Gå til innhold

Menn og aggresjon


marlenexxx27

Anbefalte innlegg

marlenexxx27

Mange menn som sliter psykisk har jo ofte mye aggresjon inni seg. De kan oppføre seg fint lenge, men så plutselig bare klikker det for de (gjerne i fylla), og så banker de dama si eller knuser inventaret eller noe sånt.

Hadde det handla om sex, kunne de jo bare onanert. Men hva kan de gjøre når de blir så fulle av aggresjon? Det virker som at frustrasjonen bygger seg opp over tid, til de ikke makter å holde på det lengre.

De jeg tenker på nå, er menn som har hatt det vondt i barndommen, og som virkelig prøver å skape et godt liv for seg selv. Og som ofte blir veldig redd sin egen aggresjon når den først kommer frem på en sånn voldsom måte.

Jeg skjønner meg ikke på det her. Hva er det egentlig de trenger? Begynne å trene for å få ut energi? Gå i psykodynamisk terapi for å utvikle frustrasjonstoleranse og selvtillit? Få noe mer meningsfullt å gjøre i livet? Bearbeide barndomstraumer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...