flisa Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 Slik gjør jeg, og denne blir kjempegod: Hakk løk, brun i panne, hell over i gryte. Skjær kjøtt i terninger, brun i panne ,hell også dette over i gryta. Tøm på ca. halvliter med vann+ kjøttsuppeterning. Kok opp sammen med poteter skåret i terninger. La dette koke en stund under lokk. Tilsett de grønnsakene du liker, selv bruker jeg oftest finhakket hodekål, purre, gulrøtter og litt blomkål. Når grønnsakene har kokt med lenge nok til å bli litt møre jevner jeg gryta med brun maisenna eller potetmospulver(halv pakke pulver ca.) Tilsetter også sukkerkulør, det ser av en eller annen grunn mye bedre ut nå r det er mørkebrunt. Krydre med havsalt og nykvernet pepper. Server med flatbrød og tyttebærsyltetøy. Har du pølser eller kjøttpåleggsrester er det kjempegodt å bruke dette også i gryta, brun det i panne først. Takk! -den printer jeg ut sammen med MsSophies sin:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.