Gå til innhold

Noen som demonstrerer mot terrorisme?

Anbefalte innlegg

Gjest Fagperson
Skrevet

er du forrykt? - mener du dette:

" amerikanere utførte mot tyskere (under 2. verdenskrig) etc.

"

Ja, vil du ikke kalle spesifikke angrep på sivile mål som terror? Har du ikke hørt om terrorbombingen av Dresden?

Eller kanskje du synes den type angrep er helt ok?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• flisa

10

• Goliath

1

• gripp

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Fagperson
Skrevet

Demonstrasjoner har aldri hjulpet noen.

Det er mulig. Men er det ikke påfallende at noen bare demonstrerer mot terror fra enkelte aktører?

Dobbeltmoral kalles det.

Skrevet

Ja, vil du ikke kalle spesifikke angrep på sivile mål som terror? Har du ikke hørt om terrorbombingen av Dresden?

Eller kanskje du synes den type angrep er helt ok?

Det var krig, og ja - jeg mener det var nødvendig den gang.

Skrevet

Det er mulig. Men er det ikke påfallende at noen bare demonstrerer mot terror fra enkelte aktører?

Dobbeltmoral kalles det.

det er vel ikke så rart man holder med den ene elleer den andre - tror neppe at alt som går ut over noen blir fordømt av alle - hele tiden. Og det var kanskje noe fint på tv akkurat den kvelden. Sånne demonstrasjoner er stort sett bare for å vise seg *dukker*

Gjest Morsk
Skrevet

Hvem er det som "bare angriper visse typer terror"?

Jeg har sett at Morsk og Ulv ikke vil ta avstand fra israelsk terrorisme. Personlig har jeg tatt avstand fra all terrorisme.

Selvsagt ta jeg avstand fra terrorisme, på samme måte som jeg tar avstand fra dine definisjoner av dette ordet og alle andre ord du misbruker uthuler, og bevisst gjør verdiløse. "Rasisme" er et annet godt eksempel.

Skrevet

Sør,

det er lett å si at en tar avstand fra all terror. Men hvilken type terror fokuserer du på? Jo, det er all terror som IKKE er utført fra islamistisk/palestinsk hold.

dessuten dreier ikke denne tråden seg om deg -- selbv du altså føler deg truffet. Poenget er at det alltid er stort oppmøte i demonstrasjoner mot USA, Israel etc. (Unntak: Da USA terroriserte Tyskland under 2. verdenskrig.) Men når det er snakk om islamistisk terror, da er det påfallende passivt fra ellers svært aktive demonstranter på venstresiden.

At du ikke ser det påfallende i dette, er så sin sak.

De demonstrerer mot all type terrorisme, ikke bare selektivt.

Gjest Morsk
Skrevet

Sør,

det er lett å si at en tar avstand fra all terror. Men hvilken type terror fokuserer du på? Jo, det er all terror som IKKE er utført fra islamistisk/palestinsk hold.

dessuten dreier ikke denne tråden seg om deg -- selbv du altså føler deg truffet. Poenget er at det alltid er stort oppmøte i demonstrasjoner mot USA, Israel etc. (Unntak: Da USA terroriserte Tyskland under 2. verdenskrig.) Men når det er snakk om islamistisk terror, da er det påfallende passivt fra ellers svært aktive demonstranter på venstresiden.

At du ikke ser det påfallende i dette, er så sin sak.

Ælig talt ! Du forventer deg vel ikke at en person som sammenligner de som sprenegr armer, bein og hoder av jødiske skolebarn med HV og Milorg, plutselig skal begynne å demonstrere MOT terrorisme.

Terrorist-supporteren og sjefs tråd-hitleren Sør har forlengts tonet flagg og vist hva han står for.

Gjest Fagperson
Skrevet

Det var krig, og ja - jeg mener det var nødvendig den gang.

Så i krig er det helt OK å drepe sivile. De allierte visste at det bare var sivile i Dresden. Helt uskyldige barn...

Ja, ja. Du må jo ha din mening. Og den er notert.

