Gå til innhold

magen min!hvor få hjelp??

Anbefalte innlegg

Gjest neijegeranonymtakk
Skrevet

magen min er ett h... ! har vært hos legen, hun fant ikke noe galt, ingen allergier osv. har konstant luft i magen, samme hva jeg spiser/drikker, blir jeg oppblåst som en ballong, og det rumler og gir ofte mageknip.

jeg orker ikke ha det sånn, selv om jeg på en måte har blitt vandt til det..det hemmer meg i sosiale situasjoner, orker ikke tanken på å få en kjæreste når jeg har disse plagene, og jeg SER gravid ut.

når jeg står om om morgenen ser den normal ut, da er det ikke så mye luft inni og da buler den ikke særlig ut selv om jeg "prøver " å blåse meg opp. men med en gang jeg begynner å drikke/spise, buler den ut, og det kjennes ubehagelig. jeg spiser ikke spesielt fort, har prøvd tabletter fra apoteket osv...

vet det kan ha noe med hva jeg spiser å gjøre, men jeg blir oppblåst av vann også.

HVOR kan jeg få hjelp, når legen ikke finner ut noe?har vurdert om jeg har candida, men kan ikke finne ut sånt på egenhånd...andre spesialister jeg kan oppsøke?som finnes i de fleste byer? jeg er 19 år, har hatt disse plagene lenge nok, og orker ikke tanken på å ha de livet ut. det ødelegger selvbildet mitt, særlig siden jeg ser ut som jeg er smellfeit når jeg ikke er det, og dessuten er det ubehagelig å måtte holde lufta inne når jeg er blandt folk.

Skrevet

Jeg reagerer på rugmel, en del kunstige søtningsstoffer og særlig i kombinasjon med lakris eller cola - så svart lettbrus eller lakrispastiller uten sukker er fyfy for magen min.

Gjest Ramina
Skrevet

Du bør jo få en grundig sjekk da.

Cøliaki - intoleranse mot gluten.

Kronisk magekatarr.

Allergi mot forskjellig mat.

osv. osv.

Forlang en grundig sjekk, med gastroskopi, blodprøver mm.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har sjekket alt i min mage, fant at jeg har allergi for melkeprotein til slutt, men mest sannsynlig er det irritert tykktarm. Det er helt normalt og det gjelder å stresse ned. Det er desverre ikke noe å gjøre med det heller.

Var hos spesialist å snakket med han om dette.

Kanskje det er det du har...

Skrevet

Jeg har sjekket alt i min mage, fant at jeg har allergi for melkeprotein til slutt, men mest sannsynlig er det irritert tykktarm. Det er helt normalt og det gjelder å stresse ned. Det er desverre ikke noe å gjøre med det heller.

Var hos spesialist å snakket med han om dette.

Kanskje det er det du har...

Forresten var det gastroavdelinga på sykehuset... Kanskje du skal bli henvist dit...

Gjest litt samme problem
Skrevet

Forsøk i en 14-dagers periode å kutte ut all gjær, hvetemel, melk, løk, kål (inkl. blomkål) og belgfrukter, samt sukker og lettsukker. Dette blir vanskelig, ja, men det er verd å prøve. Du kan spise frukt, enkelte grønnsaker, rent kjøtt og fisk (uten tilsetningsstoffer) Ryvita knekkebrød, og på noen bakerier får du kjøpt brød uten gjær.

Hvis det blir bedre etter 14 dager, så kan du prøve å gjeninnføre en og en ting, for å se hva du reagerte på.

Mange som har irritabel tykktarm, reagerer på disse tingene.

Hvis ikke det hjelper, vil jeg råde deg til å bestille time på Balderklinikken i Oslo, der de har avansert matintolersanse-testing. Du må dessverre betale det selv.

Selv har jeg erfaring med at sykehusene dessverre ikke har god nok kunnskap om kosthold, selv om ekspertene kan være flinke til mye.

Gjest ikke gravid!
Skrevet

Jeg har skrevet et omtrent identisk innlegg tidligere!! Magen er fin og flat om morgenen, men buler ut som en ballong rett etter at jeg har spist eller drukket litt. Som om magesekken ligger rett under huden.

Har ikke vært hos lege med dette, men prøvet og feilet litt. Har hittil funnet ut at jeg reagerer på kunstige søtningsstoffer, særlig sorbitol.

Men likevel virker det tilfeldig, for jeg kan være grei i magen en dag, men være vanvittig oppblåst den neste, uten å ha endret noe særlig på kostholdet eller annet. Så det er en gåte for meg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...