Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan de fester linen? I fjellet, vel?

"................................."

Skrevet

Hvordan de fester linen? I fjellet, vel?

"................................."

....hun spør hvordan...ikke hvor...:-)

Kaster de lina over til den andre siden....krabber de ned den ene siden og opp den andre...?

Skrevet

Kaster de lina over til den andre siden....krabber de ned den ene siden og opp den andre...?

Nå så jeg ikke bildet så nøye, men er det ikke snakk om en line mellom to "fjellvegger" e.l., da? I såfall festes ting på samme måte som alt som festes i fjell: Med bolter.

"...................................."

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Sannsynligvis skyter de den over. Og bruker selvsagt en egnet line til dette.

Skrevet

Nå så jeg ikke bildet så nøye, men er det ikke snakk om en line mellom to "fjellvegger" e.l., da? I såfall festes ting på samme måte som alt som festes i fjell: Med bolter.

GRØSS

Skrevet

Sannsynligvis skyter de den over. Og bruker selvsagt en egnet line til dette.

Takk...:-)

Skrevet

Hm?

"..............................."

Jeg bare ser for meg at noen har akt seg ned der -og slått i en plugg - IIIIIIIIIIIIK

Skrevet

Jeg bare ser for meg at noen har akt seg ned der -og slått i en plugg - IIIIIIIIIIIIK

Tja...når man f.eks "lager" klatreruter der hvor det ikke er mulig å feste kiler o.l, så heiser man seg ned og henger der og slår inn bolter for hånd. Det er litt av en jobb :-)

"..................................."

Skrevet

Tja...når man f.eks "lager" klatreruter der hvor det ikke er mulig å feste kiler o.l, så heiser man seg ned og henger der og slår inn bolter for hånd. Det er litt av en jobb :-)

æææææææææææææææ

Skrevet

æææææææææææææææ

Neida, det er så morsomt så :-)

(sier jeg, som ikke har hengt i en fjellvegg på syv år)

Skrevet

Neida, det er så morsomt så :-)

(sier jeg, som ikke har hengt i en fjellvegg på syv år)

Gubben kjørte opp Trollstigen og da satt jeg med hue i ei pute - vi skulle opp og spise middag der og NED igjen -jeg hadde så lyst til å gå!!!

det verste var da jeg var med en liten bil opp en tilsvarende vei på Mallorca og så møtte vi bussen og måtte rygge, datra mi sa da det jeg tenkte: "hadde jeg bare klart å besvimt!"

hehe

Da jeg bygde det første huset så hadde vi lagt sviller på loftet og satt opp pipa....og der stod det en stige -og jeg ville klatre opp og kikke utover det som skulle bli loftsgulv og fikk fulsltendig panikk og holdt meg krampeaktig fast i Leca'n, ville ikke ned og ikke lenger opp - de måtte be meg holde øya igjen og så førte to mannfolk beina min ett og ett ned på stigen igjen -fy flat - - -2,40 over bakken - hehe

Skrevet

Gubben kjørte opp Trollstigen og da satt jeg med hue i ei pute - vi skulle opp og spise middag der og NED igjen -jeg hadde så lyst til å gå!!!

det verste var da jeg var med en liten bil opp en tilsvarende vei på Mallorca og så møtte vi bussen og måtte rygge, datra mi sa da det jeg tenkte: "hadde jeg bare klart å besvimt!"

hehe

Da jeg bygde det første huset så hadde vi lagt sviller på loftet og satt opp pipa....og der stod det en stige -og jeg ville klatre opp og kikke utover det som skulle bli loftsgulv og fikk fulsltendig panikk og holdt meg krampeaktig fast i Leca'n, ville ikke ned og ikke lenger opp - de måtte be meg holde øya igjen og så førte to mannfolk beina min ett og ett ned på stigen igjen -fy flat - - -2,40 over bakken - hehe

Det er noe ganske annet å kjøre bil langs et stup enn å klatre i en vegg når man et sikret med tau og kiler :-) Men joda - høydeskrekk er høydeskrekk. Det var høydeskrekk som gjorde at jeg begynte med fjellklatring i tidligere år - å konfrontere en skrekk er den eneste gode måten å kontrollere den på.

Skrevet

Det er noe ganske annet å kjøre bil langs et stup enn å klatre i en vegg når man et sikret med tau og kiler :-) Men joda - høydeskrekk er høydeskrekk. Det var høydeskrekk som gjorde at jeg begynte med fjellklatring i tidligere år - å konfrontere en skrekk er den eneste gode måten å kontrollere den på.

derfor flyr jeg også - enda jeg tror jeg dauer hver gang.

Jeg kikker meg alltid rundt i cabinen og tenker: "så det er dere jeg skal dø med" -og MENER det :)

Men MR får ingen meg til å ta, tror ikke det hadde gått i fylla heller,.jeg skulle nemlig prøve det - de skulle undersøke noe i hodet mitt (jada, jada) - men da de festet et bur over ansiktet og satte på meg øreklokker - da grep panikken meg og jeg UT!

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Hehehehe...krabber ned og opp på andre siden..*ser for meg*

Det prosjektet ville jo i så fall vært et stunt i seg selv...Ingen grunn til å gå UT på lina og risikere skinnet i tillegg dag!

Skrevet

Du bruker nok en drill, enten på batteri eller bensin. Boltene tåler mange tonn.

Skrevet

Du bruker nok en drill, enten på batteri eller bensin. Boltene tåler mange tonn.

"Jeg bruker"? - fint at du foreller meg hva jeg har gjort, da :-)

Man kan selvfølgelig gjøre det, men man har faktisk redskap for å slå-skru inn bolter for hånd.

Skrevet

"Jeg bruker"? - fint at du foreller meg hva jeg har gjort, da :-)

Man kan selvfølgelig gjøre det, men man har faktisk redskap for å slå-skru inn bolter for hånd.

I innlegget mitt skulle "Du" vært "De". Sorry hvis det ble feil.

Men ellers: Vet at det finnes utstyr hvor man gjør dette for hånd, men kan også love deg at slakkline-gutta ikke gjør det slik.

Mye raskere og lettere med drill, og man setter kraftigere bolter. Jeg har selv satt flere hundre klatrebolter siste året. Hånddrilling er bare nødløsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...