Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen syns sikkert det -jeg er ikke blandt dem :)

For å fortsette: "synes" skrives det, flisa...ikke "syns"...jeg skrev også det i mange...blah-blah :-)

"....................................."

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

35

• Prozak

33

• Lillemus

4

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Blant skrives det, flisa....synd, men sant - jeg skrev blandt i alle år helt til jeg fant DOL.....

:-)

...ja - jeg vet det - fikk trykket SEND før jeg fikk gjort om -skrev det nettopp til prozak ogsp - så jeg er klar over det :)

Skrevet

For å fortsette: "synes" skrives det, flisa...ikke "syns"...jeg skrev også det i mange...blah-blah :-)

Vet ikk eom jeg er enig med deg i det :) men det må undersøkes - jeg er sånn at jeg vil være perfekt i norsk - hehe

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er kanskje stygt å si det, men jeg synes fryktelig mange av dagens ungjenter er fæle å se på - kroppsmessig (de som ikke er overvektige). Idealet begynner å nærme seg noe som er helt kjønnsløst.

Jeg synes i utgangspunktet ikke det er pent å si verken at en kraftig eller spe kroppsbygning er det peneste. Jeg mener at en sunn kropp er det aller aller fineste. Og da mener jeg en kropp som er stram, og gjerne med litt muskler. Proporsjonene er også viktige. En kraftig bygd dame er flott med store pupper, mens på en veldig tynn jente ser det dumt ut. Ribbein eller fett bør ikke tyte ut av klærne.

Skrevet

oj - jeg skrev SYNS - ikke SYNES! ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!

det var en glipp! hehe, trodde du mente omvendt jeg nå.

Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet ikke det er pent å si verken at en kraftig eller spe kroppsbygning er det peneste. Jeg mener at en sunn kropp er det aller aller fineste. Og da mener jeg en kropp som er stram, og gjerne med litt muskler. Proporsjonene er også viktige. En kraftig bygd dame er flott med store pupper, mens på en veldig tynn jente ser det dumt ut. Ribbein eller fett bør ikke tyte ut av klærne.

Du mener at det ikke er pent å si at "det" og "det" er pent, men det er greit å si at "det" er pent? :-)

Jeg synes en naturlig kropp er fin - og det kan være alt fra en naturlig (ganske) slapp kropp, til en naturlig veltrent kropp. Og også mange typer innimellom disse.

"................................."

Skrevet

...ja - jeg vet det - fikk trykket SEND før jeg fikk gjort om -skrev det nettopp til prozak ogsp - så jeg er klar over det :)

Nå jeg f,eks skriver vitenskapelige rapporter, så er jeg veldig nøye med skrivefeil og gramatikk. Her inne er jeg det ikke.

".................................."

Skrevet

Nå jeg f,eks skriver vitenskapelige rapporter, så er jeg veldig nøye med skrivefeil og gramatikk. Her inne er jeg det ikke.

jeg skriver ikek hele tiden - og de siste bokstavene i et ord blir første i det neste eller omvbendt

Gjest vatthjerte
Skrevet

Jobber du innen vitenskap altså?

Gjest vatthjerte
Skrevet

Du mener at det ikke er pent å si at "det" og "det" er pent, men det er greit å si at "det" er pent? :-)

Jeg synes en naturlig kropp er fin - og det kan være alt fra en naturlig (ganske) slapp kropp, til en naturlig veltrent kropp. Og også mange typer innimellom disse.

Det jeg reagerer på ved deg er at du legger vekt på at tynne jenter ser sykelige ut og ikke er normale, mens man er normal om man er småfeit, virker det som.

Akkurat som det er ok å påpeke at noen er tynn, men ikke at de er tykke. Dette er også et typisk fenomen i samfunnet.

De fleste kan ikke noe for hvordan de ser ut.

