati;) Det er lett å si at tiden leger alle sår, men det er faktisk sant;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.