Gå til innhold

trang forhud

Anbefalte innlegg

larsreidargutten

Hei jeg har problemer med at det er sprekker rundt forhuden og at det er hard hud der. fikk først salve mot herpes (zovirax). dette hjalp ikke. har nå hatt ny salve mot sopp men synes ikke det hjelper. kommer helt klar puss ut av penis om morgenen. Finnes det en salve jeg kan bruke. Kan jeg prøve canesten. noen sier at det også er lurt å ta en biopsi for å utelukke hudkreft. Legen min har ikke tatt en eneste prøve. Bare sett så vidt på det. kan dere tipse meg med salver og kremer jeg kan bruke for å få forhuden mykere den er nesten litt gummiaktig.

mvh

Fortvilet kar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191433-trang-forhud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke så lett å være superekspert basert på de få opplysninger du kan gi meg på nettet, uten undersøkelse, spesielt når din legeetter undersøkelse tydeligvis ikke traff riktig diagnose og behandling. Sprekker rundt forhuden kan skyldes infeksjon, det var tydeligvis tanken også hos din lege. Da er det muligheter for virus, kanskje mest sannsynlig herpes, men når ikke zovirax har noe effekt så er det neppe herpes. Det kan skyldes sopp, som han/hun tydeligvis også tenkt på (Canesten er også et soppmiddel). Det kan evt. skyldes bakterier. Jeg ville i alle fall ta en prøve til bakterie og soppundersøkelse, en prøve som kan sendes til et mikrobiologisk laboratorium. Det kunne avsløre evt. infeksjon. Jeg synes at det er kanskje litt tøft å anbefale biopsi, i alle fall uten undersøkelse. Hvorfor ikke oppsøke en spesialklinikk (f. eks. Olafiaklinikken, hvis du bor i Osloområdet)? Det er i alle fall helt klart for meg at det må en skikkelig undersøkelse, og ikke bare en internettforespørsel for å komme videre med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191433-trang-forhud/#findComment-1326160
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...