Goliath Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Helt enig - jeg bare så at "Jeg er en annen" ville fradømme MJ fra å ha barna. Da har jeg sett svært mange norske foreldre som burde vært fradømt foreldreretten for lenge siden - hvis det er der "terskelen" skal gå for å miste omsorgsretten..... Det han gjorde var ikke smart, men det utsatte heller ikke barnet for noen spesielt høy risiko. Alle som tar sitt barn med på en biltur utsetter barnet for vesentlig høyere risiko.....bare for å sette ting litt i "perspektiv". 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 I en lengre tv-dokementar får en journalist tillit hos Jackson og man får et godt innblikk i Jacskons "hverdagsliv". Man ser også hvordan Jackson behandler barna han har omsorgen for, og det skulle være tydelig for alle og enhver at den mannen ikke burde ha noe med barn å gjøre. Det ble laget et program om den journalisten, hvor det ble avdekket hvordan han hadde klart å "lure seg til" mange av filmklippene, og hvordan han hadde plukket ting ut av sammenheng og satt de sammen for å få de til å se mest mulig fæle ut. Det programmet gikk ganske nøye inn på metodene og den manglende seriøsiteten og integriteten til denne journalisten, uten å noengang uttale det direkte. Dette er rimelig kjent, og hvis du er så opptatt av MJ som du gir inntrykk av, så burde du ha fått det med deg. ".................................." 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Hva vet du om hva barna hans ville ha best av? Hvordan kan du uttale deg så bombastisk (og idiotisk) om MJ uten å vite noe annet om han enn hva du har lest i sladrespaltene i avisene? Og ønske noen dømt for noe de ikke har gjort, fordi du mener det vil gagne noe annet - er og blir fullstendig idiotisk, og fortelle mye mer om deg enn om MJ. Jeg ønsker selvsagt ikke å åpne opp for justismord på generelt grunnlag (det burde heller ikke være så vanskelig å forstå). Men i denne konkrete saken, så håper jeg at Michal Jackson blir dømt, rett og slett fordi barna da vil slippe å ta mer skade av ham. Jeg baserer dette på en dokumentar om Michael Jackson hvor det tydelig går fram (gjennom konkret oppførsel, uttalelser han kommer med til intervjueren osv.) hvor forstyrret han er og hvor skadelig det vil være for barn å vokse opp sammen med ham. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Hva _du_ måtte synes om min intelligens er nokså uinteressant for meg, Prozak. Egentlig ikke, iom. at mangelen på sådan skinner så krystallklart gjennom i det du sier. Du mener han er en dårlig far, og derfor er det bra om han dømmes for seksuelle overgrep mot barn uansett om det er tilfellet eller ikke. Ethvert oppegående menneske ser idiotiet i det. "..................................." 0 Siter
flisa Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Og derfor fortjener han å bli uskyldig dømt for seksuelt missbruk av barn...?? Den forstod jeg ikke helt flisa, for det kan du umulig mene? nei mener ikke det 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Da har jeg sett svært mange norske foreldre som burde vært fradømt foreldreretten for lenge siden - hvis det er der "terskelen" skal gå for å miste omsorgsretten..... Det han gjorde var ikke smart, men det utsatte heller ikke barnet for noen spesielt høy risiko. Alle som tar sitt barn med på en biltur utsetter barnet for vesentlig høyere risiko.....bare for å sette ting litt i "perspektiv". Veldig godt poeng. Jeg fatter ikke hvordan folk kan skape seg et så skråsikkert bilde av noe de kun har kjennskap til gjennom sladrepressen og evt. reportasjer som er laget utelukkende for å sverte. "....................................." 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Det ble laget et program om den journalisten, hvor det ble avdekket hvordan han hadde klart å "lure seg til" mange av filmklippene, og hvordan han hadde plukket ting ut av sammenheng og satt de sammen for å få de til å se mest mulig fæle ut. Det programmet gikk ganske nøye inn på metodene og den manglende seriøsiteten og integriteten til denne journalisten, uten å noengang uttale det direkte. Dette er rimelig kjent, og hvis du er så opptatt av MJ som du gir inntrykk av, så burde du ha fått det med deg. ".................................." Jeg er ikke kjent med dette. Uansett er det en rekke situasjoner sammen med barna og uttalelser fra Jackson i dokumentaren som ikke kan bortforklares ut fra manipulering. 0 Siter
