Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 De fleste muslimer støtter trolig terrorangrep på vestlige land, også de som selv bor her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6940773 Derfor går ikke disse i tog. Sosialister kan ikke forventes å demonstrere. De støtter islamistenes kamp og anser terror som "rettferdig gjengjeldelse" for alt det vonde USA og vestlige land har gjort opp gjennom historien. Og vi andre går sjelden i tog. Det siste toget jeg så var da en hel skokk skulle utnevne oss alle til rasister. Jeg følte ikke at de talte til meg eller noen jeg kjenner. Mer som en kollektiv anklage. Jeg begynner å bli lei disse anklagene og appellene til vår "dårlige samvittighet". Jeg har absolutt ingen dårlig samvittighet og har ikke en fuckings grunn. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Man legger seg flat i ren skrekk og forskrekkelse. Og hvem skal man demonstrere mot? Vi trenger ikke dra langt for å bli vettskremt. For ikke lenge siden stilte 5000 mennesker opp i Oslo og ropte drapstrusler mot en forfatter, og ikke lenge etter ble en forlagsmann nesten drept. Det var da de fagre ord om et fargerikt fellesskap brått stilnet på Blindern. Det der var ikke med i planen. Medaljens bakside skulle ikke vært med. Men hvor finnes medlajer uten bakside? Baksiden her var så uhyggelig grell og stygg at forsiden bleknet. Ingen brydde seg om å kikke der i sin glede over sin nye "briljante plan". De samme ble også svært overrasket over å oppdage hva hodeplagget hijab sto for (politisk islamsk hakekors) som de gikk i tog og støttet. De ble lurt, og blir lurt igjen. De har tatt en gjøkunge til sitt bryst som vil metamorfere til en stygg og ondskapsfull glefsende skapning. 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Det siste toget jeg så var da en hel skokk skulle utnevne oss alle til rasister. Jeg følte ikke at de talte til meg eller noen jeg kjenner. Mer som en kollektiv anklage. Jeg begynner å bli lei disse anklagene og appellene til vår "dårlige samvittighet". Jeg har absolutt ingen dårlig samvittighet og har ikke en fuckings grunn. Grunn har du, men samvittighet mangler du. 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Det eneste du trenger bry deg om er at jeg fordømmer ditt misbruk av det norske språk og ødeleggelse av viktige ord. Ergo fordømmer du ikke all terrorisme. Akkurat som jeg sa! 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 er du forrykt? - mener du dette: " amerikanere utførte mot tyskere (under 2. verdenskrig) etc. " Kjære Flisa: Jeg har personlig stått og sett utover krigskirkegården i Hamburg sammen med tyskere og de minnes 45 000 mennesker som ble drept på en natt. Bare 800 av disse var "servicemen" ; sivilforsvar for det meste. 90% var kvinner og barn. I et kvartal døde alle: 20 000 mennesker i et eneste smell med brannbomber. 95% kvinner og barn under 16 år. Brannen kunne sees 250 km vekk. Når du står der, får du et annet forhold til det at mennesker dør. De er mennesker, uansett. Det kan komme til at islam må stoppes med krig, og at det er bedre å sprenge hjertet ut på islam før den tilintetgjør sivilisasjonen. At noen må dø slik er trist. 0 Siter
Goliath Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Faktum er at muslimer verden over har reagert -- det er venstrefascister og raddiser av alle slag som *ikke* reagerer. Det er liksom på mote å demonstrere mot USA og Israel... Det er helt riktig som du sier, og det sier vel sitt om venstrefascistene og raddisene.... Ingen grunn til å ta den bermen seriøst - uansett hva de gjør eller ikke gjør. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Grunn har du, men samvittighet mangler du. Når samvittighet brukes som et politisk virkemiddel, da lukter det råttent. Drømmen om at hele jorda skal bli et stort folk i solidaritet, likhet og rettferdighet er en utopi så lenge det finnes mennesker. "Like barn leker best" sa den pakistanske advokaten på TV her en dag da vi snakket om "arrangerte" ekteskap, og han hadde så rett så rett. Jeg lurer på hvordan det står til med samvittigheten til muslimene når de elegant lar være å invitere sine mangeårige norske venner i bryllup? De norske er vantro, så det er umulig sier de selv. Der skal du få en stri tørn med dine rosenrøde drømmer. De demonsterer mot vantros blasfemi og sine sårede følelser med drapstrusler, mens de vantro ikke får lov å si et ord mot deres totale avvisning av alle forsøk på integrering. De kaller håndheving av vedtatte lover for dikriminering og forlanger å få bryte menneskeretter så mye de vil. Men når deres behov melder seg, da snur de på flisa og forlanger sine mennskeretter. Jeg kaller det å møte seg selv i døra. Selv med buksa nede og hele rumpa bar, forlanges det urimelige og retsstridige fordeler. De forlanger sin rett til å undertrykke kvinner? Med hvilken rett? Retten som er gitt dem fra en gud. