Gå til innhold

gruer meg

Anbefalte innlegg

Gjest embaressed
Skrevet

Skrev for en tid siden om mine bekymringer vedr. stopp i rehab.penger etter 2 år. Ja, i dag er altså siste dagen jeg får økonomisk støtte...Håpet til det siste at jeg skulle bli innkalt til trygdekontoret eller noe, men nei... Derfor var jeg pent nødt til å ta den vanskelige telefonen selv i går, med det resultat at jeg ble bedt om å komme neste uke til samtale...

Nå holder jeg på å grue meg i hjel da. Er så redd møtet vil ende negativt. Eneste mulige løsningen jeg ser, er å få yrkesrettet attføring allerede fra nå av.

Får jo nå også mye mindre utbetalt denne mnd.. ikke særlig gøy når jeg vanligvis får rundt 6500...Huff og huff nå er jeg rett og slett driit lei av¨å være meg...

Gjest Saigon
Skrevet

Det kan være lurt å ha en eller flere av behandlerne dine med deg på et slikt møte. Da kan de hjelpe deg å backe deg opp på møtet. Jeg har erfart at det er mye lettere å få ting igjennom til sin fordel hvis man har behandlere med seg på møtet som kan hjelpe til å legge fakta på bordet.

Gjest embaressed
Skrevet

Det kan være lurt å ha en eller flere av behandlerne dine med deg på et slikt møte. Da kan de hjelpe deg å backe deg opp på møtet. Jeg har erfart at det er mye lettere å få ting igjennom til sin fordel hvis man har behandlere med seg på møtet som kan hjelpe til å legge fakta på bordet.

Jeg har hørt det før, men tror ikke det er aktuelt i mitt tilfelle. Behandler mente h*n kunne avtale tid for meg, men da sa jeg at jeg heller ville ringe selv. Denne kan heller ikke så mye om trygderett.. H*n mener jeg skal si jeg er under behandling, med utsikt til bedring, med evne til å studere litt ved siden av...Fastlegen som har ordnet alle brev ifb med rehab.pengene, faller det meg veldig unaturlig å be bli med... Uansett, de vil begge kunne "backe opp" min sykdom.

Gjest Trygdeforumer
Skrevet

embaresed!

Jeg synes 6500 i måneden høres utrolig lite ut,det er da langt under minstesummen for rehabilitering!

Jeg har aldri hørt om noen som får en så liten sum på minstesatsene en gang,har du ikke krav på mere mon tro?

Gjest embaressed
Skrevet

embaresed!

Jeg synes 6500 i måneden høres utrolig lite ut,det er da langt under minstesummen for rehabilitering!

Jeg har aldri hørt om noen som får en så liten sum på minstesatsene en gang,har du ikke krav på mere mon tro?

Jeg synes og det er veldig lite...Har jo ikke mulighet til å klare meg selv. Mindre enn hva man tilsammen får på sosialen, tror jeg..Det som stod i papirene mine, var at jeg fikk en dagsats på 350kr - 5 dager i uken. Beløpet har sikkert blitt justert litt etter økningen av grunnbeløpet.

Nei, føler alt som rimelig håpløst nå. Om jeg får noe videre i det hele tatt, blir det veldig vanskelig økonomisk...

Gjest Saigon
Skrevet

Jeg synes og det er veldig lite...Har jo ikke mulighet til å klare meg selv. Mindre enn hva man tilsammen får på sosialen, tror jeg..Det som stod i papirene mine, var at jeg fikk en dagsats på 350kr - 5 dager i uken. Beløpet har sikkert blitt justert litt etter økningen av grunnbeløpet.

Nei, føler alt som rimelig håpløst nå. Om jeg får noe videre i det hele tatt, blir det veldig vanskelig økonomisk...

Jeg fikk akkurat like mye i rehabilitering da jeg gikk på det som du får. Det er umulig å klare seg uten hjelp av sosialen i tillegg :-/

Gjest embaressed
Skrevet

Jeg fikk akkurat like mye i rehabilitering da jeg gikk på det som du får. Det er umulig å klare seg uten hjelp av sosialen i tillegg :-/

Ok.. en vet du om jeg vil få det samme på attføring? Er bare 25, så trodde jeg egentlig skulle få 2,4x grunnbeløpet, men det er kanskje bare på uføretrugd?

For øvrig, tusen takk for alle svar!

Skrevet

Jeg har utbetalt minstesats utifra minste årsytelse på 1,8 ganger grunnbeløpet.

Dagsatsen min er 420 kr. I tillegg har jeg 17 kr dagen for 1 barn.

350 kr dagen er ikke rett sum og dettehadde jeg klaget på og bedt om å få etterbetalt summen.

Gjest embaressed
Skrevet

Jeg har utbetalt minstesats utifra minste årsytelse på 1,8 ganger grunnbeløpet.

Dagsatsen min er 420 kr. I tillegg har jeg 17 kr dagen for 1 barn.

350 kr dagen er ikke rett sum og dettehadde jeg klaget på og bedt om å få etterbetalt summen.

Oj, så rart...70kr er jo en del i differanse. Men det kan jo hende de 350kr har gått opp i løpet av to år.. Dog, skulle vel ha merket et såpass hopp i utbetalingen..

Men trodde slike ting gikk helt automatisk jeg da, - at det ikke kunne forekomme feil. Hvordan skal jeg sjekke ut det da? Føler meg veldig grisk hvis jeg tar det opp...

Skrevet

Oj, så rart...70kr er jo en del i differanse. Men det kan jo hende de 350kr har gått opp i løpet av to år.. Dog, skulle vel ha merket et såpass hopp i utbetalingen..

Men trodde slike ting gikk helt automatisk jeg da, - at det ikke kunne forekomme feil. Hvordan skal jeg sjekke ut det da? Føler meg veldig grisk hvis jeg tar det opp...

Denne dagsatsen er hva jeg får utbetalt i dag. Grunnlaget er utifra det minste de kan utbetale i attføringsstønad/rehabilitering. Du kan ha tjent mindre en 1.6G, men de kan ikke utbetale mindre dagsats (jeg tjente 81000).

Jeg ville ha kontaktert trygdekontoret og spurt om dagsatsen var riktig, siden dette ikke samsvarer med minstegrunnlaget. PS: Grunnbeløpet har jo steget også, så satsen kan være større.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...