flisa Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Da har jeg sett svært mange norske foreldre som burde vært fradømt foreldreretten for lenge siden - hvis det er der "terskelen" skal gå for å miste omsorgsretten..... Det han gjorde var ikke smart, men det utsatte heller ikke barnet for noen spesielt høy risiko. Alle som tar sitt barn med på en biltur utsetter barnet for vesentlig høyere risiko.....bare for å sette ting litt i "perspektiv". Vi kan jo ikke dømme ut fra annet enn det vi har sett og hørt på tv uansett -så det blir litt dumt - men en liten bekymringtelefon til barnevernet hadde nok vært på sin plass etter det man HAR sett og hørt. Men du kan jo ha sett ting som gjør han til en fantastisk far -en som betaler folk for å føde seg barn og komme seg vekk etterpå. Det er nå vel tjenerene hans som oppdrar barna likevel..... 0 Siter
flisa Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Veldig godt poeng. Jeg fatter ikke hvordan folk kan skape seg et så skråsikkert bilde av noe de kun har kjennskap til gjennom sladrepressen og evt. reportasjer som er laget utelukkende for å sverte. "....................................." jeg er ikke skråsikekr i det hele tatt - jeg bare skriver ut fra det jeg har sett og hørt. Han er så beskyttet den mannen likevel og kan betale seg ut av det meste. Det er jo bare fint om alt er grunnløst. Vi er jo ikke dommere akkurat - vi er farget og åpenhjertige om det vi har sett i media - som med alt annet vi ser og hører om som vi ikke kan gå inn og kvalitetssikre, MJ bryr meg egentlig midt i ryggen - hehe 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Egentlig ikke, iom. at mangelen på sådan skinner så krystallklart gjennom i det du sier. Du mener han er en dårlig far, og derfor er det bra om han dømmes for seksuelle overgrep mot barn uansett om det er tilfellet eller ikke. Ethvert oppegående menneske ser idiotiet i det. "..................................." Det er det minste av to onder, en ren pragmatisk tenkning. Ellers konstaterer jeg at du er ute etter å få dette til å bli en fornærmelseskonkurranse. Der må jeg si pass, Prozak, gidder ikke. Du får heller håpe Mr Kahn snart avslutter DOL-ferien sin. 0 Siter
Goliath Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jeg ønsker selvsagt ikke å åpne opp for justismord på generelt grunnlag (det burde heller ikke være så vanskelig å forstå). Men i denne konkrete saken, så håper jeg at Michal Jackson blir dømt, rett og slett fordi barna da vil slippe å ta mer skade av ham. Jeg baserer dette på en dokumentar om Michael Jackson hvor det tydelig går fram (gjennom konkret oppførsel, uttalelser han kommer med til intervjueren osv.) hvor forstyrret han er og hvor skadelig det vil være for barn å vokse opp sammen med ham. Den "dokumentaren" du viser til har senere blitt slaktet nor og ned for sin manglende objektivitet, kryssklipping og "tabloidpreg" med fokus på forutinntatthet og sensasjonspreg. Journalisten var ene og alene ute etter å tjene penger, og missbrukte fullstendig den tillitten han ble gitt. Hvis noe skulle blitt straffet her, så var det journalisten for det løgnaktige og insinuerende makkverket han produserte - og ikke MJ.... Og bare så det er sagt - jeg er INGEN fan av MJ på noen måte. Men jeg missliker sterkt de som lar missunnelse og pengebegjær skinne så klart igjennom som det gjør hos mange andre aktører i de ulike MJ-sakene - og ulike synspunkter som fremmes av diverse "besserwissere" som lite vet men mye syns - og der du kan anses som en av dem. 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jeg er ikke kjent med dette. Uansett er det en rekke situasjoner sammen med barna og uttalelser fra Jackson i dokumentaren som ikke kan bortforklares ut fra manipulering. Selvfølgelig er du ikke "kjent med dette". Folk som kun er ute etter å finne noe å hyle om gidder sjelden å gjøre mer research enn de leser i VG og andre tulleaviser. "...................................." 0 Siter
