Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Ja, den i krysset mellom Stokkaveien, Øvre Stokkavei, Nedre Stokkavei og den avstengte Torfæusgate.

Med vennlig hilsen

Hvor er det?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

20

• Sør

7

• flowy

5

• Goldy79

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvor er det?

På Eiganes/Stokka, ikke så langt fra gamle Stadion.

Med vennlig hilsen

hare1365380455
Skrevet

På Eiganes/Stokka, ikke så langt fra gamle Stadion.

Med vennlig hilsen

Jeg tror jeg vet hvor det er da.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Og kjører jeg til venstre og det er to filer blinker jeg til høyre når jeg skal ut av rundkjøringen, for da skal jeg i filen til høyre (som regel).

Men så er jo du fra rette plassen og da :P

Gjest Simiana
Skrevet

Ja, den i krysset mellom Stokkaveien, Øvre Stokkavei, Nedre Stokkavei og den avstengte Torfæusgate.

Med vennlig hilsen

Jepp ;-)

hare1365380455
Skrevet

Men så er jo du fra rette plassen og da :P

Nemlig!;)

Skrevet

De eneste jeg har sett som gjør det er svensker... :o)

Jeg bor i en liten by med 13 rundkjøringer..og det er fåtallet som kan kjøre i rundkjøringer her...

Bor du i Moss du også? hehe

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

Er det ikke slik at man skal blinke ut av rundkjøringen da?

Skrevet

Og kjører jeg til venstre og det er to filer blinker jeg til høyre når jeg skal ut av rundkjøringen, for da skal jeg i filen til høyre (som regel).

Ja, det er rart det der. I Oslo er folk som blinker inn ca 70 år.

Gjest Aimabel
Skrevet

Vi småkrangler om dette for tiden. Jeg tok lappen for seks år siden og da lærte jeg at jeg bare blinker ut -alle skal inn, så det er ingen vits i å blinke.

Samboeren min som driver med kjøreopplæring nå har fått beskjed om å blinke inn og ut. Han har også fått endel annen innstruks enn meg, så det er "veldig moro" å ha han ved siden av meg i bilen nå :-)

Skrevet

Vi småkrangler om dette for tiden. Jeg tok lappen for seks år siden og da lærte jeg at jeg bare blinker ut -alle skal inn, så det er ingen vits i å blinke.

Samboeren min som driver med kjøreopplæring nå har fått beskjed om å blinke inn og ut. Han har også fått endel annen innstruks enn meg, så det er "veldig moro" å ha han ved siden av meg i bilen nå :-)

Se denne:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=226872

hare1365380455
Skrevet

"Selv om det ikke er noen klare krav til hvordan man skal blinke i rundkjøringer, finnes det klare anbefalinger om hva man bør gjøre:"

Ja, det var det jeg har lært. Det er ikke gitt at man SKAL blinke seg ut om man skal rett fram.

hare1365380455
Skrevet

Siden det ikke er noen klare regler blir det gjort forskjellig. Jeg lærte noe annet enn din samboer (se tidligere innlegg i tråden).

Skrevet

"Selv om det ikke er noen klare krav til hvordan man skal blinke i rundkjøringer, finnes det klare anbefalinger om hva man bør gjøre:"

Ja, det var det jeg har lært. Det er ikke gitt at man SKAL blinke seg ut om man skal rett fram.

"Når du er inni en rundkjøring og skal til høyre -- ut av rundkjøringen: - Da er det ikke tvil! Man blinker seg ut av rundkjøringen, sier Vilbo."

Se også illustrasjonene!

Så jeg er nok ikke enig med deg :-)

Skrevet

Ja, altså.. Man ser jo ut fra hvilket felt man ligger i hvilken vei man skal, men kanskje ikke her i Stavanger. Da kan man ligge innerst selv om man skal rett fram. Er det vanlig?

hare1365380455
Skrevet

Er det ikke slik at man skal blinke ut av rundkjøringen da?

Jeg har lært at man ikke trenger det om man skal rett fram. Men om man skal til høyre eller venstre. (Man skal se på rundkjøringen som et kryss.)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg kjører sånn som det er avbildet.

Har ikke kjørt bil på lenge, men har fått låne en nå. Jeg gjør sikkert mye feil selv, men jeg irriterer meg grenseløst over mange andre!

Værste var i går jeg kjørte på E6 mot oslo. En moped durte plutselig foran meg i 40kmt. Måtte jo bare bremse ned, for det var ikke plass til å bytte fil. Bak meg kom et vogntog. Hater slike situasjoner.

hare1365380455
Skrevet

Ja, altså.. Man ser jo ut fra hvilket felt man ligger i hvilken vei man skal, men kanskje ikke her i Stavanger. Da kan man ligge innerst selv om man skal rett fram. Er det vanlig?

Om man skal rett fram skal man vel holde høyre felt?

Skrevet

Eg tok lappen for 4 år sidan og lærte å blinke inn og ut :-) Det var i Haugesund :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...