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Ergo fordømmer du ikke all terrorisme. Akkurat som jeg sa! Fordømmer du drapet på 45 000 mennsker i Hamburg? 0 Siter
flisa Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Kjære Flisa: Jeg har personlig stått og sett utover krigskirkegården i Hamburg sammen med tyskere og de minnes 45 000 mennesker som ble drept på en natt. Bare 800 av disse var "servicemen" ; sivilforsvar for det meste. 90% var kvinner og barn. I et kvartal døde alle: 20 000 mennesker i et eneste smell med brannbomber. 95% kvinner og barn under 16 år. Brannen kunne sees 250 km vekk. Når du står der, får du et annet forhold til det at mennesker dør. De er mennesker, uansett. Det kan komme til at islam må stoppes med krig, og at det er bedre å sprenge hjertet ut på islam før den tilintetgjør sivilisasjonen. At noen må dø slik er trist. Selvsagt syns jeg ikke det er ok at det går med sivilbefolkning i en krig - jeg syns ikke det er ok at unge gutter i uniform går med heller - alle er sønn av noen. Jeg vil likevel ikke kalle en krig for terror. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Selvsagt syns jeg ikke det er ok at det går med sivilbefolkning i en krig - jeg syns ikke det er ok at unge gutter i uniform går med heller - alle er sønn av noen. Jeg vil likevel ikke kalle en krig for terror. For å unngå beskyldninger om favorisering, vil jeg kritisere også den andre siden. Den andre siden fordi 2. VK var en krig mot et terrorregime, en ond krigshissernasjon/leder og en ond ideologi mye lik kommunismen, og med politisk struktur lik Stalins regime som drepte mellom 46 og 65 mill mennesker. Islam og begge disse har verdesnherredømme som viktige elementer. Verdensherredømme er en utopi, det er bevist en gang for alle mange ganger. Litt om Hamburgraidet: Militær: http://www.themilitant.com/2005/6921/692150.html Litt ulike rapporter: http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/2WWhamburg.htm 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Hvem er det som "bare angriper visse typer terror"? Jeg har sett at Morsk og Ulv ikke vil ta avstand fra israelsk terrorisme. Personlig har jeg tatt avstand fra all terrorisme. Nen vil kanskje lure på hvorfor -du- bare er opptatt av terrorisme fra den ene siden? Venstreradikalisme preger alle dine innlegg, og maoismen tyter ut overalt. Totalt unyansert og enspora. Arafat hadde også en strategi: alltid forlange mer enn det som er mulig, da vil man aldri bli enig, og han kunne fortsette hatet og forsøkene på å drepe alle jødene og kaste dem på havet slik de har drømt om der nede i tusenvis av år. Han var kjent som "mannen som aldri lot en sjanse gå fra seg til å la en sjanse gå fra seg". 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Når samvittighet brukes som et politisk virkemiddel, da lukter det råttent. Drømmen om at hele jorda skal bli et stort folk i solidaritet, likhet og rettferdighet er en utopi så lenge det finnes mennesker. "Like barn leker best" sa den pakistanske advokaten på TV her en dag da vi snakket om "arrangerte" ekteskap, og han hadde så rett så rett. Jeg lurer på hvordan det står til med samvittigheten til muslimene når de elegant lar være å invitere sine mangeårige norske venner i bryllup? De norske er vantro, så det er umulig sier de selv. Der skal du få en stri tørn med dine rosenrøde drømmer. De demonsterer mot vantros blasfemi og sine sårede følelser med drapstrusler, mens de vantro ikke får lov å si et ord mot deres totale avvisning av alle forsøk på integrering. De kaller håndheving av vedtatte lover for dikriminering og forlanger å få bryte menneskeretter så mye de vil. Men når deres behov melder seg, da snur de på flisa og forlanger sine mennskeretter. Jeg kaller det å møte seg selv i døra. Selv med buksa nede og hele rumpa bar, forlanges det urimelige og retsstridige fordeler. De forlanger sin rett til å undertrykke kvinner? Med hvilken rett? Retten som er gitt dem fra en gud. Det var du som trakk samvittighet inn i dette. Det er du som har noe felles med disse fundamentalistene. Ikke jeg. 