Gå til innhold

SSRI/sosialangst


Gjest Jonsen30

Anbefalte innlegg

Gjest Jonsen30

Har prøvd 3 typer av SSRI mot sosialangst, men ingen av dem har gitt annet enn bivirkninger. Har ikke depresjon. Nå har jeg hørt at SSRI ikke hjelper mot kun angst, men derimot angst og depresjon sammen.

Er dette riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det du har hørt er feil.

SSRI hjelper (de fleste) med sosialangst uavhengig av om de er deprimerte eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig tatt mot til meg og bedt om hjelp pga av sosial angst. Har fått beskjed om at jeg har kommet inn på en poliklinikk for utredning evt behandling, legen min sier at det er noen slags tabletter som hjelper bra mot dette, men har alltid vært skeptisk til "lykkepiller", er redd for å bli avhengig og evt bivirkninger. Men hvis de hjelper kan jo ingenting være bedre nn det, selvom jeg forstår at mine problemer også må der terapi til for å hjelpe meg. Hvilke bivirkninger har du hatt og til hvilke tabletter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...