Gå til innhold

Der var vi i gang igjen, ser det ut til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, og det er det som er så synd.

Leste jo om små barn som ble spyttet på i storbritania etter siste angrep, selvfølgelig er det fryktelig. Kjenner selv muslimer i omgangskretsen til min familie og de tar alle sterkt avstand fra disse morbydelige handlingene, men merker avskyen her i norge også mot seg selv..

Nå håper jeg for all del ikke du sitter der å tror at jeg skulle mene at alle muslimer er terrorister, jeg mener selv jeg er en tolerant person, men noen ganger er formuleringene mine litt rotete (skriver litt for fort):-)

Sorry:-)

Hei,

Nei, jeg tror ikke du tror det. Men jeg tror det er meget viktig å plassere ansvaret for de som nå "hater muslimer" hos nettopp de som hater. Det er ikke andre muslimers ansvar.

Med vennlig hilsen

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Prozak

6

• sheba

5

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er helt enig med deg her, men desverre tror jeg at hatet mot muslimer generelt kun er på vei oppover med handlinger som dette, uansett om det er feil..

Det rammer vel oss også snart..

Personlig så tror jeg det er fullt mulig å akseptere at mesteparten av denne typen terror begåes i islams navn, SAMTIDIG som man har den viten at langtfra alle muslimer er terrorister eller støtter dette. Man trenger ikke påpeke at de fleste muslimer er fredlige hver eneste gang man kommenterer terrorismen som begåes i islams navn - man regner med at det er underfotstått, og dermed unødvendig å nevne hele tiden.

"..................................."

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Du skriver: "Å lage konflikter og splid er ikke noe godt formål."

Hvorfor gjør du det da?

Bikkja til naboen beit meg uprovosert, jeg ble skikkelig forbannet. Hun kalte meg en dyrehater! Hun skulle bare vite at det er -henne- jeg er forbannet på som lar bikkja gå løs, og ikke tar den med til veterinæren og gir den en siste sprøyte. Bikkja er sprøyte gæærn, men jeg hater den ikke for det. Ikke andre hunder heller. Jeg er blitt bitt et utall ganger imitt liv og blir like forbannet hver gang, men aldri har jeg gjort dyret noe. I blant har jeg gjort eieren noe.

Dette var en lignelse. Det som oppfattes som hat er er ikke alltid det, ofte er det bare manglende intelligens hos den som ser.

Skrevet

Det med å drepe i fredstid er ikke bra.

Å drepe i krisgstid er heller ikke "bra", selv om det selvfølgelig er unngåelig.

"...................................."

Skrevet

Personlig så tror jeg det er fullt mulig å akseptere at mesteparten av denne typen terror begåes i islams navn, SAMTIDIG som man har den viten at langtfra alle muslimer er terrorister eller støtter dette. Man trenger ikke påpeke at de fleste muslimer er fredlige hver eneste gang man kommenterer terrorismen som begåes i islams navn - man regner med at det er underfotstått, og dermed unødvendig å nevne hele tiden.

"..................................."

Som jeg sa til sør så er jeg helt enig. Påpekte dette siden det er noe som selvfølgelig er grusomt og uakseptabelt.

Terror vil alltid få en hateffekt mot uskyldige, men det er jo ikke det samme som å godta det. Kjenner godt til muslimske mennesker i omgangskretsen og de merker det veldig godt..

Skrevet

Bikkja til naboen beit meg uprovosert, jeg ble skikkelig forbannet. Hun kalte meg en dyrehater! Hun skulle bare vite at det er -henne- jeg er forbannet på som lar bikkja gå løs, og ikke tar den med til veterinæren og gir den en siste sprøyte. Bikkja er sprøyte gæærn, men jeg hater den ikke for det. Ikke andre hunder heller. Jeg er blitt bitt et utall ganger imitt liv og blir like forbannet hver gang, men aldri har jeg gjort dyret noe. I blant har jeg gjort eieren noe.

Dette var en lignelse. Det som oppfattes som hat er er ikke alltid det, ofte er det bare manglende intelligens hos den som ser.

I lignensen snakker du om deg og vanlige muslimer, ja?

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

I lignensen snakker du om deg og vanlige muslimer, ja?

Nei. Det dreier seg om ikke å blande sammen ulike holdninger og ikke feiltolke reaksjoner så de passer ens egne motiver.

Damen vet utmerket godt hva jeg mener, og kan ikke si noe til sitt forsvar. For å avlede fra sin faktisk straffbare unnlatelse, prøver hun på en anklage i frustrasjon. Det resulterer i en politianmeldelse mot henne som kunne vært unngått, hadde vi kunnet hatt en dialog. I stedet velger hun en konfrontasjonslinje som faller meget ut i hennes disfavør.

Skrevet

Nei. Det dreier seg om ikke å blande sammen ulike holdninger og ikke feiltolke reaksjoner så de passer ens egne motiver.

Damen vet utmerket godt hva jeg mener, og kan ikke si noe til sitt forsvar. For å avlede fra sin faktisk straffbare unnlatelse, prøver hun på en anklage i frustrasjon. Det resulterer i en politianmeldelse mot henne som kunne vært unngått, hadde vi kunnet hatt en dialog. I stedet velger hun en konfrontasjonslinje som faller meget ut i hennes disfavør.

Altså, du er hunden som biter (trakasserer) uskyldige jøder/muslimer, og hvem er damen? Eieren din?

Gjest Marese
Skrevet

Hvis 99% av muslimer ikke "fortjener det", så har det jo ikke noe med islam å gjøre.

Nei det er bare noen få tullinger som vil ramme alle som er muslimer. Ganske trist at det skal gå utover alle.kjenner flere muslimer og jeg synes synd på dem fordi jeg tror de vil få det tøft fremover

petter smart
Skrevet

Du skriver: "Det tror jeg også, men fremdeles er det en gåte hva de egentlig tenker og vil oppnå."

Har du ikke fått det med deg, enda?

Er du overrasket?

Det er tusenvis av britiske soldater i Irak, og du undrer deg over at noen hevner seg i Storbritannia?

Var ikke det meget forutsigbart?

Det er tusenvis av britiske soldater i Irak. Men pussig nok så er ingen kjente terrorister jeg har hørt om fra Irak. Verken de som utfører aksjoner i dag, eller før.

Det er gjerne pakistanere, saudiarabere og nord-afrikanere som står bak. Hva har de egentlig å klage på?

Det hadde blitt som om vi reiste til et muslimsk land og sprengte bomber fordi kristne i et muslimsk land ble undertrykket e.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...