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Faktum er at muslimer verden over har reagert -- det er venstrefascister og raddiser av alle slag som *ikke* reagerer. Det er liksom på mote å demonstrere mot USA og Israel... Det har da vært hundretusenvis av mennesker som har demonstrert mot terrorismen og krigen. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Det var du som trakk samvittighet inn i dette. Det er du som har noe felles med disse fundamentalistene. Ikke jeg. Tror du at hele verden noen gang vil forenes til et stort solidarisk folk med Maos metoder uten at halvparten av oss dør? Hva er best: 1. At halvparten dør og resten er fornøyde? 2. At halvparten er misfornøyde og alle lever? 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Det har da vært hundretusenvis av mennesker som har demonstrert mot terrorismen og krigen. Den største demonstrasjonen i Oslo om en enkeltsak er med 5000 som ville *drepe en forfatter*. Er det noen som fatter at det er fullstendig absurd og uhyggelig skremmende? Venstreraddisene på Blindern hadde i hvert fall vett nok til å bli skremt, men til taushet, ikke til sinne eller fortvilelse. De hodt ganske enkelt kjeft. Det samme gjorde politikerne. Denne baksiden av medaljen likte de absolutt ikke, men protestere turde de ikke, det er i mot drømmen om at Norge skal være et stort tolerant og solidarisk folk. En ny brikke kom på plass som overhodet ikke skulle vært der; nødvendigheten av å tolerere intoleranse, ynkeligheten . Vi fikk også en ny brikke: at toleranse tolkes som svakhet og svakhet møtes med forakt. Og enda en: at krav om menneskeretter kan misbrukes ved å kreve å få bryte dem: kulturrelativisme. Enda et ynkelig trekk som møtes med forakt. Skal ynkeligheten og redselen overta? Tror vi enda at det finnes noe godt i alle, bare vi er tolerante nok? 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Tror du at hele verden noen gang vil forenes til et stort solidarisk folk med Maos metoder uten at halvparten av oss dør? Hva er best: 1. At halvparten dør og resten er fornøyde? 2. At halvparten er misfornøyde og alle lever? Den eneste som forfekter Maos metoder må være deg. Jeg er for demokrati. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Så du fordømmer Israelske flyangrep mot palestinske boligområder, og all den andre terroren som Israel bedriver mot den palestinske sivilbefolkningen? Taktikken er lett gjennomskuelig. Det er ikke nødvendig å spesifisere hvert enkelt drap på sivile og fordømme dem, hvis vi glemmer et kan det være tegn på at vi ikke fordømmer det ene. Nøyaktig som når du kun fordømmer et, så tolkes det som du støtter de andre. Jeg fordømmer alle, for nyanseringens skyld, jeg vil ikke bli beskyldt for å støtte noe. Å ta avstand fra bestemte handlinger eller episoder kan tolkes som at man ikke tar avstamd fra andre, og det tror jeg absolutt er tilfelle. Hvis man tar til seg oppfordringer om å ta avstand fra visse personer eller retninger, så kan det tolkes ufrivillig som man støtter de andre. Å søke å tvinge noen til å ta avstand fra visse handlinger og adferd eller tendenser er ofte et poltisk maktmiddel og forkastelig. Jeg tar f eks avstand fra brudd på hjerneskallen for å ta oppmerkomheten bort fra beinbrudd. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Den eneste som forfekter Maos metoder må være deg. Jeg er for demokrati. Jeg er for å være realistisk og vurdere hva som er oppnåelig til hvilken kostnad, og handle ut fra det. Drømmene er jeg ferdig med. 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jeg er for å være realistisk og vurdere hva som er oppnåelig til hvilken kostnad, og handle ut fra det. Drømmene er jeg ferdig med. Intet av det du har skrevet til nå har noe med "realistisk" å gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.