Gå til innhold

Husmorkrangel i heimen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rydder opp etter middag, og får kjeft. Må ikke skylle tallerkner og kjeler i kaldt vann, må bruke varmt! Neida, kaldt sier jeg.

Gubben rrydder opp etter middag og får kjeft. Må ikke skylle i varmt vann, må bruke kaldt!! Neidam varmt vann sier han.

Jeg har et par argumenter, det har han og. Hve har rett, og er det noen som har dokumentasjon?

Kanskje det er forskjell på ting som skal i oppvaskmaskinen og ikke?

Skrevet

man fjerner eggehvitestoffer (proteiner) med kaldt vann og fett med varmt - så enkelt er det:-)

Skrevet

man fjerner eggehvitestoffer (proteiner) med kaldt vann og fett med varmt - så enkelt er det:-)

Og f.eks i spaghetti a'la capri, som vi har spist i dag, så er det...?

Skrevet

DA ville jeg skyllet med kaldt vann først -og varmt etterpå .) men sikkert bare kaldt.....

Skrevet

Aaaah - noen ganger er det bare deilig å bo alene! :o)

Jeg skyller bort eggerester med kaldt vann, alt annet med varmt. Eksen min kjeftet og gnålte om at jeg ikke måtte bruke så mye varmt vann, kostbart må vite. Men nå betaler jeg strømregninga sjøl. Så det så.

Skrevet

Spagetti a la capri er ikke mat, bare vomfyll. Men jeg må beskjemmet innrømme at det HENDER vi tyr til sånt her i huset også, når mannen jobber skift til alle døgnets tider... ;-)

Skrevet

Spagetti a la capri er ikke mat, bare vomfyll. Men jeg må beskjemmet innrømme at det HENDER vi tyr til sånt her i huset også, når mannen jobber skift til alle døgnets tider... ;-)

DET ER JO DRITGODT - men bare jeg som spiser det - hehe.

Gubben kjøpte seg en boks erter, kjøtt og flesk her om dagen - skulle sikkert mimre om barndommen el. Unga hylte da de så innholdet og de lurte på hva det var -og han svarte; "erter, kjøtt og og og gullfisk" - og nå heter det det :)

Skrevet

Det er GODT!

Kanskje jeg skal be flisa på middag her en dag.

Skrevet

Dropp skyllinga, da. :)

Vi putter bare rett inn i oppvaskmaskinen, vi, og setter på skylleprogrammet der hvis vi ikke skal vaske maskinen da.

Skrevet

Det er GODT!

Jeg syns også det er godt, Åsemor. :) En av få boksematretter jeg liker. Den og brun lapskaus.

Snuppa mi liker den også, og når vi har middag bare hun og jeg fordi pappa'n er på jobbreise f eks, så velger hun gjerne spaghetti a la capri.

Skrevet

DET ER JO DRITGODT - men bare jeg som spiser det - hehe.

Gubben kjøpte seg en boks erter, kjøtt og flesk her om dagen - skulle sikkert mimre om barndommen el. Unga hylte da de så innholdet og de lurte på hva det var -og han svarte; "erter, kjøtt og og og gullfisk" - og nå heter det det :)

Hva da, at gullfisk tross alt er sunnere enn flesk??

*flire*

Vafleguri alias

Skrevet

Vi bruker varmt vann til å skylle det som skal i oppvaskemaskinen - synes ikke kaldt vann løsner restene.

Bortsett fra melkekartonger, dem skyller jeg i kaldt vann, varmt løser ikke opp melkeproteinene. *nerd*

Skrevet

Det er GODT!

Dere er perverse. Spaghetti a la Capri er knapt grisefor engang.

Men jeg innrømmer at jeg har spist noen bokser i min tid...

Gjest Oppvasker'n
Skrevet

Ting som skal i oppvaskmaskina skal IKKE skylles i det heletatt - bare skrap av restene og sett alt i maskina. Hvis du skyller bort alle matrester går maskina "tørr"; oppvaskmiddelet er så sterkt at det ødelegger maskina om det ikke er fett fra maten der samtidig.

Det som skal vaskes for hånd (hva nå enn det skulle være?) skylles i kald vann om det er egg, varmt vann om det er fett. Så vaskes det i varmt vann, skylles i enda varmere vann.

Skrevet

Ting som skal i oppvaskmaskina skal IKKE skylles i det heletatt - bare skrap av restene og sett alt i maskina. Hvis du skyller bort alle matrester går maskina "tørr"; oppvaskmiddelet er så sterkt at det ødelegger maskina om det ikke er fett fra maten der samtidig.

Det som skal vaskes for hånd (hva nå enn det skulle være?) skylles i kald vann om det er egg, varmt vann om det er fett. Så vaskes det i varmt vann, skylles i enda varmere vann.

Jøss, det har jeg ikke hørt før.

Her i gården vasker vi opp boller og kjeler for hånd, for de tar så stor plass og brukes nesten hver dag. Hvis vi hadde vasket de i maskin måtte vi kjørt den hver dag, nå kjøres den en gang i uka.

Gjest Oppvasker'n
Skrevet

Her i gården vasker vi opp boller og kjeler for hånd, for de tar så stor plass og brukes nesten hver dag. Hvis vi hadde vasket de i maskin måtte vi kjørt den hver dag, nå kjøres den en gang i uka.

Vi kjøpte Miele-maskin i '98, og for å "spare den" skylte vi all oppvask før den ble satt inn. Etter råd fra svigermor, skal vite!

Etter bare et par år begynte det å komme en slik hyle-lyd fra maskina, og da vi fikk den på reparasjon sa reparatøren at den hadde tørket inn i div. dingse-bomser (huff, jeg husker ikke hva de greiene heter). Delene ble skiftet, og vi fikk streng beskjed om å ikke skylle av matrestene.

Synes det hørtes helt snodig ut, så jeg sjekket med flere reparatører i forskjellige butikker, og de sa alle det samme. Så da tror jeg jo på det!

Vår maskin går riktignok veldig jevnt og trutt, da, minst en gang i døgnet. Hvis oppvasken skal stå ei uke blir det nok litt annerledes, vil jeg tro.

Skrevet

Dere er perverse. Spaghetti a la Capri er knapt grisefor engang.

Men jeg innrømmer at jeg har spist noen bokser i min tid...

*LOL*

(hvisker: neste uke skal snuppa og jeg har spaghetti a la capri en dag... ;-p )

Skrevet

En gang i uka??

Vi kjører oppvaskmaskinen hver dag, vi.

og ja, vi har også oppi gryter og boller. :)

Skrevet

En gang i uka??

Vi kjører oppvaskmaskinen hver dag, vi.

og ja, vi har også oppi gryter og boller. :)

Vi spiser mye på mcdonalds da...

Den tar jo greit 15 frokosttallerkner, 4 middagstallerkner og 2 suppeboller, og ørten glass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...