Gå til innhold

Mistenkt terrorist skutt til døde i London

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=284731

Sitat: "Skulle skyte for å drepe

Politiet hadde på forhånd fått beskjed om å skyte for å drepe dersom de kom i en situasjon der de mistenkte at selvmordsbombere var i ferd med å aksjonere."

Dette betyr at de vanlige "rettigheter" må vike, og at man nå har sett seg nødt til å skyte for å drepe på ren misstanke.

Jeg har full forståelse for avgjørelsen, og det vil nok ikke være den siste "rettighet" som må vike i kampen mot terroren - som nevnt mange ganger her på DOL tidligere.....

Og vi vil i økende grad akseptere at slik må det faktisk være.

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

18

• MsSophie

15

• Goliath

14

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skulle bare mangle at de skøyt for å drepe. Sånn jeg forstår det var alternativet at fyren ville spre seg over et større området.

Å hodeskyte en jævel av et sånt kaliber må vel være innenfor alt som heter normale retningslinjer?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skulle bare mangle at de skøyt for å drepe. Sånn jeg forstår det var alternativet at fyren ville spre seg over et større området.

Å hodeskyte en jævel av et sånt kaliber må vel være innenfor alt som heter normale retningslinjer?

Område, naturligvis.

Skrevet

Med andre ord burde mørhåra, brunøyde mennesker som meg og mine like holde oss langt unna t-baner og undergrunnstasjoner i fremtiden. Spesielt hvis vi har ryggsekk og tykk jakke på oss....

Skrevet

Med andre ord burde mørhåra, brunøyde mennesker som meg og mine like holde oss langt unna t-baner og undergrunnstasjoner i fremtiden. Spesielt hvis vi har ryggsekk og tykk jakke på oss....

Jøss - holdt på å skrive det med mørkt hår og brun eøyne jeg også!!! - rart - vi er nok søstre du og jeg .)

Skrevet

Tror jeg må slutte å gå med sekk...!

Og i hvert fall slutte å løpe når politiet ber deg stanse....:-)

Skrevet

Jøss - holdt på å skrive det med mørkt hår og brun eøyne jeg også!!! - rart - vi er nok søstre du og jeg .)

....nesten tvillinger...:-)

Skrevet

I hvert fall bør alle følge de instrukser de måtte få av politiet - uansett hvordan de ser ut.....

Dette er tross alt noe man ser seg nødt til å gjøre for forsvare befolkningen.

Og de som da selv "driter på draget" (ved ikke å følge politiets instrukser), får ta konsekvensene av det, når de så godt vet hva konsekvensene kan være.

Skrevet

....nesten tvillinger...:-)

jepp - vi ligner - ! hehe

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja, hvis du er mistenkt for terroren dagen før, ifører deg en svær jakke hvor det ser ut som om du skjuler eksplosiver, hopper over et sikkerhetsgjerde og slenger deg inn på et transportmiddel du er mistenkt for å like å sprenge i lufta, så...

Vel, da blir jeg skuffet over deg. :)

Skrevet

Område, naturligvis.

Og "skjøt" naturligvis.

Tror ikke politiet skøyter, selv om de har begynt å sykle....:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og "skjøt" naturligvis.

Tror ikke politiet skøyter, selv om de har begynt å sykle....:-)

Hehe, skrev jeg det? :)

Jaja, han fyren her ser i hvert fall ut til å ha bedt om det.

Skrevet

Hehe, skrev jeg det? :)

Jaja, han fyren her ser i hvert fall ut til å ha bedt om det.

Hvis det viser seg at han ikke var en terrorist, så har han likevel bedt om det ja.....

Her nytter det ikke å skylde på uvitenhet eller dumskap.....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis det viser seg at han ikke var en terrorist, så har han likevel bedt om det ja.....

Her nytter det ikke å skylde på uvitenhet eller dumskap.....

Det eneste måtte være galskap. Dersom fyren nylig har rømt fra en psykiatrisk avdeling eller noe sånt.

Skrevet

I hvert fall bør alle følge de instrukser de måtte få av politiet - uansett hvordan de ser ut.....

Dette er tross alt noe man ser seg nødt til å gjøre for forsvare befolkningen.

Og de som da selv "driter på draget" (ved ikke å følge politiets instrukser), får ta konsekvensene av det, når de så godt vet hva konsekvensene kan være.

Det er så fordømt enkelt å si for en etnisk nordmann. Personlig hadde jeg nok jeg også stått veldig stille om politiet hadde ropt "frys" etter meg. Men jeg hadde ALDRI legitimert meg om jeg grunnløst hadde blitt bedt om det. Og misstanke basert på hår og hudfarge er for meg grunnløse.

Skrevet

Tja, hvis du er mistenkt for terroren dagen før, ifører deg en svær jakke hvor det ser ut som om du skjuler eksplosiver, hopper over et sikkerhetsgjerde og slenger deg inn på et transportmiddel du er mistenkt for å like å sprenge i lufta, så...

Vel, da blir jeg skuffet over deg. :)

Og deg ville jeg jo aldri funnet på å skuffe lille venn...:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er så fordømt enkelt å si for en etnisk nordmann. Personlig hadde jeg nok jeg også stått veldig stille om politiet hadde ropt "frys" etter meg. Men jeg hadde ALDRI legitimert meg om jeg grunnløst hadde blitt bedt om det. Og misstanke basert på hår og hudfarge er for meg grunnløse.

Men her er det mistanke basert på terroraksjonen i går. Fyren var, så vidt jeg leser, mistenkt for den.

Så det var ikke bare en vanlig arabar de skjøt.

Da hadde jeg også rynket på vippene.

Skrevet

"Men jeg hadde ALDRI legitimert meg om jeg grunnløst hadde blitt bedt om det."

Høres ut som du er litt i overkant sta? Hvem er best egnet til å definere om det er grunnløst eller ikke?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og deg ville jeg jo aldri funnet på å skuffe lille venn...:)

Litt skuffelse skal jeg nå alltids overleve, men sprenger du meg i lufta blir jeg pissed! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...