Gå til innhold

Skal noen tvinges til å gå i demonstrasjonstog?

Anbefalte innlegg

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Jeg syns hver enkelt selv skal bestemme om de skal protestere.

Ingen skal få komme og fortelle meg om jeg skal protestere.

Jeg vil selv ut fra min samvittighet bestemme om jeg vil aksjonere.

En lærer burde ikke lede elever til å gå i demonstrasjonstog, de lærer da at de skal følge en leder som ikke er demokratisk valgt. Enda verre er når barnehagelærere leder barn.

Enda verre er når mennesker dømmes ut fra om de følger ledere eller ikke. En som ikke er intressert i den retningen får ikke selv stå nøytral og avventende, men skal tvinges til å ta parti, og fordømmes hvis hun ikke deltar?

Det må være lov å si: "jeg er ikke intressert" uten at det får konsekvenser.

Jeg må få lov å være uintressert i kultur hvis jeg vil uten at noen kan kritisere meg for det, eller trekke slutninger?

Det eneste jeg hater er de som forsøker å fortelle meg hva jeg skal mene og tenke og være intressert i, og bestemme når jeg skal ta en avgjørelse selv om jeg ikke har grunnlag for å ta noen enda.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Åsemor

5

• flisa

3

• Prozak

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

En tillitsvalgt skulle velges, men de kandidatene som var nominert var udugelige etter min mening, og de som var dugelige gadd ikke.

Dermed stemte jeg blankt.

Da var vi ca 13 år gamle alle sammen, og læreren som telte opp stemmelapper fant en seddel som var blank. Hun forlangte å få vite hvem som stemte blankt, og jeg meldte meg motvillig. Jeg ble tvunget til å velge en kandidat.

Slik fungerer en ekte maoist sitt demokrati, basic. Sånt lærer lærere bort til unger.

Jeg klaget til skolestyrer på sabotasjen av demokratiet, siden alle regler sier at man har rett til å stemme blankt i et hemmelig valg, og ingen har rett til å kreve å få vite hvem som stemmer hva, og ble stemplet som kverulant, siden har jeg vært det.

Skrevet

En tillitsvalgt skulle velges, men de kandidatene som var nominert var udugelige etter min mening, og de som var dugelige gadd ikke.

Dermed stemte jeg blankt.

Da var vi ca 13 år gamle alle sammen, og læreren som telte opp stemmelapper fant en seddel som var blank. Hun forlangte å få vite hvem som stemte blankt, og jeg meldte meg motvillig. Jeg ble tvunget til å velge en kandidat.

Slik fungerer en ekte maoist sitt demokrati, basic. Sånt lærer lærere bort til unger.

Jeg klaget til skolestyrer på sabotasjen av demokratiet, siden alle regler sier at man har rett til å stemme blankt i et hemmelig valg, og ingen har rett til å kreve å få vite hvem som stemmer hva, og ble stemplet som kverulant, siden har jeg vært det.

Det er er like mye generellt idioti og tullete styresett som "maoisme".

"....................................."

Skrevet

Hvem tvinger deg? Ingen?

Hvorfor leker du martyr igjen da?

Det eneste du gjør er jo å sutre.

=====

Du skriver: "Det må være lov å si: "jeg er ikke intressert" uten at det får konsekvenser."

Joda, men du ER interessert. Det er da INGEN andre her som har skrevet så mange trakasserende innlegg som deg.

Men når du får smake egen medisin, så sutrer du som en unge.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Hvem tvinger deg? Ingen?

Hvorfor leker du martyr igjen da?

Det eneste du gjør er jo å sutre.

=====

Du skriver: "Det må være lov å si: "jeg er ikke intressert" uten at det får konsekvenser."

Joda, men du ER interessert. Det er da INGEN andre her som har skrevet så mange trakasserende innlegg som deg.

Men når du får smake egen medisin, så sutrer du som en unge.

Jeg har sett mange bli tvunget av små despoter. Jeg hater slike små meningstyranner, og hater se mennesker ledes av dem.

Skrevet

Kan jeg spørre hva du snakker om?

Han snakker, igjen, om hvor grusomt det var at mange mennesker gikk i tog mot dem som drepte Benjamin Hermansen.

Dette har fallt Ulv tungt for brystet flere ganger.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har sett mange bli tvunget av små despoter. Jeg hater slike små meningstyranner, og hater se mennesker ledes av dem.

Selv-hat?

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Han snakker, igjen, om hvor grusomt det var at mange mennesker gikk i tog mot dem som drepte Benjamin Hermansen.

Dette har fallt Ulv tungt for brystet flere ganger.

Med vennlig hilsen

Her trekkes det konklusjoner ut av ikkeno, hva er bakgrunnen for denne?

Hvorfor spør ingen meg?

Det kalles å ilegge en person meninger, ytringer og holdninger som vedk ikke har. Til og med så frekt at det gjøres mens jeg ser på.

Dette er alt feil.

Skrevet

Hvorfor spør ingen meg?

Det kalles å ilegge en person meninger, ytringer og holdninger som vedk ikke har. Til og med så frekt at det gjøres mens jeg ser på.

Dette er alt feil.

mulig han tror han er tankelser -noe rart er det.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Det skal noe til å snakke på andres vegne på den måten. En god porsjon frekkhet og hensynsløshet. Demokrati som han snakker om kan ikke fungere uten respekt for demokratiske regler. Dette er et godt eksempel på en småtyrann.

Skrevet

Hvorfor spør ingen meg?

Dette er alt feil.

"Hvorfor spør ingen meg?"

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2677744

Hmm...

Skrevet

Det skal noe til å snakke på andres vegne på den måten. En god porsjon frekkhet og hensynsløshet. Demokrati som han snakker om kan ikke fungere uten respekt for demokratiske regler. Dette er et godt eksempel på en småtyrann.

"Dette er et godt eksempel på en småtyrann"

Nja...heller et eksempel på en som er overbevis om sine egne holdningers fortreffelighet, og alltid må forsøke å rakke ned på andres holdninger og meninger. Og som ikke ser at han skaper mer antipati enn sympati for "kampsakene" sine.

(Nå kommer det sikkert et oppgulp om at jeg skal diskutere sak etc., og om at jeg er "feig" og ikke "tør å diskutere direkte med ham") :-)

"...................................."

Skrevet

Hvorfor spør ingen meg?

Dette er alt feil.

Det kalles erfaring, Ulv.

Du har nemlig postet samme innlegget, om samme tema, før.

Skrevet

Neida - Ulv har postet samme innlegget før.

Så enkelt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nja...heller et eksempel på en som er overbevis om sine egne holdningers fortreffelighet, og alltid må forsøke å rakke ned på andres holdninger og meninger. Og som ikke ser at han skaper mer antipati enn sympati for "kampsakene" sine.

(Nå kommer det sikkert et oppgulp om at jeg skal diskutere sak etc., og om at jeg er "feig" og ikke "tør å diskutere direkte med ham") :-)

For å sitere deg, Prozak:

"Heh-heh...javisst. Det er den ubegavedes standard-uttalelse, å kalle andre krerulanter når de ikke selv har noe å komme med :-)"

Du har tydeligvis ikke noe å komme med.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

"en som er overbevist om sine egne holdningers fortreffelighet"

He-he - så vakkert skrevet.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Ingenting er som det ser ut som her. Du er veldig opptatt av hvem jeg er, hvorfor spiller det så stor rolle?

Og du andre, slutt med det der.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Alt kan søkes opp og kopieres, og alle kan utgi seg for hvem de vil. Moro er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...