Gå til innhold

Mistenkt terrorist skutt til døde i London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men her er det mistanke basert på terroraksjonen i går. Fyren var, så vidt jeg leser, mistenkt for den.

Så det var ikke bare en vanlig arabar de skjøt.

Da hadde jeg også rynket på vippene.

Hvis de skulle skyte alle "vanlige arabere", ville de vel få det rimelig travelt, ja.

Tror man kan regne med at de hadde fyren i kikkerten...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

18

• MsSophie

15

• Goliath

14

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Må bare få si det: Mistanke og mistenkte : EN S!!!

Skrevet

Men her er det mistanke basert på terroraksjonen i går. Fyren var, så vidt jeg leser, mistenkt for den.

Så det var ikke bare en vanlig arabar de skjøt.

Da hadde jeg også rynket på vippene.

Ok, men jeg er likevel skeptisk til det å skyte folk på misstanke (og NEI, det betyr ikke at jeg på noen måte støtter opp om terror...:-) )

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ok, men jeg er likevel skeptisk til det å skyte folk på misstanke (og NEI, det betyr ikke at jeg på noen måte støtter opp om terror...:-) )

Neida, jeg er også skeptisk til det. Naturligvis. Men så vidt jeg leser hadde de gode grunner til å tro fyren skulle til å blåse seg selv og en haug med andre i lufta.

Nå er hendelsen ny, så det er egentlig litt tidlig å spekulere.

Gjest i_det_onde_hjørnet_i_dag
Skrevet

Jeg mener nå at de kunne bombet vekk hele midtøsten --men det er min mening det....

Ikke bare midtøsten da, ta USA i samme slengen....

Kill Kill Kill....

Skrevet

Det eneste måtte være galskap. Dersom fyren nylig har rømt fra en psykiatrisk avdeling eller noe sånt.

Men det er jo litt skummelt hvis holdningen "skyt først og spør senere" blir det nye slagordet hos engelsk politi.Da er vel spørsmålet om befolkningen egentlig har noen grunn til å føle seg så mye tryggere. Dilemmaet når en skal forsvare våre verdier og vårt levesett er at på et tidspunkt vil våre virkemidler kunne bli bli den største trusselen mot demokratiet.

DET er jo heller ikke så lurt....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg mener nå at de kunne bombet vekk hele midtøsten --men det er min mening det....

Ikke bare midtøsten da, ta USA i samme slengen....

Kill Kill Kill....

Egentlig burde vi sprenge hele kloden til helvete.

Gjest i_det_onde_hjørnet_alltid_igrunn
Skrevet

jaaa det var en god ide....

Skummelt å leve....

Og verden e jo FULL av ondskap...

ShitDiddelyDo
Skrevet

"- Mannen, som hadde sør-asiatisk utseende, så seg til høyre og venstre, men hadde ikke noe sted å rømme. Han virket livredd. Noen skritt bak ham kom det jeg tror var tre sivilkledde politifolk, som kastet ham i bakken.

- Politimannen nærmest meg hadde pistolen i venstre hånd og skjøt ham fem ganger."

Hvis jeg forstår det her rett høres det ut som om de henrettet fyren etter at han var kastet i bakken.

Dersom det stemmer tar jeg tilbake det jeg har skrevet under her.

Men det der kan vel umulig stemme.

Skrevet

Gjør vi ikke så godt vi kan da?

Skrevet

"- Mannen, som hadde sør-asiatisk utseende, så seg til høyre og venstre, men hadde ikke noe sted å rømme. Han virket livredd. Noen skritt bak ham kom det jeg tror var tre sivilkledde politifolk, som kastet ham i bakken.

- Politimannen nærmest meg hadde pistolen i venstre hånd og skjøt ham fem ganger."

Hvis jeg forstår det her rett høres det ut som om de henrettet fyren etter at han var kastet i bakken.

Dersom det stemmer tar jeg tilbake det jeg har skrevet under her.

Men det der kan vel umulig stemme.

Nå er vel sjelden slike "øyevitneskildringer" spesielt mye å stole på.

Men skulle det mot anmodning være forholdsvis riktig, så kan det kanskje være fordi mannen forsøkte å få en bombe til å gå av.

Og hvis mannen var såpass krakilsk at de ikke klarte å få full kontroll på han og armer/hendene hans (selv om han var lagt i bakken), så kan det være at likvidering var eneste sikre utvei?

Gjest Kvinne1978
Skrevet

Jeg liker ikke denne skyt først - spør etterpå-mentaliteten. Men siden jeg er blond, kan jeg vel gå med ryggsekk på T-banen uten å vekke mistanke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå er vel sjelden slike "øyevitneskildringer" spesielt mye å stole på.

Men skulle det mot anmodning være forholdsvis riktig, så kan det kanskje være fordi mannen forsøkte å få en bombe til å gå av.

Og hvis mannen var såpass krakilsk at de ikke klarte å få full kontroll på han og armer/hendene hans (selv om han var lagt i bakken), så kan det være at likvidering var eneste sikre utvei?

