Gå til innhold

Kloakk i hele kjelleren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, nå er det nok, her altså!

Sent i går kveld skulle mannen min gå ned i kjelleren, for å sitte på dataen der ei stund.

Jeg hørte et forbauset utrop, før han ropte på meg og sa det var bløtt!

Jeg sprang ned, og der var det vann over hele golvet. Men ikke rent vann. Det var kloakkvann!

Mannen sprang ned i sokkelleiligheten vi har under huset - den er heldigvis tom for tiden! Der fløt det med kloakk.

Opp igjen for å ringe skadebegrensningsfirma og forsikringsselskap.

Det ble avtalt at ISS skulle komme kl 8 i dag for å avhjelpe skaden og finne ut hva som har skjedd.

Pumpebil og bergningsfirma har holdt på her i hele dag. Mens jeg skriver her, tømmer de vår del av kjelleren, river av golvbelegg og sprøyter på desinfiserende skum.

For 14 dager siden ble siste hånd lagt på verket etter forrige vannskade. Da ble veien utafor her asfaltert... Under arbeidet hadde det falt ned grus og skingel i kommunens kloakkum, med det resultat at den ble tett.

Så sånn er det...

Oppfølging kommer senere.

Hilsen en lettere fortvilt

petter smart
Skrevet

Føler med deg. Har selv hatt 3 vannskader i løpet av det siste året. Og det er noe dritt. Spesielt når vannet ligner mer på kakao enn vann.

Dere slipper i alle fall å tenke på pengene siden det var kommunens feil. Men irriterende er det likevel.

Gjest så uheldige da ...
Skrevet

Huff da ......

får ikke håper mobilen din ligger nede i kjelleren da .....

Skrevet

Dere kan ikke bo et hus med kloakk!

Hehehe....

Hva bor du i da? Ett hus med utedass som du tømmer en gang i uka ?

Skrevet

Hehehe....

Hva bor du i da? Ett hus med utedass som du tømmer en gang i uka ?

Selvsagt - langt ute på landet. Men traktor har vi! :)

Vi er siviliserte - vi spiser inne og driter ute, i motsetning til byfolk :)

Skrevet

Huff da ......

får ikke håper mobilen din ligger nede i kjelleren da .....

He-he, du får nå sagt det! :-)))

Skrevet

Dere kan ikke bo et hus med kloakk!

Bergingsarbeidet pågår. De legger ut desinfiserende skum, som dreper alle bakterier og ulumskheter.

Deretter blir huset tørket med byggtørker, og så tar de våtromstester for å sjekke at alt er greit.

Alle dørstokker og alt listverk må vekk. Deretter desinfiseres det igjen, før nytt blir lagt.

Så kjelleren blir faktisk renere enn da den var ny, når alt er ferdig.

Men - fytti katta - så fortvilt vi var!

Målt i penger taper vi heldigvis ikke noe på det, og vi hadde faktisk tenkt å pusse opp litt i kjelleren likevel... Hell i uhell.

Skrevet

Bergingsarbeidet pågår. De legger ut desinfiserende skum, som dreper alle bakterier og ulumskheter.

Deretter blir huset tørket med byggtørker, og så tar de våtromstester for å sjekke at alt er greit.

Alle dørstokker og alt listverk må vekk. Deretter desinfiseres det igjen, før nytt blir lagt.

Så kjelleren blir faktisk renere enn da den var ny, når alt er ferdig.

Men - fytti katta - så fortvilt vi var!

Målt i penger taper vi heldigvis ikke noe på det, og vi hadde faktisk tenkt å pusse opp litt i kjelleren likevel... Hell i uhell.

Men lukter det ikke da? :)

Skrevet

Men lukter det ikke da? :)

Nei, det lukter sterkt sitron i hele huset nå.

Ikke noe kloakklukt i det heletatt. Litt merkelig, egentlig.

Skrevet

ja da kan det ikke komme fra oss i alle fall :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ikke så merkelig. De har lagt ut en bakterie som spiser bæsj;)

Skrevet

Sånne hadde jeg trengt -hehe

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Sånne hadde jeg trengt -hehe

Jeg har på kommuneverkstedet. Fullstendig adresse så sender jeg en boks;)

Skrevet

Jeg har på kommuneverkstedet. Fullstendig adresse så sender jeg en boks;)

tør vel ikke...hehe

Skrevet

Usj, det høres ikke bra ut!

Men den er vel 100 % effektiv, vel?

Her ventes det på ISS som skal fortsette med førstehjelpa.

Skrevet

Føler med deg. Har selv hatt 3 vannskader i løpet av det siste året. Og det er noe dritt. Spesielt når vannet ligner mer på kakao enn vann.

Dere slipper i alle fall å tenke på pengene siden det var kommunens feil. Men irriterende er det likevel.

Vi har hatt kameramann her i dag, som har filmet kloakkrørene våre.

Det er heldigvis ikke skade på våre rør, men kommunens.

Så alt blir dekt. Men som mange andre, hadde vi mye stående på gulvet i kjelleren. Det har ISS Skadebegrensning båret ut i garasjen, dvs møbler osv. Dette vaskes før det etterhvert settes på plass igjen.

Tekstiler blir renset og berget på det viset.

En møkkajobb, men vi slipper heldigvis å gjøre det selv. Vi lar fagfolkene gjøre dette i fred, uten å blande oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...