Gjest venninne av ei Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Man er mor med et barn på 4 år, uten inntekt eller et sted å bo. Har man krav på et sted å bo? 0 Siter
Gjest venninne av ei Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Ja Denne moren fikk avslag på en kommunal leilighet fordi hun mistet overgangsstønaden. Hun bor hos sine foreldre med barnet. Ikke særlig lurt. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Denne moren fikk avslag på en kommunal leilighet fordi hun mistet overgangsstønaden. Hun bor hos sine foreldre med barnet. Ikke særlig lurt. Da må man vel leie en bolig, og få støtte gjennom sosialkontoret. 0 Siter
petter smart Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hvis hun bor hos sine foreldre så har hun jo et sted å bo. Det er kanskje ikke ideellt, men hun har jo tak over hodet. 0 Siter
Gjest venninne av ei Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hvis hun bor hos sine foreldre så har hun jo et sted å bo. Det er kanskje ikke ideellt, men hun har jo tak over hodet. Men kan sosialkontoret bestemme at foreldrene må ta seg av 2 ekstra personer bare sånn uten videre? 0 Siter
Gjest du støtter jo dine barn Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Men kan sosialkontoret bestemme at foreldrene må ta seg av 2 ekstra personer bare sånn uten videre? ..... mine foreldre hadde iallefall hjulpet meg i en sånn krisesituasjon. Din venninne får præve komme seg ut i jobb da, slik at hun kan betale for seg til sine foreldre, evt. tjene penger så hun får leid seg en leilighet. 0 Siter
Gjest venninne av ei Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 ..... mine foreldre hadde iallefall hjulpet meg i en sånn krisesituasjon. Din venninne får præve komme seg ut i jobb da, slik at hun kan betale for seg til sine foreldre, evt. tjene penger så hun får leid seg en leilighet. Det er sant. Hun får prøve å få seg jobb med null utdannelse og psykiske problemer. Synd det ikke finnes noe apparat, i alle fall for 4-åringen. Foreldrene har ikke nok plass da de har 2 barn til. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Det er sant. Hun får prøve å få seg jobb med null utdannelse og psykiske problemer. Synd det ikke finnes noe apparat, i alle fall for 4-åringen. Foreldrene har ikke nok plass da de har 2 barn til. Det er et apparat, som heter sosialkontoret. Foreldre til voksne barn har ikke plikt til å forsørge voksne barn og barnebarn. (En annen ting er jo hva man gjør for å unngå at ens egen familie havner på gata) Men sosialkontoret plikter å hjelpe med leilighet og sosialgaranti (som erstatning for depositum som hun sikkert ikke har råd til å fremskaffe). Men om sosialkontoret plikter å skaffe leiligheten, eller om hun må finne den selv, er jeg mer usikker på. Jeg heller til det siste. 0 Siter
Gjest du støtter jo dine egne barn Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Det er sant. Hun får prøve å få seg jobb med null utdannelse og psykiske problemer. Synd det ikke finnes noe apparat, i alle fall for 4-åringen. Foreldrene har ikke nok plass da de har 2 barn til. Barnet hennes må det da være et nettverk rundt ?!? Klarer hun å ta seg ordentlig av barnet sitt da ? Jeg tror barnet har det best om de som sammen med besteforeldrene ..... 0 Siter
Gemini Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Det er sant. Hun får prøve å få seg jobb med null utdannelse og psykiske problemer. Synd det ikke finnes noe apparat, i alle fall for 4-åringen. Foreldrene har ikke nok plass da de har 2 barn til. "Den som ikke selv kan sørge for sitt livsopphold gjennom arbeid, eller ved å gjøre gjeldende økonomiske rettigheter, har krav på økonomisk stønad. Sosialkontoret i kommunen gir mer informasjon." hentet fra http://www.norge.no/temaside/tema.asp?id=601 0 Siter
