Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men det er tydeligvis du som "bestemmer" hvem som ser sykelige ut og ikke.

Mange av de som ser syke ut, trenger ikke være det, og de trenger heller ikke å få høre at de gjør det, for de kan sikkert ikke bare knipse i fingrene å gjøre noe med det. Like lite som en tykk person bare kan slanke seg.

Nå må du gi deg, da - nå hopper du videre til neste ting for hver gang du anklager meg for noe du ikke klarer å stå for.

Ja - de som er unaturlig tynne ser sykelig tynne ut. Og de som er unaturlig fete ser sykelig fete ut. Det er mange mellomstadier her, og de fleste er i en eller annen grad naturlige. Men når en kvinne går fra å være normalt slank, men små former, til å være et benrangel hvor man kun ser skinn, sener og muskler, så kaller jeg det sykelig tynt. Hvis noen er slik i utgangspunktet, og ikke klarer å legge på seg, så er det selvfølgelig kjipt. Men det ser likefremt sykelig tynt ut.

".................................."

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

35

• Prozak

33

• Lillemus

4

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest vatthjerte
Skrevet

Nå må du gi deg, da - nå hopper du videre til neste ting for hver gang du anklager meg for noe du ikke klarer å stå for.

Ja - de som er unaturlig tynne ser sykelig tynne ut. Og de som er unaturlig fete ser sykelig fete ut. Det er mange mellomstadier her, og de fleste er i en eller annen grad naturlige. Men når en kvinne går fra å være normalt slank, men små former, til å være et benrangel hvor man kun ser skinn, sener og muskler, så kaller jeg det sykelig tynt. Hvis noen er slik i utgangspunktet, og ikke klarer å legge på seg, så er det selvfølgelig kjipt. Men det ser likefremt sykelig tynt ut.

Jeg anklager deg vel ikke, ikke vær sånn som resten av DOl har blitt da, fullstendig paranoid. Jeg bare sier at det er ok å rakke ned på tynne folk, men ikke tykke, tydeligvis.

Skrevet

uff sånne disskusjoner er jo endeløse.. Noen må bare vri og vende på alt. Og det var vel heller aldri noen som sa at j.los rompe var bitteliten eller nærmest ikke eksisterende? Bare at den ikke er svær. Alt er relativt

Jeg sa at den ikke var "stor" etter en fornuftig definisjon - og jeg sa at den heller ikke var "liten" :-)

Men én ting er sikkert: Hadde jeg fått servert henne med rumpa opp, så hadde jeg ikke nølt et sekund - men det sier kanskje mer om med enn om andre :-)

"....................................."

Gjest vatthjerte
Skrevet

uff sånne disskusjoner er jo endeløse.. Noen må bare vri og vende på alt. Og det var vel heller aldri noen som sa at j.los rompe var bitteliten eller nærmest ikke eksisterende? Bare at den ikke er svær. Alt er relativt

Joda, fler sa at rompa hennes var LITEN. Om noe annet enn svær kan den kanskje kalles middels.

Skrevet

Jeg anklager deg vel ikke, ikke vær sånn som resten av DOl har blitt da, fullstendig paranoid. Jeg bare sier at det er ok å rakke ned på tynne folk, men ikke tykke, tydeligvis.

"Jeg bare sier at det er ok å rakke ned på tynne folk, men ikke tykke, tydeligvis"

Det er noe også jeg har påpekt i årevis. Jeg har stort sett alltid vært for tynn selv, og i flere perioder direkte spinkel - fordi jeg ikke klarte å legge på meg. Men det forskjell på å uttale seg om smak og estetikk og å "rakke ned på".

"..................................."

Gjest vatthjerte
Skrevet

Jeg sa at den ikke var "stor" etter en fornuftig definisjon - og jeg sa at den heller ikke var "liten" :-)

Men én ting er sikkert: Hadde jeg fått servert henne med rumpa opp, så hadde jeg ikke nølt et sekund - men det sier kanskje mer om med enn om andre :-)

Ja, det sier igrunne mest om deg. Har ikke du dame?

Skrevet

"Har ikke du dame"

Og så?

*ler*

"................................."

Gjest vatthjerte
Skrevet

"Jeg bare sier at det er ok å rakke ned på tynne folk, men ikke tykke, tydeligvis"

Det er noe også jeg har påpekt i årevis. Jeg har stort sett alltid vært for tynn selv, og i flere perioder direkte spinkel - fordi jeg ikke klarte å legge på meg. Men det forskjell på å uttale seg om smak og estetikk og å "rakke ned på".

Nja.. hvis noen her, som meg påpeker at de synes en person er litt drøy over rompa, så får en masse kritikk fra mange.

Hadde jeg kritisert Nicole Kidman for å være tynn, hadde jeg neppe fått samme kritikk.

Og da snakker vi personlig mening. Det er ok å si at en synes tynne folk er stygge, men akk og ve om man antyder at det ikke er særlig pent med fettlager på damene.

Skrevet

Spørs om ikke hun ville tenkt det samme :-)

"...................................."

