Gå til innhold

Skal noen tvinges til å gå i demonstrasjonstog?

Anbefalte innlegg

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Hvem er det som ikke får lov å velge om de skal demonstrere eller ikke?

Bortsett fra deg da, for 60 år siden en gang.

F eks har det hendt at barnehagebarn er blitt brukt til å gå i tog f eks til rådhuset i bygda for å fremme en sak. Dette er blitt tatt svært ille opp, med rette. Samme prinsipp. De som ikke har noe valg skal beskyttes mot agitasjon.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Åsemor

5

• flisa

3

• Prozak

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, så uendelig dypt som deg vil nok få andre synke at de ville finne på å dra slike paralleller. Da bortsett fra dine terroristvenner rundt omkring i verden.

Har du noe fornuftig å komme med?

Skrevet

Jeg har fordømt terroren i London på det sterkeste, og hvis jeg hadde vært der, ville jeg ha gått i tog.

Har du gått i tog for den palestinske 11 åringen som ble drept for 2 dager siden, eller aksepterer du slike drap?

Unnskyld meg, men mener du virkelig at de som ikke velger å gå i tog, aksepterer slike mord?

Selv har jeg store problemer med folkemengder, og hadde fått helt noia av å gå i tog. Det er ikke dermed sagt at jeg synes det er OK å drepe!

Gjest Morsk
Skrevet

Har du noe fornuftig å komme med?

Enig, slike uttalelser er ikke bare ufornuftige men direkte horrible.

Skrevet

Tenk deg:

Du er elev på en skole, lærerne og en del elever oppfordrer til å gå i demonstrasjonstog. Lærerne er ikke demokratisk valgte ledere skal ikke drive politikk eller agitasjon av noe slag. Elevene som oppfordrer er ikke demokratisk valgt og har ingen rett til å opptre slik.

Det er ikke demokrati, og ikke frihet.

Derfor skal politikk ikke drives på en skole, ikke religiøs aktivitet heller. Det er ikke fri tenking på en skole, fordi de som er der har ofte ikke noen valg.

Det krever litt tenking for å fortå mekanismene, og de som gjør dette forstår ofte ikke selv hva de gjør. Om/at det er utvilsomt er et godt formål i manges øyne, betyr ikke noe for prinsippet.

Er det 17. mai-tog du opponerer mot?

Skrevet

Unnskyld meg, men mener du virkelig at de som ikke velger å gå i tog, aksepterer slike mord?

Selv har jeg store problemer med folkemengder, og hadde fått helt noia av å gå i tog. Det er ikke dermed sagt at jeg synes det er OK å drepe!

Hei,

Selvsagt mener jeg ikke det!

Det er Gripp som spør om JEG har gått i tog (underforstått mener han at jeg støtter drap hvis jeg ikke har gjort det).

Det jeg opponerer mot er Ulvs idiot-påstand om at folk blir tvunget til å gå i tog mot drapet på et barn.

Å gå i tog mot barnedrap er omtrent den beste begrunnelsen for å gå i tog jeg kan tenke meg, og jeg vil tro at du (og de fleste) er enige.

Med vennlig hilsen

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Er det 17. mai-tog du opponerer mot?

Bare de som ville lage sitt eget for å slippe å gå i det norske.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Hei,

Det er Gripp som spør om JEG har gått i tog (underforstått mener han at jeg støtter drap hvis jeg ikke har gjort det).

Det jeg opponerer mot er Ulvs idiot-påstand om at folk blir tvunget til å gå i tog mot drapet på et barn.

Å gå i tog mot barnedrap er omtrent den beste begrunnelsen for å gå i tog jeg kan tenke meg, og jeg vil tro at du (og de fleste) er enige.

Med vennlig hilsen

Fins det idioter her?

Jeg har ikke sett noen.

Ikke er det riktig det du skriver heller. Men morsomt er det.

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Jeg synes at det å vise at man bryr seg, er det beste man kan gjøre.

Allikevel er jeg tvilende til om nazisten det gjelder husker det idet han stikker kniven i et annet barn, eller om voldtektsmannen tenker på det når han voldtar.

Når man er så gal fra før, tror jeg ingenting hjelper.

Jeg leste på sidene til Tore Tvedt her forleden, for å se hva de skriver. Og jeg ble skremt, for han er så flink til å formulere seg.

Selv nikket jeg med til et par ting jeg er enig i (best for barna at mamma er hjemme et par år, straffene er for lave) Også leste jeg videre, og det er helt sykt, jeg har ikke andre ord. Dette leser unge mennesker og tror på. At Holocaust ikke fant sted, at jøder er onde, at homofile er avskum.

Jeg som er voksen, kan se på det med avsky, men hva med unge som ikke har andre forbilder?

Og da hjelper det ikke med tog.

Skrevet

Bare de som ville lage sitt eget for å slippe å gå i det norske.

Konkret, hvilket tog er det lærere har tvunget elever til å delta i?

Skrevet

Jeg synes at det å vise at man bryr seg, er det beste man kan gjøre.

Allikevel er jeg tvilende til om nazisten det gjelder husker det idet han stikker kniven i et annet barn, eller om voldtektsmannen tenker på det når han voldtar.

Når man er så gal fra før, tror jeg ingenting hjelper.

Jeg leste på sidene til Tore Tvedt her forleden, for å se hva de skriver. Og jeg ble skremt, for han er så flink til å formulere seg.

Selv nikket jeg med til et par ting jeg er enig i (best for barna at mamma er hjemme et par år, straffene er for lave) Også leste jeg videre, og det er helt sykt, jeg har ikke andre ord. Dette leser unge mennesker og tror på. At Holocaust ikke fant sted, at jøder er onde, at homofile er avskum.

Jeg som er voksen, kan se på det med avsky, men hva med unge som ikke har andre forbilder?

Og da hjelper det ikke med tog.

Hei,

Det hjelper ikke med tog mot Tore Tvedt og "den harde kjerne", men det hjelper med tog for "folket" (for å vise at mange tør vise sin avsky mot det), og det hjelper oss de som arbeider mot nazistene at mange støtter deres arbeid.

Det er faktisk meget viktig med demonstrasjoner (generelt) - det er en ytterst viktig del av et fungerende demokrati.

Med vennlig hilsen

Skrevet

F eks har det hendt at barnehagebarn er blitt brukt til å gå i tog f eks til rådhuset i bygda for å fremme en sak. Dette er blitt tatt svært ille opp, med rette. Samme prinsipp. De som ikke har noe valg skal beskyttes mot agitasjon.

Ja - på vår skole ble vi oppfrodret å følge noen foreldre bort til kommunsestyresalen for en sak - dette var etter en forestilling for hele skone - frekt, syns jeg - vi gikk hjem vi -med ungene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...