Gå til innhold

Holdbarhet grillpølser og sånn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle vært et nettsted som het holdbarhet.no som kunne svare meg på hvor lenge alt mulig rart er holdbart.

Har 4 rå grillpølser som ligger i kjøleskapet. De har ligget i åpnet pakke siden mandag.

Har 2 grilla grillpølser som har ligget på en tallerken siden mandag.

Har noen pølsebrød som ligger i en pose, sammenknytt, åpnet mandag.

Pølsene har holdbarhetsdato 7/8 05. Pølsebrøda var også holdbare en god stund tror jeg. Men er pølsene holdbare når pakken er åpen? Er pølsene holdbare når de er grillet?

Så altså... blir det kveldsmat på meg i dag, eller ikke?

Fortsetter under...

Skrevet

Brødene er ok så lenge de ikke er mugne - pølsene bare lukter du på :)

Skrevet

Brødene er ok så lenge de ikke er mugne - pølsene bare lukter du på :)

Hmm... Høres ut som tips jeg bør skrive bak øret. Se på - lukte på. Kanskje smake på.

Får høre med sambo, hvis han bare kunne kommet hjem snart!

serendipity
Skrevet

Pølsene er holdbare i kjøeskap uåpneet vacumpakket til den dato det står på. Åpnet så holder d eikek så lenge, men om du åpnet den på mandag er det ikke noe problem å spise hverken de som er rå eller grillet. (selv om personlig hadde nok stått over de grillete fordi de ser litt sånn skrukkete ut ;-) Pølsebrød holder sånn omtrent til den datoen det står på, men som oftet litt kortere om pakken er åpnet, selgv om dmange av de ikke er_helt_ lufttette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...