Gjest Aimabel
Skrevet

Det syltynne idealet er uten tvil i stor grad medieskapt. MEN - det er jo mennesker som styrer media, og naturlig nok derfra det kommer. Men å grave dypere i dette krever en lang utredning, tror jeg - langt utenfor rekkevidden av det dette forumet er ment for :-)

Forøvrig - et eksempel er jo modellene på catwalken. De aller, aller fleste mannlige designere er homser. Er det tilfeldig at de skal ha jenter som ser ut som gutter? Og sågar at mange modeller faktisk ER unge gutter, helt uten former selvfølgelig, som går modell for kvinneklær?

"Det syltynne idealet er uten tvil i stor grad medieskapt."

Skal ikke grave så veldig dypt, men _medieskapt_ hva vil nå det si? Media gjenspeiler samfunnet vi lever i og gir oss det vi vil ha. Tynne modeller selger. Dersom idealet var medieskapt, kunne jo media ha skapt et sunnere ideale.

Gjest vatthjerte
Skrevet

"Har ikke du dame"

Og så?

*ler*

"................................."

Ok. Du har den holdningen ja.

Skrevet

Nja.. hvis noen her, som meg påpeker at de synes en person er litt drøy over rompa, så får en masse kritikk fra mange.

Hadde jeg kritisert Nicole Kidman for å være tynn, hadde jeg neppe fått samme kritikk.

Og da snakker vi personlig mening. Det er ok å si at en synes tynne folk er stygge, men akk og ve om man antyder at det ikke er særlig pent med fettlager på damene.

Du får ikke kritikk av meg, hvis du uttaler deg noenlunne fornuftig, ihvertfall. Hvis du derimot sier at "Fy faen, hun derre JLO er faen meg skikkelig feit, ass...sjekk den svære, feite rævva, da!" - da er det selvfølgelig på sin plass å kommentere det.

Forøvrig - hvorfor skal vi alltid være nødt til å kommentere folk hvis vi ikke liker utseendet deres? Hva har det for seg? Når det gjelder å snakk om folks utssende, så forsøker jeg å leve etter prinsippet om at hvis jeg ikke har noe positivt å si, så holder jeg heller kjeft.

"......................................"

Gjest vatthjerte
Skrevet

Spørs om ikke hun ville tenkt det samme :-)

Nå henger ikke jeg med. Hvem ville tenkt det samme, og hva var tanken her?

Skrevet

"Det syltynne idealet er uten tvil i stor grad medieskapt."

Skal ikke grave så veldig dypt, men _medieskapt_ hva vil nå det si? Media gjenspeiler samfunnet vi lever i og gir oss det vi vil ha. Tynne modeller selger. Dersom idealet var medieskapt, kunne jo media ha skapt et sunnere ideale.

" Media gjenspeiler samfunnet vi lever i og gir oss det vi vil ha."

Ja, men det er en vanskelig balanse mellom hva vi påvirkes til å "ville ha" og hva vi vil ha ut fra eget initiativ. Det er ikke så lett å definére.

"Tynne modeller selger."

Akkurat det har jeg kommentert litt.

Skrevet

Nå henger ikke jeg med. Hvem ville tenkt det samme, og hva var tanken her?

Det spørs om ikke madamen ville sagt det samme om J-Lo som jeg sa :-)

Gjest rompistompen
Skrevet

Rævpuling?

Gjest Aimabel
Skrevet

Joda, fler sa at rompa hennes var LITEN. Om noe annet enn svær kan den kanskje kalles middels.

Når det nå var snakk om å bruke J.lo som eksempel på en sunn kropp i et slankeprogram synes jeg det er helt supert.

Gjest vatthjerte
Skrevet

Du får ikke kritikk av meg, hvis du uttaler deg noenlunne fornuftig, ihvertfall. Hvis du derimot sier at "Fy faen, hun derre JLO er faen meg skikkelig feit, ass...sjekk den svære, feite rævva, da!" - da er det selvfølgelig på sin plass å kommentere det.

Forøvrig - hvorfor skal vi alltid være nødt til å kommentere folk hvis vi ikke liker utseendet deres? Hva har det for seg? Når det gjelder å snakk om folks utssende, så forsøker jeg å leve etter prinsippet om at hvis jeg ikke har noe positivt å si, så holder jeg heller kjeft.

"......................................"

Enig i det der, at en ikke trenger snakke så mye om det, men nå ble det altså et tema i den tråden her.

Gjest vatthjerte
Skrevet

Det spørs om ikke madamen ville sagt det samme om J-Lo som jeg sa :-)

Om at hun er flott? Eller at hun ville tatt henne om hun lå med rompa opp?

Skrevet

Ok. Du har den holdningen ja.

"Ok. Du har den holdningen ja."

Jeg har "den holdningen" fordi jeg kommenterer at jeg liker ei rumpe selv om jeg har "dame"?

Og du snakker om å rakke ned på folk og å kommentere dem? *rister oppgitt på hodet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...