Gå til innhold

Bilverksteder og regninger og kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

"¤&"¤"¤"(!!! - sånn så er det sagt.....

The story:

Jeg skulle på Toyota med bilen min - fordi eksosanlegget ikke lenger kunne flikkes på hjemme - - og tok EU-kontroll i samme slengen, tenkte det var greit - og vi skulle på ferie, og der var kjekt å få det gjort.

Så henter jeg bilen, med nytt eksosanlegg, veldig fornøyd -for bilen er sabla god og har tjent oss trofast i mange år - og helt uten rust.

Jeg blir servert en liste med mangler som jeg ikke gidder å studere -så jeg sier bare kjekt -send meg et prisoverslag _ så får vi fikset det mens vi er på ferie - sikkert noen i familien som kan hente den og sånn....

dagen før vi reiser på ferie kommer prisoverslaget: 17000,-!!!!

Men i "¤"¤&"&¤?"==! det er jo ikk emulig det feiler jo ikke bilen noe som helst - men vi kunne ikke sette den inn til en sånn pris, så vi valgte å drøye til etter ferien.

Jeg har ikke greie på biler, og lista med mangler hadde de ikke sendt meg - så jeg ba gubben om å dra ned og se hva det var som kostet så mye, eller om det kunne være en kommafeil.

Følgende har jeg fra han:

Gubben kommer inn til Toyota og forteller at det gjelder en EU-kontroll på bil nr sånn og sånn, og så sier han bak disken, "jøss er det DIN bil?" (gubben har vært kunde der i flere år) og så går de gjennom lista sammen og fyren bak disken forteller og legger ut om hva som gentlig ikke er nødvendig da - og her har vi bil i enda noen år til, så god som den er - og i alle fall godt under halvparten av summen - om han ikke kan gjøre ditt og datt sjøl og den ruta behøver ikke byttes, bare poleres opp etc.

Nå har gubben hentet en del til 700, som han skrus på sjøl, og så må den inn og fikses for 2000, -omtrent.

...............jeg hadde betalt det jeg trodde var et skikkelig overslag jeg. - eller nei - jeg hadde klippet skiltene av den.......

Og det er ikke første gang at gubben betaler en annen pris enn jeg har fått.....

helvete

hva har det med pikk å gjøre hva som feiler bilen?

*sur*

hare1365380455
Skrevet

Det høres helt vilt ut. For en prisforskjell!

Skrevet

HÅÅÅH! (Á la Fleksnes)

Jeg hadde blitt så forbanna. Hadde gått rett bort og prompa på den bilforretninga iallfall! Hadde nekta gubben å handle der også. *grrmumlegrfmhm*

Skrevet

Det høres helt vilt ut. For en prisforskjell!

Ja, det er så en har lyst til å skrive om det i lokalavisen.....

Skrevet

HÅÅÅH! (Á la Fleksnes)

Jeg hadde blitt så forbanna. Hadde gått rett bort og prompa på den bilforretninga iallfall! Hadde nekta gubben å handle der også. *grrmumlegrfmhm*

hehe

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Jeg har samme erfaring. Pluss at når jeg som dame kommer inn i sjappa. Så blir jeg stående der hele dagen hvis jeg ikke bare suger tak i kraven på en eller annen. ALLE de som jobber der overser meg og venter på at mannen min skal komme ruslende etter... =¤E(%/%=¤``#"`/#&/#(¤==%`? altså!!!

hare1365380455
Skrevet

Så gjør det....;)

Skrevet

Siden det vel ikke har noen effekt å bli fornærmet på verkstedet, får du ta ut irritasjonen på gubben istedet ;-)

Men kanskje det kunne ha blitt noe i nærheten samme situasjon om du hadde sendt gubben i en interiørbutikk og bedt om å få fikset opp stuen? De hadde sikkert fått prakket på ham mye dyrt, unødvendig dill de også?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du glemte bare å skru på sjarmen når du var der inne;)

Skrevet

Jeg har samme erfaring. Pluss at når jeg som dame kommer inn i sjappa. Så blir jeg stående der hele dagen hvis jeg ikke bare suger tak i kraven på en eller annen. ALLE de som jobber der overser meg og venter på at mannen min skal komme ruslende etter... =¤E(%/%=¤``#"`/#&/#(¤==%`? altså!!!

Ikke sant? så en kan spy!!! en kveld så var gubben med meg på jobb i Oslo (bilen min stod på 4 bukker) - - og de jeg skulle besøke, henvendte seg hele tiden til han - til slutt måtte han si at han var privatsjåføren og at det var madammen som var den de skulle snakke med - hehe

Skrevet

Siden det vel ikke har noen effekt å bli fornærmet på verkstedet, får du ta ut irritasjonen på gubben istedet ;-)

Men kanskje det kunne ha blitt noe i nærheten samme situasjon om du hadde sendt gubben i en interiørbutikk og bedt om å få fikset opp stuen? De hadde sikkert fått prakket på ham mye dyrt, unødvendig dill de også?

