Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir regnestykket på antall liter når man har lengde, bredde og høyde på noe? På forhånd takk!

Skrevet

Kommer jo an på om hvordan beholderen ser ut - men sånn generelt (om beholderen er jevnt like tykk hele veien opp...) blir det flate målet (i dm) * høyden (i dm).

Og flatemålet er bredde*lengde hvis det er firkantet og 3,14*radius*radius hvis det er rundt...

Skrevet

Kommer jo an på om hvordan beholderen ser ut - men sånn generelt (om beholderen er jevnt like tykk hele veien opp...) blir det flate målet (i dm) * høyden (i dm).

Og flatemålet er bredde*lengde hvis det er firkantet og 3,14*radius*radius hvis det er rundt...

Lengde er 60 cm, bredde er 35 cm og høyde er 35 cm. Er firkantet...

Skrevet

Lengde er 60 cm, bredde er 35 cm og høyde er 35 cm. Er firkantet...

6 * 3,5 * 3,5 = 73,5 liter.

Det hørtes mye ut, men det stemmer vel? ;-)

Skrevet

6 * 3,5 * 3,5 = 73,5 liter.

Det hørtes mye ut, men det stemmer vel? ;-)

Kan nok stemme det... Det er nemlig et akvarium! ;o)

Skrevet

Kan nok stemme det... Det er nemlig et akvarium! ;o)

Aha....jeg må innrømme at jeg lurte på hva det var :)

Skrevet

Aha....jeg må innrømme at jeg lurte på hva det var :)

Th hi.... Tenkte nemlig jeg skulle legge det ut for salg. Tror neppe jeg kommer til å fylle det med fisk med det første, så da er det jo unødvendig at det står å opptar plass!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...