Gå til innhold

Orker ikke


moonraven

Anbefalte innlegg

Jeg jobber full arbeidsdag som lærling i barneskole og sfo. Er ferdig som lærling i slutten av månden, og har fått meg fast jobb på en annen skole.

Problemet mitt er at jeg bruker opp alle egenmeldingene, og er ofte "syk" og hjemme fra jobb.

Jeg er veldig glad i jobben min, og trives med det jeg gjør....men enkelte dager bare orker jeg ikke å gå på jobb..føler meg dårlig, får angst osv...

Jeg bare lurte på om det kanskje gikk ann å få til en ordning, at jeg er delvis sykemeldt, delvis i jobb(slik at jeg får lønn for hele mnd, men ikke er på jobb hver eneste dag)?

Jeg vil så gjerne jobbe med det jeg gjør, men kan bare ikke noe for at jeg er sånn.

Sliter i tillegg med dårlig samvittighet for at jeg er så mye borte....føler at kollegane tenker og prater seg i mellom at jeg skulker og ikke tar jobben min seriøst(noe jeg gjør)

Håper noen kan hjelpe meg litt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Siden du er i tjueåra og ikke greier full stillng, må første steg være en utredning hos lege for å finne ut om du er syk.

Dersom legen finner at du har en sykdom, er det også sannsynlig at du kan få behandling.

Sykdom er forutsetningen for sykmelding. Du kan ikke være sykmeldt kun fordi de er sliten og ikke orker å gå på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...