Nei -det er ikke sammnelignbart - en mangellapp etter EU-kontroll skal være en skikkelig sak, mener jeg. Men det er siste gangen jeg tar EU-kontroll på et merkeverksted -neste gang bruker jeg NAF, det var bare så praktisk når de likevel skulle reparere eksosanlegget.

Nei, sinna på gubben min - som reparerer den for meg og sparer oss for tusenvis av kroner? nei gudameg!

Skrevet

Ikke sant? så en kan spy!!! en kveld så var gubben med meg på jobb i Oslo (bilen min stod på 4 bukker) - - og de jeg skulle besøke, henvendte seg hele tiden til han - til slutt måtte han si at han var privatsjåføren og at det var madammen som var den de skulle snakke med - hehe

Hehe, noe lignende skjedde meg en gang jeg var med samboeren i en klesbutikk. Han skulle kjøpe seg en jakke, og han sto og prøvde den. "Ja, den er jo veldig fin på," sa ekspeditøren. "Du får vel høre med ho, det er vel du som bestemmer," sa han så henvendt til meg. Uh?? Jaggu skal typen få kjøpe seg de klærne han selv vil!

Skrevet

Du glemte bare å skru på sjarmen når du var der inne;)

Ja, han var ikke noe kkekk :)

Skrevet

*Hehe* En gang dro jeg på Obs! Bygg og kjøpte noe maling og fikk massevis av gode tips og god service på kjøpet.Eksen nektet å tro meg, selv fikk han bare et likegyldig blikk i malingsdisken der. :o)

Men prøv å send en mann inn på et apotek etter babyprodukter eller barnemedisiner?! Jeg fikk alltid bare en kort info om saken, han pleide å komme ut stinn av informasjon!

Skrevet

*Hehe* En gang dro jeg på Obs! Bygg og kjøpte noe maling og fikk massevis av gode tips og god service på kjøpet.Eksen nektet å tro meg, selv fikk han bare et likegyldig blikk i malingsdisken der. :o)

Men prøv å send en mann inn på et apotek etter babyprodukter eller barnemedisiner?! Jeg fikk alltid bare en kort info om saken, han pleide å komme ut stinn av informasjon!

sant det! :) Jeg har det også veldig komfortabelt hos de som selger maling - - - vi burde beise huset snart!

Skrevet

Jeg fikk derimot elendig service på en Maxbo i Oslo en gang som jeg skulle kjøpe maling, glassfiberstrie mm. Fikk bare kommentarer som "som alle vet... " osv. Og dette var midt på dagen en hverdag, ikke en hektisk lørdag med kaos i butikken eller noe sånt... Jeg svarte jo bare at nei, jeg vet ikke, har aldri pusset opp tidligere. Dagen etter ringte jeg en av sjefene i Maxbo sentralt, og klaget!

Men jeg handlet hos en annen malingsforhandler som ga skikkelig service og tips om hva som var lurt å gjøre, og fikk dessuten OBOS-rabatt på 15% elns, så det hele gikk jo bra for meg da.

Skrevet

Nei -det er ikke sammnelignbart - en mangellapp etter EU-kontroll skal være en skikkelig sak, mener jeg. Men det er siste gangen jeg tar EU-kontroll på et merkeverksted -neste gang bruker jeg NAF, det var bare så praktisk når de likevel skulle reparere eksosanlegget.

Nei, sinna på gubben min - som reparerer den for meg og sparer oss for tusenvis av kroner? nei gudameg!

Hehe... nei, det er klart du hadde god grunn til å bli skikkelig forbannet på dem!

Men jeg tenkte litt sånn som når dattera mi klager på at jeg kjefter på henne om at hun - men mest broren - roter: Hun sier "hvorfor kjefter du på meg,da? Det er jo broren min som roter mest!" Så svarer jeg som regel - men han hører jo ikke etter, derfor må jeg jeg kjefte på deg!

Skrevet

Hehe... nei, det er klart du hadde god grunn til å bli skikkelig forbannet på dem!

Men jeg tenkte litt sånn som når dattera mi klager på at jeg kjefter på henne om at hun - men mest broren - roter: Hun sier "hvorfor kjefter du på meg,da? Det er jo broren min som roter mest!" Så svarer jeg som regel - men han hører jo ikke etter, derfor må jeg jeg kjefte på deg!

I know - jeg kommer nok til å skjelle ut noen snart -men det er lettere å ta det ut her :)

Skrevet

I know - jeg kommer nok til å skjelle ut noen snart -men det er lettere å ta det ut her :)

Hehe...

Ny innfallsvinkel:

Du ser så sofistikert og eksklusiv ut, at de regnet med at en regning på 17.000 ikke ville spille noen rolle for deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...