Gå til innhold

Hjelp, min mor er psyk - tilleggsoppl


2ne-st

Anbefalte innlegg

fortsettelse: det er vel kanskje behov for noen ekstraopplysninger i forb med min mor - det må nevnes at min mor steller seg ikke, det skjer vel et par ganger i året at hun tar seg et bad, fordi det for møkkete oppe hos dem sier hun. De to etasjene som min mor og min søster bor i er fullpakket av ting og tang, det er nesten umulig å se gulvet, det er helt støvet ned, hvis min far (når han er her på besøk) prøver å vaske og rydde, for hun hysterisk anfall oig hyler og skriker. Jeg har også sagt at jeg kan hjelpe henne å rydde, da sier hun at jada, det kan vi gjøre senere, hun har alltid veldig mye planer, men det skjer ingenting, huset har vært slik i flere år nå, det blir bare verre det også. Hun sier hun får pustevansker og smerter i brystet, hun røyker som en skorstein, men det har ingenting med røykingen å gjøre sier hun. Jeg tror det er angstanfell hun har, jeg har selv hatt disee og vært sykmeldt for dette med bl.a. ekstra hjertelyd eller hva de kalte det, at jeg var i faresonen for å få hjerteinfarkt fordi min far har hatt det. Videre ser hun biler parkert på veien utenfor om natten, hun våkner i 4 - 5-tida om morgenen, som forsvinner når hun drar tilside gardiene, sier hun, at det er sikkert noen som skal gjøre innbrudd, hun er fanatisk opptatt av alt som er farlig og stoler ikke på leger, hun har ikke vært hos legen siden hun ble uførepensjonert, det er minimum 7 år siden nå, men leger vet ikke hva de holder på med. de fant vel ikke helt ut hva som feilet henne, mulig en prolaps i nakken eller noe, hun er veldig ofte svimmel og uvel, blir kvalm sier hun, derfor klarer hun ikke gjøre noenting. Hun går aldri ut, kun i hagen eller i bil når hun kjører min søster dit hun skal. Hun kom ikke i dåpen til sine barnebarn, ikke engang ned en etasje, fordi da er hun uvel sier hun. vi får stadig huden full hvis vi har hatt besøk nede hos oss, fordi vi skal ikke dra huset fullt av folk sier hun, de er bare nyskjerrig eller de vil ha noe fra oss, eller folk stjeler. Hvis hun ikke finner noe oppe hos seg selv, er det andre som har rotet det bort eller hun har gitt det i gave til meg og jeg har kastet det, men jeg har aldri settt noe til det. hun kommer ned til meg å kritiserer meg for hvordan jeg ser ut, hvordan jeg oppdrar barna mine, alt hva mannen min gjør feil, at han manipulerer meg, at jeg lar meg lure av alle venninnene mine. I tillegg kommer hun for å informere meg om alt som er helsefarlig, hvorfor gjør vi slik og slik. Vi må fjerne navnene våre fra post og brenne det, vi kan ikke bare kaste det i søpla. Men, det er ingeting i veien med henne, men det er alle oss andre det er noe feil med. Et par ganger har hun innrømmet at hun har angst, men neste dag, så sier hun at det er ikke noe med henne. Bare noe så enkelt som at vi skal klippe gresssplenen eller annet hagearbeid, ingenting kan gjøres uten at det er klarert med henne og hun har garasjeåpneren, fordi vi har ikke bil. Hvis vi får godkjenning for å gjøre noe i hagen, så er det ikke bra nok det som blir gjort heller og vi bryr oss ikke noe om hagen eller huset, sier hun. Det er ikke mulig å tilfredsstille henne, fordi uansett så er det ikke bra nok eller galt det vi gjør, selvom hun har sagt hvordan vi skal gjøre det. HUFF, jeg kunne ha skrevet en bok eller tre om dette, memn det får vel holde. Er det på bakgrunn av disse opplysningene en mulighet for tvangsinnleggelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...