Gå til innhold

Han er på sykehus og skylder meg penger.

Anbefalte innlegg

Gjest snart fattig
Skrevet

Har en venn som for tiden er innlagt på sykehus og kommer til å være det en god stund. (Sikkert 5-6 mnd til. Ikke livstruende, men lang rehabiliteringstid)

Han lånte 5000 kroner av meg for 7-8 mnd siden. Jeg vet at det kommer en trang tid økonomisk for meg fremover og det ville vært redningen å få tilbake disse pengene.

Er det ufint av meg å spørre han om han vet når han kan få betalt meg tilbake nå mens han ligger på sykehus...? Føler det er litt dårlig timing å spørre, men vet jo at han kommer til å være innlagt lenge, og jeg trenger veldig pengene mine... Vi hadde ingen avtale om når disse pengene skulle tilbakebetales.

Skriver anonymt fordi jeg er lett gjenkjennbar og dermed er kompisen på sykehus også gjenkjennbar. Trenger ikke fortelle hele DOL at han skylder meg pæng :-)

Gjest snart fattig
Skrevet

Det må være lov å spørre om det.

Ja...? Jeg tror ikke jeg ville blitt såra eller fornærma selv om det var meg ihvertfall. Og om han ikke har mulighet til å betale nå, så er det selvfølgelig helt greit. Jeg vil bare vite om jeg har noen mulighet til å regne med de pengene. 5000 er mange penger når man plutselig ikke har noen ;-)

Skrevet

Ja...? Jeg tror ikke jeg ville blitt såra eller fornærma selv om det var meg ihvertfall. Og om han ikke har mulighet til å betale nå, så er det selvfølgelig helt greit. Jeg vil bare vite om jeg har noen mulighet til å regne med de pengene. 5000 er mange penger når man plutselig ikke har noen ;-)

Så lenge han ikke ligger for døden, så ville jeg ha nevnt det i alle fall. Han har sikkert glemt det om han har hatt masse sykdom og sånn å tenkte på.

Gjest til snart fattig
Skrevet

Jeg synes du kan spørre om det.

Skrevet

Klart du kan spørre om det Han har vel nok penger nå som han er på rehab med gratis kost og losji.

Gjest snart fattig
Skrevet

Klart du kan spørre om det Han har vel nok penger nå som han er på rehab med gratis kost og losji.

Takk for svarene! Var hos han i hele går kveld, men fikk meg liksom ikke til å spørre :P Men han blir bedre og bedre for hver dag så kanskje det er lettere til uken. Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...