Gå til innhold

Der var vi i gang igjen, ser det ut til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, vi må trå til med det mest virkningsfulle som finnes: dobbel toleranse: å tolerere intoleranse, det vil gjøre selv de slemmeste snille og de mest forstyrrede friske.

Er du blant "de mest forstyrrede" siden du bare kommer med meningsløst svada?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Prozak

6

• sheba

5

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De er god grunn til å anta at de fleste muslimer i vestlige land faktisk støtter terror mot sine nye "hjemland".

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6940773

Man må anta at de faktiske tall er langt høyere, siden selv muslimer trolig har visse sperrer mot å innrømme støtte til bin Laden, selv om det er i en meningsmåling.

...

Forsøkene på å gjøre dette til enkelthendelser og løsrevet fra den økende islamisering av vestlige land, er følgelig feilaktig.

Forsøk på å generaliser om jøder, muslimer, osv., er selvsagt feilaktig.

Du, med ditt hat og din krigshissing, er langt mer ansvarlig for en krig enn den jevne muslim.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Er du blant "de mest forstyrrede" siden du bare kommer med meningsløst svada?

Hvem holdt helt kjeft da 5000 gale ropte drapstrusler mot en forfatter og en nesten drepte en forlagsmann?

Til og med regjeringen holdt kjeft, de turde ikke si et pip.

De ler av oss, vi er lettskremte, vi er feige.

Toleranse tolkes til svakhet og svakhet møtes med forakt.

Skrevet

Sånn er det ikke, mener jeg. Islams terrorledelse skal ha de vantro og deres demokrati ut av Irak, det er for nære islams hjerte. Demokratiets mekanismer hindrer og kveler islam. Det spiller ingen rolle om det er soldater eller demokratiarbeidere, de er vantro alle sammen og demokrati er de vantros måte å kjempe mot islam. Dessuten er de redd fir at vesten skal gå inn i Iran, der sitter de som iscenesetter det hele og driver det. Pakistanerne er også redde for at de skal få samme behandling. Demokrati er djevelen selv. Prestene mister makten.

Det er liten tvil om hva fundamentalistene vil.

Men hva "den jevne iraker" (hvilket er det som teller) vil, er noe helt annet hvis vi viser at vi ikke er som terroristene.

Dessverre er dine skriblerier (så fulle av hat) et eksempel på at det er fundamentalister på begge sider.

Du burde skjerpe deg.

Skrevet

Forsøk på å generaliser om jøder, muslimer, osv., er selvsagt feilaktig.

Du, med ditt hat og din krigshissing, er langt mer ansvarlig for en krig enn den jevne muslim.

Dine infantile forsøk på personangrep endrer ikke det faktum at et flertall av britiske muslimer støtter bin Laden og hans terror.

Det er selvsagt ikke annerledes i andre vestlige land.

Skrevet

Dine infantile forsøk på personangrep endrer ikke det faktum at et flertall av britiske muslimer støtter bin Laden og hans terror.

Det er selvsagt ikke annerledes i andre vestlige land.

Vås.

Sett deg inn i fakta.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

De er god grunn til å anta at de fleste muslimer i vestlige land faktisk støtter terror mot sine nye "hjemland".

Man må anta at de faktiske tall er langt høyere, siden selv muslimer trolig har visse sperrer mot å innrømme støtte til bin Laden, selv om det er i en meningsmåling.

...

Forsøkene på å gjøre dette til enkelthendelser og løsrevet fra den økende islamisering av vestlige land, er følgelig feilaktig.

Ikke det samme overalt, i Egypt var det 55% støtte til Bin Laden i 2002, og nede i 27% nå i 2005.

Pakistan har skrudd igjen støtten nesten fullstendig, jeg tror 7% nå, og det var mye mer før.

Skrevet

...

Det er klart at, i en religion hvor presteskapet har omtrent all makt, så er det mer nærliggende for folk å kjøpe absolutt all religiøs propagande enn i en religion med mindre makt. Å ignorere dette, eller å nekte på det, vitner om en ikke-eksisterende kunnskap om emnet. Problemet må angripes overfor presteskapet og den makten de har, og ikke den vanlige muslim i gaten - tror jeg.

"...................................."

