Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hun har noen tømmerstokker til lår, og ei giga rompa. Skal til og med lage klær spesielt for folk som er sånn. Du har nok ikke funnet rette bilder.

Ehhh..lider du av anoreksi eller noe??

Hvis hun har store lår og rumper, så må jeg være en flodhest!

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

35

• Prozak

33

• Lillemus

4

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest marge simpson
Skrevet

"Det syltynne idealet er uten tvil i stor grad medieskapt."

Skal ikke grave så veldig dypt, men _medieskapt_ hva vil nå det si? Media gjenspeiler samfunnet vi lever i og gir oss det vi vil ha. Tynne modeller selger. Dersom idealet var medieskapt, kunne jo media ha skapt et sunnere ideale.

tynne modeller selger? hm ja vel. Men se på mtv etc da, altså musikkvideoene. Der er det ikke mange syltynne damer, men VELTRENTE damer. Så er ikke bare syltynt ideal i media.

Gjest marge simpson
Skrevet

Det jeg reagerer på ved deg er at du legger vekt på at tynne jenter ser sykelige ut og ikke er normale, mens man er normal om man er småfeit, virker det som.

Akkurat som det er ok å påpeke at noen er tynn, men ikke at de er tykke. Dette er også et typisk fenomen i samfunnet.

De fleste kan ikke noe for hvordan de ser ut.

Du er ikke noe bedre selv, når du kaller rompa og lårene til Beyonce for tømmerstokker og giga rompe. Og rompa til J.Lo låvedør og småfeit.

Dette går begge veier.

Blir ikke tatt seriøst når en klager på at tynne blir kalt syke, når en selv bruker stygge navn på de en selv syns er for svær, særlig når de er normale og veltrente.

Gjest marge simpson
Skrevet

Nja.. hvis noen her, som meg påpeker at de synes en person er litt drøy over rompa, så får en masse kritikk fra mange.

Hadde jeg kritisert Nicole Kidman for å være tynn, hadde jeg neppe fått samme kritikk.

Og da snakker vi personlig mening. Det er ok å si at en synes tynne folk er stygge, men akk og ve om man antyder at det ikke er særlig pent med fettlager på damene.

tro meg, har en dame fettlager på seg, så får hun høre det hun og blir hånet og sett ned på av de rundt seg og latterliggjort. iallfall blandt unge.

Er mange tynne som klager over dette, at det er greit å rakke ned på tynne, men ikke tykke. Men la meg opplyse om, at tykke blir rakket på de og!

Gjest Aimabel
Skrevet

tynne modeller selger? hm ja vel. Men se på mtv etc da, altså musikkvideoene. Der er det ikke mange syltynne damer, men VELTRENTE damer. Så er ikke bare syltynt ideal i media.

Vet ikke om du leste et av svarene mine til Prozak:

-"Nå har vi vel egentlig mange idealer. Kjendisene som er slanke, klesmodeller som er syltynne/magre, idrettsstjerner, osv. Er vel fortsatt ingen idealer med mage og kjærlighetshåndtak utenfor buksa. Det ville vært ganske usunnt ideal det også"

:-)

Gjest marge simpson
Skrevet

Vet ikke om du leste et av svarene mine til Prozak:

-"Nå har vi vel egentlig mange idealer. Kjendisene som er slanke, klesmodeller som er syltynne/magre, idrettsstjerner, osv. Er vel fortsatt ingen idealer med mage og kjærlighetshåndtak utenfor buksa. Det ville vært ganske usunnt ideal det også"

:-)

jepp. jeg tror faktisk dette maset om at idealene er så sykelig tynne er en god del overdrevet. Skjønner GODT at catwalkmodeller må være magre, men det er ikke de som preger en i hverdagen. En ser jo mer av musikkvideoene liksom. Og hver gang en hollyood-dame eller prinsesse plutselig mister 20kg og blir skrapa nevnes det jo i se&hør at hun har blitt syk. Har snudd nå, til at tynne bare blitt sett på som syke.Problemet er at fjortisene leser disse reportasjene og finner ut at det er effektiv måte å få oppmerksomhet på. De har ikke kommet så langt i utviklingen at de forstår at det ikke er særlig heldig å bli sett slik på. Så blir det mange wannabe-anorektikere rundt om kring.

Samt mange voksne som ser de veldreide og trente damene og ikke orker trene så setter jojo-slankinga i gang istedet.

Den var sikkert stygg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...