Gå til innhold

Kan jeg få borteboer-stipend selv om jeg bor 7 km fra foreldrehjemmet?

Anbefalte innlegg

Gjest Maliss
Skrevet

Jeg kan ikke bo hjemme hos mine foreldre, men må ha egen boplass som jeg må betale for. Hvordan kan jeg gå frem når jeg skal søke stipend. Jeg skal begynne 3.år på vg.

Gjest vatthjerte
Skrevet

Strengt tatt kan du vel bo i samme hus som dem, bare du har egen husholdning. Dvs mulighet for å lage deg mat selv på ditt rom. Som en hybel. Kokeplate eller mikro behøves.

Da bor du ikke hos dem lenger, men som en hybelbeboer der.

Slik var det hvertfall for noen år siden.

lalala1365380457
Skrevet

Strengt tatt kan du vel bo i samme hus som dem, bare du har egen husholdning. Dvs mulighet for å lage deg mat selv på ditt rom. Som en hybel. Kokeplate eller mikro behøves.

det er gjort om, selv om man har bevis for at man betaler husleie..

Gjest vatthjerte
Skrevet

det er gjort om, selv om man har bevis for at man betaler husleie..

ok:o)

Gjest Maliss
Skrevet

Nei jeg kan ikke bo der av andre årsaker. Har ikke bodd der i det siste året heller.

skorpionfisken
Skrevet

Se på www.lanekassen.no

Det er nye regler. Foreldrehjemmet må ligge ganske langt fra skolen for å få borteboerstipend. Reiseveien din må være for lang for å kunne bo hjemme. Det er likegyldig om du bor hjemme eller ikke, det er avstanden fra dem til skolen som gjelder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...