Gå til innhold

Har du hatt en slik opplevelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Hildegard B.
Skrevet

At du har pleiet god omgang med et menneske du har sett på som åpen og ærlig. Gjennomtenkt og med erfaringer. Du har stolt på og latt få et lite innblikk i ditt aller mest private, for å vise godvilje og bygge relasjoner. Og har stolt 110% på at dette mennesket ser de hårfine grensene, og forholder seg til dem.

For så å oppleve at du plutselig blir spist levende av denne personen. At din vennlighet er blitt tolket som "du og jeg", grensene og hjemmet ditt blir innvandert. Og du ser plutselig tvers igjennom denne personen. Og oppdager at vedkommende er et stort hull av selvsentrert mistillit, bitterhet, nag, desperat på jakt etter å dekke eget behov for å være noe for noen, totalt blottet for antenner og som ved første forsøk på å plassere grenser, begynner å bite etter deg??

Har du? I så fall, hva gjorde du?

Gjest Aimabel
Skrevet

Hjelp! ville nok trukket meg unna, og vært litt avventende ved nye bekjentskap:-)

Skrevet

JA! - jeg kuttet henne ut og klarer å passe kjeften min når jeg møter henne så jeg IKKE forteller NOE personlig som hun da kan kose seg med eller ta opp tråden igjen for.

Folk som ikke vil deg noe godt, har du ikke bruk for.

Gjest Hildegard B.
Skrevet

JA! - jeg kuttet henne ut og klarer å passe kjeften min når jeg møter henne så jeg IKKE forteller NOE personlig som hun da kan kose seg med eller ta opp tråden igjen for.

Folk som ikke vil deg noe godt, har du ikke bruk for.

Det er så forferdelig vanskelig...familie...

Gjest Kompliserte forhold...
Skrevet

Har NESTEN hatt det slik - dvs., jeg klarte aldri å stole 110 % på vedkommende - noe skurret. Men det ble helt gæli uansett...

Hva jeg gjorde? Dette gjelder min nærmeste nabo, så jeg gjør mitt aller beste for å være hyggelig uten å være personlig. Det er helt slutt på "uformelle kaffepauser" på kjøkkenet, nå kommer hun kun når jeg inviterer - fortrinnsvis på terrassen. Jeg holder avstand så godt det er mulig, uten å være uhøflig.

Kan bare ønske deg lykke til, håper det blir bedre med tid og stunder...

Gjest duppen
Skrevet

Jeg tror alle har opplevd å bli sviktet av en av sine nærmeste en eller annen gang i livet, desverre!Sånn er livet!

Regelen er,det du sier til en vet alle, det du sier til ingen vet bare du ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...