Skrevet

Selvsagt ta jeg avstand fra terrorisme, på samme måte som jeg tar avstand fra dine definisjoner av dette ordet og alle andre ord du misbruker uthuler, og bevisst gjør verdiløse. "Rasisme" er et annet godt eksempel.

Så du fordømmer Israelske flyangrep mot palestinske boligområder, og all den andre terroren som Israel bedriver mot den palestinske sivilbefolkningen?

Skrevet

Antagelig ikke -- like lite som USA, Israel...

Det er vel også tydelig at du ikke bryr deg. På en annen side; det hadde jo ikke betydd så mye om du hadde brydd deg. Men i solidaritet med ofre for terror, synes jeg en bør si fra. Og da er det interessant at venstresidens aktivister er påfallende passive når det er snakk om terror utført fra islamsk hold.

Også din holdning kommer jo klart frem i denne debatten.

Din påstand om passivitet holder ikke vann.

Gjest Fagperson
Skrevet

det er vel ikke så rart man holder med den ene elleer den andre - tror neppe at alt som går ut over noen blir fordømt av alle - hele tiden. Og det var kanskje noe fint på tv akkurat den kvelden. Sånne demonstrasjoner er stort sett bare for å vise seg *dukker*

Så du mener altså at dette er utslag av at en holder med de ene terroristene?

Ja, ja. Det er jo det *kan* få mistanke om. Men en hadde jo håpet at selv venstreraddiser ikke holdt med islamistiske terrorister.

Skrevet

Så i krig er det helt OK å drepe sivile. De allierte visste at det bare var sivile i Dresden. Helt uskyldige barn...

Ja, ja. Du må jo ha din mening. Og den er notert.

Hvor noterer du sånn da?

Gjest Morsk
Skrevet

Så du fordømmer Israelske flyangrep mot palestinske boligområder, og all den andre terroren som Israel bedriver mot den palestinske sivilbefolkningen?

Det eneste du trenger bry deg om er at jeg fordømmer ditt misbruk av det norske språk og ødeleggelse av viktige ord.

Skrevet

Så du mener altså at dette er utslag av at en holder med de ene terroristene?

Ja, ja. Det er jo det *kan* få mistanke om. Men en hadde jo håpet at selv venstreraddiser ikke holdt med islamistiske terrorister.

Det får du spørre noen venstreraddiser om- jeg aner ikke hvem som er det her på DOL :)

Gjest Fagperson
Skrevet

De demonstrerer mot all type terrorisme, ikke bare selektivt.

Vi får jo håpe det. Men jeg har i div. byer sett store demonstrasjoner mot USA (og flott er det), men ingenting spesifikt mot islamistisk terror.

Gjest Fagperson
Skrevet

Ælig talt ! Du forventer deg vel ikke at en person som sammenligner de som sprenegr armer, bein og hoder av jødiske skolebarn med HV og Milorg, plutselig skal begynne å demonstrere MOT terrorisme.

Terrorist-supporteren og sjefs tråd-hitleren Sør har forlengts tonet flagg og vist hva han står for.

Debatten handler ikke om Sør -- hun/han er så marginalisert og avmektig at hun/han ikke har noe å si.

Det handler om at venstresiden er aktiv mht. å demonstrere mot USA-terror, men passiv mht. demonstrasjoner mot islamistisk terror.

At visse folk ikke ser det, er i og for seg noe skremmende.

Gjest Fagperson
Skrevet

Din påstand om passivitet holder ikke vann.

Vil du for alvor hevde at det *fra samme hold* har vært like mange og omfattende demonstrasjoner mot London- og 11.september-angrepene som f.eks. mot USAs terror i IRAK?

Skrevet

Debatten handler ikke om Sør -- hun/han er så marginalisert og avmektig at hun/han ikke har noe å si.

Det handler om at venstresiden er aktiv mht. å demonstrere mot USA-terror, men passiv mht. demonstrasjoner mot islamistisk terror.

At visse folk ikke ser det, er i og for seg noe skremmende.

Alle ser jo det.

Gjest Fagperson
Skrevet

Hvor noterer du sånn da?

I den kollektive bevissthet.

:)

Gjest Fagperson
Skrevet

Det får du spørre noen venstreraddiser om- jeg aner ikke hvem som er det her på DOL :)

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...