Goliath Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Vi kan jo ikke dømme ut fra annet enn det vi har sett og hørt på tv uansett -så det blir litt dumt - men en liten bekymringtelefon til barnevernet hadde nok vært på sin plass etter det man HAR sett og hørt. Men du kan jo ha sett ting som gjør han til en fantastisk far -en som betaler folk for å føde seg barn og komme seg vekk etterpå. Det er nå vel tjenerene hans som oppdrar barna likevel..... "Det er nå vel tjenerene hans som oppdrar barna likevel....." Som for de fleste Hollywood-stjerner, verdenskjente artister, politikere osv.... Her tror jeg faktisk MJ bruker mer tid på sine barn, enn mange andre..... 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Det er det minste av to onder, en ren pragmatisk tenkning. Ellers konstaterer jeg at du er ute etter å få dette til å bli en fornærmelseskonkurranse. Der må jeg si pass, Prozak, gidder ikke. Du får heller håpe Mr Kahn snart avslutter DOL-ferien sin. Fornærmelser eller ikke fornærmelser driter jeg langt i. Men så lenge du uttaler noe så idiotisk og uintelligent, så fortjener du svar på tiltale. Værre er det ikke. "...................................." 0 Siter
flisa Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 "Det er nå vel tjenerene hans som oppdrar barna likevel....." Som for de fleste Hollywood-stjerner, verdenskjente artister, politikere osv.... Her tror jeg faktisk MJ bruker mer tid på sine barn, enn mange andre..... ...du bare TROR du også.... 0 Siter
Goliath Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 jeg er ikke skråsikekr i det hele tatt - jeg bare skriver ut fra det jeg har sett og hørt. Han er så beskyttet den mannen likevel og kan betale seg ut av det meste. Det er jo bare fint om alt er grunnløst. Vi er jo ikke dommere akkurat - vi er farget og åpenhjertige om det vi har sett i media - som med alt annet vi ser og hører om som vi ikke kan gå inn og kvalitetssikre, MJ bryr meg egentlig midt i ryggen - hehe MJ bryr meg mye mindre enn noen av de som tydligvis bryr seg svært mye om MJ. Det er de som "interesserer" og vekker behovet for å kommentere hos meg:-) 0 Siter
flisa Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Fornærmelser eller ikke fornærmelser driter jeg langt i. Men så lenge du uttaler noe så idiotisk og uintelligent, så fortjener du svar på tiltale. Værre er det ikke. "...................................." Verre skrives det, prozak....synd, men sant - jeg skrev det værre i alle år helt til jeg fant DOL..... 0 Siter
flisa Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 MJ bryr meg mye mindre enn noen av de som tydligvis bryr seg svært mye om MJ. Det er de som "interesserer" og vekker behovet for å kommentere hos meg:-) hehe, ja noe skal en jo finne på her:-) 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Selvfølgelig er du ikke "kjent med dette". Folk som kun er ute etter å finne noe å hyle om gidder sjelden å gjøre mer research enn de leser i VG og andre tulleaviser. "...................................." Tror ikke vi skal diskutere avisvaner, Prozak. 0 Siter
Goliath Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 ...du bare TROR du også.... Helt riktig. Og derfor reagerer jeg på de som formulerer seg som "Jeg er en annen" gjør - for slike utsagn er vesentlig dummere en de jeg har lest i pressen at MJ har kommet med. Og da må jeg også ta i betraktning at det MJ blir "beskyldt" for å ha gjort eller sagt, er skrevet av en sensasjonshungrig journalist. Men her på DOL så er det meningsytreren selv som skriver hva h*n mener, så da behøver jeg ikke ta det forbeholdet.....:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.