petter smart Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Men kan sosialkontoret bestemme at foreldrene må ta seg av 2 ekstra personer bare sånn uten videre? Selvfølgelig ikke. Men blod er tykkere enn vann og en bør kunne få støtte av sin familie før det offentlige trår til. Problemet hennes er at hun faktisk bor hos foreldrene. Ellers kunne hun sagt at hun ikke var på talefot med dem og at det var en umulighet. Men en plikter jo faktisk å prøve alle muligheter før en får støtte av det offentlige. 0 Siter
MsSophie Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Det er et apparat, som heter sosialkontoret. Foreldre til voksne barn har ikke plikt til å forsørge voksne barn og barnebarn. (En annen ting er jo hva man gjør for å unngå at ens egen familie havner på gata) Men sosialkontoret plikter å hjelpe med leilighet og sosialgaranti (som erstatning for depositum som hun sikkert ikke har råd til å fremskaffe). Men om sosialkontoret plikter å skaffe leiligheten, eller om hun må finne den selv, er jeg mer usikker på. Jeg heller til det siste. ...da heller du riktig:) 0 Siter
Gemini Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 ...da heller du riktig:) Men jeg går ut fra at man først må snakke med sosialkontoret for å få vite noe om maks leiebeløp. Og om dette med sosialgaranti. Jeg har heldigvis ingen personlig erfaring med dette, så jeg er usikker på detaljene. Det nærmeste jeg har kommet er at jeg var kjæreste med en som i en periode fikk sosialstønad, før jeg fikk sparket ham på hue og rævva ut i aktiv jobbjakt. 0 Siter
MsSophie Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Men jeg går ut fra at man først må snakke med sosialkontoret for å få vite noe om maks leiebeløp. Og om dette med sosialgaranti. Jeg har heldigvis ingen personlig erfaring med dette, så jeg er usikker på detaljene. Det nærmeste jeg har kommet er at jeg var kjæreste med en som i en periode fikk sosialstønad, før jeg fikk sparket ham på hue og rævva ut i aktiv jobbjakt. Ja, en må avklare med sosialen først, maks beløp på husleie og maksbeløp på dep.garantien. 0 Siter
flisa Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Men jeg går ut fra at man først må snakke med sosialkontoret for å få vite noe om maks leiebeløp. Og om dette med sosialgaranti. Jeg har heldigvis ingen personlig erfaring med dette, så jeg er usikker på detaljene. Det nærmeste jeg har kommet er at jeg var kjæreste med en som i en periode fikk sosialstønad, før jeg fikk sparket ham på hue og rævva ut i aktiv jobbjakt. Hjalp det? *nysgjerrig* 0 Siter
Gemini Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hjalp det? *nysgjerrig* Jada, han skjønte at han ikke lenger kunne leve på kunstneriske drømmer som ikke fikk noe konkret resultat (komponsist uten å klare å komponere i lengre perioder...). Fikk seg jobb gjennom vikarbyrå, og har jobbet mer eller mindre hele tida siden da, tror jeg. Har ikke oversikt da, men har snakket med han på tlf noen ganger, og da har han i alle fall vært i jobb! Og nå er han faktisk kanskje nabo'n din! ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Jada, han skjønte at han ikke lenger kunne leve på kunstneriske drømmer som ikke fikk noe konkret resultat (komponsist uten å klare å komponere i lengre perioder...). Fikk seg jobb gjennom vikarbyrå, og har jobbet mer eller mindre hele tida siden da, tror jeg. Har ikke oversikt da, men har snakket med han på tlf noen ganger, og da har han i alle fall vært i jobb! Og nå er han faktisk kanskje nabo'n din! ;-) Å fanken -er det han som speller i kjellerband og holder oss våkne om natta? hehe 0 Siter
Gemini Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Å fanken -er det han som speller i kjellerband og holder oss våkne om natta? hehe Tja, ikke godt å si... ;-) Bor dere i nærheten av fotballstadion i byen deres? 0 Siter
Freya Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Å fanken -er det han som speller i kjellerband og holder oss våkne om natta? hehe I Pelles kjeller? Er de virkelig like bra som strikk? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.