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Det er liten tvil om hva fundamentalistene vil.

Men hva "den jevne iraker" (hvilket er det som teller) vil, er noe helt annet hvis vi viser at vi ikke er som terroristene.

Dessverre er dine skriblerier (så fulle av hat) et eksempel på at det er fundamentalister på begge sider.

Du burde skjerpe deg.

Det er ingen grunn til å elske en politikk, en adferd og ledelse som dreper folk.

Skrevet

Det er klart at, i en religion hvor presteskapet har omtrent all makt, så er det mer nærliggende for folk å kjøpe absolutt all religiøs propagande enn i en religion med mindre makt. Å ignorere dette, eller å nekte på det, vitner om en ikke-eksisterende kunnskap om emnet. Problemet må angripes overfor presteskapet og den makten de har, og ikke den vanlige muslim i gaten - tror jeg.

"...................................."

Poenget er at vi må gjøre "alternativet til presteskapet" mer attraktivt enn presteskapet.

Skrevet

Det er ingen grunn til å elske en politikk, en adferd og ledelse som dreper folk.

Snakker du nå om USAs politikk, Israels politikk, eller...???

Skrevet

Det er klart - f.eks Irans politikk er selfølgelig mer usympatisk, og dreper flere folk i "fredstid" enn f.eks USAs politikk.

"..................................."

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Snakker du nå om USAs politikk, Israels politikk, eller...???

Make your choice.

Jeg tar ikke parti mot annet enn ren destruerende ondskap uten formål.

Å lage konflikter og splid er ikke noe godt formål.

Skrevet

Det er klart - f.eks Irans politikk er selfølgelig mer usympatisk, og dreper flere folk i "fredstid" enn f.eks USAs politikk.

USAs politikk drepte ca 3 millioner SIVILE vietnamesere, i tillegg til soldater på begge sider.

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Det med å drepe i fredstid er ikke bra.

Skrevet

Make your choice.

Jeg tar ikke parti mot annet enn ren destruerende ondskap uten formål.

Å lage konflikter og splid er ikke noe godt formål.

Du skriver: "Å lage konflikter og splid er ikke noe godt formål."

Hvorfor gjør du det da?

Skrevet

Ja, akkurat som det er feil å kalle alle hvite mennesker nazister, osv.

De fleste muslimer har akkurat like lite å gjøre med dette som det du og jeg har.

En muslim i Indonesia kan si at "dette er Europeere som bomber hverandre", og at det neppe er hans feil at de også er muslimer, akkurat som det neppe er din feil at McVeigh var kristen (hvis du f. eks. er det).

Med vennlig hilsen

Jeg er helt enig med deg her, men desverre tror jeg at hatet mot muslimer generelt kun er på vei oppover med handlinger som dette, uansett om det er feil..

Det rammer vel oss også snart..

Skrevet

Jeg er helt enig med deg her, men desverre tror jeg at hatet mot muslimer generelt kun er på vei oppover med handlinger som dette, uansett om det er feil..

Det rammer vel oss også snart..

Hei,

Men da er det vårt ansvar å gjøre noe med vårt feilplasserte hat.

Andre muslimer har ikke noe med dette å gjøre, og når man hater dem, begår man en dobbel urett - de er da også ofre for terroren.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det med å drepe i fredstid er ikke bra.

Det med å drepe er ikke bra.

Skrevet

Hei,

Men da er det vårt ansvar å gjøre noe med vårt feilplasserte hat.

Andre muslimer har ikke noe med dette å gjøre, og når man hater dem, begår man en dobbel urett - de er da også ofre for terroren.

Med vennlig hilsen

Ja, og det er det som er så synd.

Leste jo om små barn som ble spyttet på i storbritania etter siste angrep, selvfølgelig er det fryktelig. Kjenner selv muslimer i omgangskretsen til min familie og de tar alle sterkt avstand fra disse morbydelige handlingene, men merker avskyen her i norge også mot seg selv..

Nå håper jeg for all del ikke du sitter der å tror at jeg skulle mene at alle muslimer er terrorister, jeg mener selv jeg er en tolerant person, men noen ganger er formuleringene mine litt rotete (skriver litt for fort):-)

Sorry:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...