Gjest modific Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Etter å ha fått ny pc lurer jeg på en ting. Når jeg nå får bilder via mail, og åpner dem, så åpnes de i paint shop. Og det er ikke det jeg vil. Det samme skjer når jeg dobbeltklikker på de digitale bildene jeg har liggende lagret også. På den gamle maskinen, ble de bare vist, hmm i XP tror jeg. Tror ikke det var et eget program iallefall. Men hvordan får jeg endret dette nå?? 0 Siter
Gemini Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 I Windows Explorer/filbehandler/min datamaskin _høyreklikker_ du på et bilde i jpg-format (evt. andre bilde-formater, men et format av gangen). I hurtigmenyen som kommer opp, velg Open With (Åpne med). Hvis det valget ikke er tilgjengelig, gå ut av hurtigmenyen. Hold shift-tasten nede mens du høyreklikker for å få opp hurtigmenyen igjen, da skal i alle fall Open With være tilgjengelig. Når du er inne i Open With, så har du en liste av tilgjengelige programmer. Ikke velg et av disse direkte på hurtigmenyen, men gå inn i Choose Program. Velg Windows Picture and Fax Viewer der. Kryss av for at dette programmet alltid skal brukes for å åpne slike filer. Senere, om du VIL åpne bildet i fx Photoshop, så kan du høyreklikke på det i min datamaskin og velge Open With - Adobe Photoshop. 0 Siter
Gjest modific Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 I Windows Explorer/filbehandler/min datamaskin _høyreklikker_ du på et bilde i jpg-format (evt. andre bilde-formater, men et format av gangen). I hurtigmenyen som kommer opp, velg Open With (Åpne med). Hvis det valget ikke er tilgjengelig, gå ut av hurtigmenyen. Hold shift-tasten nede mens du høyreklikker for å få opp hurtigmenyen igjen, da skal i alle fall Open With være tilgjengelig. Når du er inne i Open With, så har du en liste av tilgjengelige programmer. Ikke velg et av disse direkte på hurtigmenyen, men gå inn i Choose Program. Velg Windows Picture and Fax Viewer der. Kryss av for at dette programmet alltid skal brukes for å åpne slike filer. Senere, om du VIL åpne bildet i fx Photoshop, så kan du høyreklikke på det i min datamaskin og velge Open With - Adobe Photoshop. Tusen takk! Da var det i orden. Holdt på å lete etter det alternativet inne på mailen, men fant ikke noe der:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.