Gå til innhold

psykiatri og kosthold


sunnhet

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i psykiatrien og ser at mange blir sedate, spiser mye usunt og røyker. Jeg vat også at en del psykofarmaka og nevroleptika fører til fedme. Jeg øsnker tips om bøker, hefter, erfaringer etc. rundt dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mariiia

jeg brukte zyprexa i ca 6 mnd og la på meg 15 kg. Deretter brukte jeg fluanxol og la på meg 5 kg til. Da jeg brukte zyprexa måtte jeg spise 2 store pizzaslize og så 7-9 boller, og så sjokolade for å bli føle meg fornøyd&mett. Ikke rart jeg la på meg. Og jeg hadde alltid vært slank.

Aldri mer anti psykotika på meg, nei.Bruker litium istedet så jeg har blitt slank og frisk i samme slengen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte zyprexa i ca 6 mnd og la på meg 15 kg. Deretter brukte jeg fluanxol og la på meg 5 kg til. Da jeg brukte zyprexa måtte jeg spise 2 store pizzaslize og så 7-9 boller, og så sjokolade for å bli føle meg fornøyd&mett. Ikke rart jeg la på meg. Og jeg hadde alltid vært slank.

Aldri mer anti psykotika på meg, nei.Bruker litium istedet så jeg har blitt slank og frisk i samme slengen. :)

Hei!

Takk for ditt svar, det var interessant å høre en brukers erfaring. Ved bruk av Zyprexa er en av bivirkningene vektøkning, men jeg leser av ditt svar at du også hadde sug til mer usunne matsorter. Hvordan tror du det hadde vært hvis du hadde fått hjelp til og blitt motivert til å spise sunnere, og at pizza, boller og sjokolade hadde blitt byttet ut med andre, sunnere matvarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariiia

Hei!

Takk for ditt svar, det var interessant å høre en brukers erfaring. Ved bruk av Zyprexa er en av bivirkningene vektøkning, men jeg leser av ditt svar at du også hadde sug til mer usunne matsorter. Hvordan tror du det hadde vært hvis du hadde fått hjelp til og blitt motivert til å spise sunnere, og at pizza, boller og sjokolade hadde blitt byttet ut med andre, sunnere matvarer?

det hadde ikke hjulpet for jeg ga faaaen...brydde meg ikke om at jeg la på meg, hadde jeg ikke brukt dem ville jeg vært fortvila over å veie så mye og være så lubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...