Gå til innhold

Der var vi i gang igjen, ser det ut til

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Prozak

6

• sheba

5

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Var nettopp ekstra nyhetssending på TV2.

Har visst nettopp skjedd så skadeomfanget (og hva som egentlig foregår) er uvisst.

Gjest Marese
Skrevet

Var nettopp ekstra nyhetssending på TV2.

Har visst nettopp skjedd så skadeomfanget (og hva som egentlig foregår) er uvisst.

Trodde de var ferdig med London og så etter andre terrormål nå jeg?

Skrevet

Idioter som virkelig tror dette vil "hjelpe"..

For meg er resultatet ennå mer skepsis til disse grupperingene, men det gjelder vel for de fleste.

Lurer bare på når det rammer oss i norge, bare et tidsspørsmål tror jeg..

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Nå skal det bli skikkelig surt å være muslim i Storbritannia. Jeg syns virkelig synd på dem.

99% fortjener det ikke.

I tillegg til at det er trist med de døde selvsagt.

Islam kan vise seg å være den verste forbannelsen vi har sett.

Skrevet

Sikekrt noen som er "smittet"

Gjest Ex-Londoner
Skrevet

De er sikkert ikke så gode i geografi og sånn. Terrorist = lav IQ.

Eh.. kanskje ikke rette greia å spøke med? Dette er jo forferdelige greier!

Bodde i London i to år selv, og opplevde heldigvis aldri verken IRA eller andre terrorister

*bank i bordet og varme tanker til de berørte*

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Sikekrt noen som er "smittet"

Det tror jeg også, men fremdeles er det en gåte hva de egentlig tenker og vil oppnå.

Kanskje de ble skuffet over at engelskmenn ikke angriper muslimer i åpen kamp?

Skrevet

For meg er resultatet ennå mer skepsis til disse grupperingene, men det gjelder vel for de fleste.

"For meg er resultatet ennå mer skepsis til disse grupperingene, men det gjelder vel for de fleste."

Skepsis? Det begynner å bli en stund siden jeg så på taliban og al-quida med "skepsis" :-)

"....................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

"For meg er resultatet ennå mer skepsis til disse grupperingene, men det gjelder vel for de fleste."

Skepsis? Det begynner å bli en stund siden jeg så på taliban og al-quida med "skepsis" :-)

Hehe. :)

Skrevet

Nå skal det bli skikkelig surt å være muslim i Storbritannia. Jeg syns virkelig synd på dem.

99% fortjener det ikke.

I tillegg til at det er trist med de døde selvsagt.

Islam kan vise seg å være den verste forbannelsen vi har sett.

Hvis 99% av muslimer ikke "fortjener det", så har det jo ikke noe med islam å gjøre.

Skrevet

Det holder ikke med "skepsis" mot terroister.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det tror jeg også, men fremdeles er det en gåte hva de egentlig tenker og vil oppnå.

Kanskje de ble skuffet over at engelskmenn ikke angriper muslimer i åpen kamp?

Du skriver: "Det tror jeg også, men fremdeles er det en gåte hva de egentlig tenker og vil oppnå."

Har du ikke fått det med deg, enda?

Er du overrasket?

Det er tusenvis av britiske soldater i Irak, og du undrer deg over at noen hevner seg i Storbritannia?

Var ikke det meget forutsigbart?

Skrevet

Nei sant det, men formuleringen var vel feil fra min side:-)

Selvfølgelig avskyr jeg handlinger som terror, uansett hvem som gjør det..

men skepsisen min går nå også mer og mer på muslimer generelt, sikkert feil av meg men sånn er det bare..

Skrevet

Nei sant det, men formuleringen var vel feil fra min side:-)

Selvfølgelig avskyr jeg handlinger som terror, uansett hvem som gjør det..

men skepsisen min går nå også mer og mer på muslimer generelt, sikkert feil av meg men sånn er det bare..

Ja, akkurat som det er feil å kalle alle hvite mennesker nazister, osv.

De fleste muslimer har akkurat like lite å gjøre med dette som det du og jeg har.

En muslim i Indonesia kan si at "dette er Europeere som bomber hverandre", og at det neppe er hans feil at de også er muslimer, akkurat som det neppe er din feil at McVeigh var kristen (hvis du f. eks. er det).

Med vennlig hilsen

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Du skriver: "Det tror jeg også, men fremdeles er det en gåte hva de egentlig tenker og vil oppnå."

Har du ikke fått det med deg, enda?

Er du overrasket?

Det er tusenvis av britiske soldater i Irak, og du undrer deg over at noen hevner seg i Storbritannia?

Var ikke det meget forutsigbart?

Sånn er det ikke, mener jeg. Islams terrorledelse skal ha de vantro og deres demokrati ut av Irak, det er for nære islams hjerte. Demokratiets mekanismer hindrer og kveler islam. Det spiller ingen rolle om det er soldater eller demokratiarbeidere, de er vantro alle sammen og demokrati er de vantros måte å kjempe mot islam. Dessuten er de redd fir at vesten skal gå inn i Iran, der sitter de som iscenesetter det hele og driver det. Pakistanerne er også redde for at de skal få samme behandling. Demokrati er djevelen selv. Prestene mister makten.

Skrevet

Ja, akkurat som det er feil å kalle alle hvite mennesker nazister, osv.

De fleste muslimer har akkurat like lite å gjøre med dette som det du og jeg har.

En muslim i Indonesia kan si at "dette er Europeere som bomber hverandre", og at det neppe er hans feil at de også er muslimer, akkurat som det neppe er din feil at McVeigh var kristen (hvis du f. eks. er det).

Med vennlig hilsen

De er god grunn til å anta at de fleste muslimer i vestlige land faktisk støtter terror mot sine nye "hjemland".

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6940773

Man må anta at de faktiske tall er langt høyere, siden selv muslimer trolig har visse sperrer mot å innrømme støtte til bin Laden, selv om det er i en meningsmåling.

...

Forsøkene på å gjøre dette til enkelthendelser og løsrevet fra den økende islamisering av vestlige land, er følgelig feilaktig.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Det holder ikke med "skepsis" mot terroister.

Med vennlig hilsen

Nei, vi må trå til med det mest virkningsfulle som finnes: dobbel toleranse: å tolerere intoleranse, det vil gjøre selv de slemmeste snille og de mest forstyrrede friske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...