Skrevet

jeg skriver ikek hele tiden - og de siste bokstavene i et ord blir første i det neste eller omvbendt

Heh-heh...jeg skriver også mange slike feil, og det er langtfra alltid jeg oppdager det før jeg poster :-)

Skrevet

Det jeg reagerer på ved deg er at du legger vekt på at tynne jenter ser sykelige ut og ikke er normale, mens man er normal om man er småfeit, virker det som.

Akkurat som det er ok å påpeke at noen er tynn, men ikke at de er tykke. Dette er også et typisk fenomen i samfunnet.

De fleste kan ikke noe for hvordan de ser ut.

Hvor har jeg sagt at tynne kvinner generellt ser sykelige ut? Vis meg link, er du snill. Hvis ikke du kan det, så vennligst ikke legg uttalelser i munnen min.

Jeg har kommentert de som ser sykelig tynne ut - ikke sagt at alle som er tynne ser sykelige ut.

"..................................."

Skrevet

Heh-heh...jeg skriver også mange slike feil, og det er langtfra alltid jeg oppdager det før jeg poster :-)

jeg trykker aldri Forhånsviasning

Skrevet

jeg trykker aldri Forhånsviasning

Det gjør jeg, men det hjelper ikke alltid :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

ok, det hørtes litt merkelig ut, ja. Jeg mente bare å si at det ikke er noen som har svaret på hva som er den fineste kroppen. Her finnes det like mange meninger som folk.

Eller kanskje jeg tar feil. Er skjønnhetsidealet medieskapt? Vel, det blir vel som å spørre om det var høna eller egget som kom først.

Nå har vi vel egentlig mange idealer. Kjendisene som er slanke, klesmodeller som er syltynne/magre, idrettsstjerner, osv. Er vel fortsatt ingen idealer med mage og kjærlighetshåndtak utenfor buksa. Det ville vært ganske usunnt ideal det også

Gjest vatthjerte
Skrevet

Hvor har jeg sagt at tynne kvinner generellt ser sykelige ut? Vis meg link, er du snill. Hvis ikke du kan det, så vennligst ikke legg uttalelser i munnen min.

Jeg har kommentert de som ser sykelig tynne ut - ikke sagt at alle som er tynne ser sykelige ut.

Nei, men det er tydeligvis du som "bestemmer" hvem som ser sykelige ut og ikke.

Mange av de som ser syke ut, trenger ikke være det, og de trenger heller ikke å få høre at de gjør det, for de kan sikkert ikke bare knipse i fingrene å gjøre noe med det. Like lite som en tykk person bare kan slanke seg.

Skrevet

ok, det hørtes litt merkelig ut, ja. Jeg mente bare å si at det ikke er noen som har svaret på hva som er den fineste kroppen. Her finnes det like mange meninger som folk.

Eller kanskje jeg tar feil. Er skjønnhetsidealet medieskapt? Vel, det blir vel som å spørre om det var høna eller egget som kom først.

Nå har vi vel egentlig mange idealer. Kjendisene som er slanke, klesmodeller som er syltynne/magre, idrettsstjerner, osv. Er vel fortsatt ingen idealer med mage og kjærlighetshåndtak utenfor buksa. Det ville vært ganske usunnt ideal det også

Det syltynne idealet er uten tvil i stor grad medieskapt. MEN - det er jo mennesker som styrer media, og naturlig nok derfra det kommer. Men å grave dypere i dette krever en lang utredning, tror jeg - langt utenfor rekkevidden av det dette forumet er ment for :-)

Forøvrig - et eksempel er jo modellene på catwalken. De aller, aller fleste mannlige designere er homser. Er det tilfeldig at de skal ha jenter som ser ut som gutter? Og sågar at mange modeller faktisk ER unge gutter, helt uten former selvfølgelig, som går modell for kvinneklær?

Gjest Aimabel
Skrevet

uff sånne disskusjoner er jo endeløse.. Noen må bare vri og vende på alt. Og det var vel heller aldri noen som sa at j.los rompe var bitteliten eller nærmest ikke eksisterende? Bare at den ikke er svær. Alt er relativt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...