flowy Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Hei! Har akkurat flyttet til Stavanger og har oppdaget til min store forferdelse at her bruker man blinklys når man kjører inn i rundkjøringen. Jeg har lært at man IKKE skal gjøre det, men siden alle gjør det her, må de ha lært det på kjøreskolen. De blinker altså inn, men ikke ut. Hva er riktig? 0 Siter
Gjest jentetjuetre Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 UT! har jeg lært... i vestfold 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Man blinker selvfølgelig når man skal ut av rundkjøringa. Vi har diskutert det her inne før tror jeg og det er bare de gærne folka i stavanger som blunker når de skal inn. Det var visnok ikke ulovlig da ;o) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Vært diskutert før. De i Stavanger har egne regler 0 Siter
Goldy79 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Når eg lærte å kjøra på kjøreskulen i Haugesund, lærte eg å blinka meg både inn og ut av ei rundkjøring... 0 Siter
Kaoz Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Rundkjøringer i Stavanger ble innført eksperimentelt. Stavanger var den første byen i Norge som rundkjøringer ble en stor del av trafikkbildet. På den tiden var ikke kjørereglene klare, og med det resultat at det ble en del "selvlæring", som igjen resulterte i den kjøringen som du når har den glede av å ta del i. Velkommen til staden! :-) 0 Siter
Gjest Simiana Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jeg bor også i Stavanger og jeg har lært at man kun skal blinke ut av en rundkjøring. Men så leste jeg i avisa at nå skal det blinkes både ut og inn. Og siden alle gjør det her, så har jeg også begynt. 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Man skal ALLTID blinke ut, men det er veldig mange som ikke gjør det. Man KAN blinke "inn" (til venstre, hvis man skal svinge "til venstre"), i små rundkjøringer. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Rundkjøringer i Stavanger ble innført eksperimentelt. Stavanger var den første byen i Norge som rundkjøringer ble en stor del av trafikkbildet. På den tiden var ikke kjørereglene klare, og med det resultat at det ble en del "selvlæring", som igjen resulterte i den kjøringen som du når har den glede av å ta del i. Velkommen til staden! :-) Den første rundkjøringen hadde 36 skilt for å advare oss! Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Man blinker selvfølgelig når man skal ut av rundkjøringa. Vi har diskutert det her inne før tror jeg og det er bare de gærne folka i stavanger som blunker når de skal inn. Det var visnok ikke ulovlig da ;o) Noen av oss blinker, andre blunker! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Kaoz Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Den første rundkjøringen hadde 36 skilt for å advare oss! Med vennlig hilsen ...hvilken rundkjøring i Stavanger som var den første? 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Noen av oss blinker, andre blunker! ;-) Med vennlig hilsen Jeg både blinker og blunker jeg men det er jammen ikke samme ting ) 0 Siter
Prozak Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Man blinker selvfølgelig når man skal ut av rundkjøringa. Vi har diskutert det her inne før tror jeg og det er bare de gærne folka i stavanger som blunker når de skal inn. Det var visnok ikke ulovlig da ;o) Det er helt ok å blinke inn - det gjør bare signalgivingen bedre. Men det forutsetter at du blinker KORT inn, og ikke lar blinkern stå på mens du kjører rundt. ".................................." 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Det er helt ok å blinke inn - det gjør bare signalgivingen bedre. Men det forutsetter at du blinker KORT inn, og ikke lar blinkern stå på mens du kjører rundt. ".................................." Det avhenger vel av hvor mange runder du tar? 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 De eneste jeg har sett som gjør det er svensker... ) Jeg bor i en liten by med 13 rundkjøringer..og det er fåtallet som kan kjøre i rundkjøringer her... 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 ...hvilken rundkjøring i Stavanger som var den første? Ja, den i krysset mellom Stokkaveien, Øvre Stokkavei, Nedre Stokkavei og den avstengte Torfæusgate. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest nettopp tatt lappen Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Her jeg bor lærer alle som tar lappen nå å blinke seg både inn og ut av rundkjøringen. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jeg har lært at jeg skal blinke når jeg skal inn i en rundkjøring og skal til venstre eller høyre. Skal jeg rett fram blinker jeg ikke ut. Jeg blinker altså om jeg skal til høyre eller venstre, og blinklyset går av når det går av av seg selv. Men noen mener at man alltid skal blinke seg ut av rundkjøringer. Jeg har lært at man skal se på runkjøringen som et kryss. Og da blinker man ikke om man skal rett fram. Jeg lærte dette på kjøreskolen samt sensor på oppkjøringen hadde ingenting å si på kjøringen min. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Jeg har lært at jeg skal blinke når jeg skal inn i en rundkjøring og skal til venstre eller høyre. Skal jeg rett fram blinker jeg ikke ut. Jeg blinker altså om jeg skal til høyre eller venstre, og blinklyset går av når det går av av seg selv. Men noen mener at man alltid skal blinke seg ut av rundkjøringer. Jeg har lært at man skal se på runkjøringen som et kryss. Og da blinker man ikke om man skal rett fram. Jeg lærte dette på kjøreskolen samt sensor på oppkjøringen hadde ingenting å si på kjøringen min. Og kjører jeg til venstre og det er to filer blinker jeg til høyre når jeg skal ut av rundkjøringen, for da skal jeg i filen til høyre (som regel). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.