Det er naturligvis umulig for meg å si, men det høres i utgangspunktet noe drastisk ut.

Da er det nok mer sannsynlig at øyenvitneskildringen ikke stemmer, eller at avsnittet over inneholder noen grove skrivefeil.

Skrevet

Det er så fordømt enkelt å si for en etnisk nordmann. Personlig hadde jeg nok jeg også stått veldig stille om politiet hadde ropt "frys" etter meg. Men jeg hadde ALDRI legitimert meg om jeg grunnløst hadde blitt bedt om det. Og misstanke basert på hår og hudfarge er for meg grunnløse.

Det burde være like enkelt for alle å forstå at du etterfølger politiets instrukser - så fremt du ikke er villig til å ta konsekvensene av ikke å gjøre det.

Uansett vilken etnisk bakgrunn du har.....

Som motorsykkelist er jeg mang en gang ubegrunnet blitt stoppet for å legitimere meg og eierskapet til sykkelen.

Og det er helt i orden, fordi grunnen til det er å få tatt de som kjører rundt på stjålet sykkel.

I bil opplever jeg slikt aldri.

Og alle de som jeg kjenenr som kjører lovlig med sykkel synes det er helt i orden. Fordi hensikten er å få tatt de som begår ulovelige handlinger som i neste rekke går ut over nettopp oss andre.

Når fakta er at de fleste som oppholder seg ulovelig i Norge tilhører en annen etnisk gruppe en de fleste norskfødte nordmenn, så ser jeg ikke hvorfor det skal være så ille å bli stoppet for å bekrefte at du ikke er en av dem.

Da vil problemet bli mindre på sikt, og ergo vil behovet for slike kontroller også bli mindre.

Skal man ha noen som helst mulighet til å gjøre noe med slike problemer, så må man også utføre tiltak på den måten som er mest hensiktsmessig.

Og så får de det "går ut over" finne seg i det.

Tross alt er det bare bagateller å bli stoppet i en kontroll - så lenge du ikke har noe å ha "dårlig samvittighet" for.

Spesielt når man ser det i forhold til hva hensikten med det er.....

Skrevet

Jeg liker ikke denne skyt først - spør etterpå-mentaliteten. Men siden jeg er blond, kan jeg vel gå med ryggsekk på T-banen uten å vekke mistanke.

Jeg liker den heller ikke, men det er snakk om å velge mellom flere onder.

Skrevet

Men det er jo litt skummelt hvis holdningen "skyt først og spør senere" blir det nye slagordet hos engelsk politi.Da er vel spørsmålet om befolkningen egentlig har noen grunn til å føle seg så mye tryggere. Dilemmaet når en skal forsvare våre verdier og vårt levesett er at på et tidspunkt vil våre virkemidler kunne bli bli den største trusselen mot demokratiet.

DET er jo heller ikke så lurt....

Jeg kan ikke helt se hvorfor den lovlydige delen av befolkningen skal ha så mye å frykte av den grunn?

Men det er klart at du kanskje bør tenke deg om en eller to ganger til, hvis du er forbryter (av et "mildere slag" enn terrorister) og av den grunn vanligvis ikke følger politiets instrukser om å stoppe - skulle du bli bedt om det......

Gjest Kvinne78
Skrevet

Jeg liker den heller ikke, men det er snakk om å velge mellom flere onder.

Det blir bare spekulasjoner, all den tid vi ikke vet nøyaktig hva som har skjedd.

Men det bør da ikke vere nødvendig å slakte en mann som allerede ligger på bakken, bare fordi han er mistenkt for noe?

Jeg er en annen
Skrevet

Det er naturligvis umulig for meg å si, men det høres i utgangspunktet noe drastisk ut.

Da er det nok mer sannsynlig at øyenvitneskildringen ikke stemmer, eller at avsnittet over inneholder noen grove skrivefeil.

Også BBC har denne fremstillingen. Et øyenvitne sier "One of them [politiet] was carrying a black handgun - it looked like an automatic - they pushed him to the floor, bundled on top of him and unloaded five shots into him."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4706787.stm

Skrevet

Det er så fordømt enkelt å si for en etnisk nordmann. Personlig hadde jeg nok jeg også stått veldig stille om politiet hadde ropt "frys" etter meg. Men jeg hadde ALDRI legitimert meg om jeg grunnløst hadde blitt bedt om det. Og misstanke basert på hår og hudfarge er for meg grunnløse.

"Men jeg hadde ALDRI legitimert meg om jeg grunnløst hadde blitt bedt om det"

Uff, da. Du vet at politiet har, og alltid har hatt, rett til å spørre hvem som helst om å legimitere seg? Og at man har plikt til å legitimere seg? Det er en forutsetning for at politiet skal kunne fungere.

"..................................."

Skrevet

Det blir bare spekulasjoner, all den tid vi ikke vet nøyaktig hva som har skjedd.

Men det bør da ikke vere nødvendig å slakte en mann som allerede ligger på bakken, bare fordi han er mistenkt for noe?

Nja, hvis han lå der med tykk jakke med mulig bombe innefor og de fryktet at han skulle utløse den...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...