Lillemus Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Jeg liker de gamle skillingsvisene, "Frem fra glemselen" og ettersom jeg er oppvokst med dem så kan jeg mange av tekstene når jeg hører dem... *Hulk hulk* Hvem får ikke klump i halsen når de hører "Tullingen"? Eller "I en sal på hospitalet"? For ikke å snakke om "Anna på søndagsskolen". *Griner i strie strømmer* 0 Siter
Freya Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Jeg husker da jeg var lita og ba søsteren min om å spille "Vesleblakken" på orgelet mens hun sang. Det var så utrolig trist, men jeg kunne jo ikke bare begynne å grine heller. Ja, slike skillingsviser er forferdelig sørgelige! 0 Siter
flisa Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 "Gale-Truls!" da? :-) http://fia.akershus-f.kommune.no/folk/Aurskog/CD10B-spor03mp3-lav.mp3 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 Jeg husker da jeg var lita og ba søsteren min om å spille "Vesleblakken" på orgelet mens hun sang. Det var så utrolig trist, men jeg kunne jo ikke bare begynne å grine heller. Ja, slike skillingsviser er forferdelig sørgelige! "Vesleblakken" er på den andre cd'n, det vil si den jeg ikke spiller nå... Joda, oppdaget at vi har dem på biblioteket og bestilllte sporenstreks alle! Vesleblakken kan jeg forøvrig utenat selv om jeg ikke hører den... Filmatiseringen har gått på NRK noen ganger og jeg _griner_ virkelig i strie strømmer når jeg ser den! Husker min mor sto på kjøkkenet og ba om hjelp til å øse opp julemiddagen, men både jeg og søstrene mine satt på stua og hylgrein! ) Og dette var i godt voksen alder altså! 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 "Gale-Truls!" da? :-) http://fia.akershus-f.kommune.no/folk/Aurskog/CD10B-spor03mp3-lav.mp3 Akkurat den har jeg ikke noe forhold til, men den snurra nettopp i bakgrunnen her... 0 Siter
Freya Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 "Vesleblakken" er på den andre cd'n, det vil si den jeg ikke spiller nå... Joda, oppdaget at vi har dem på biblioteket og bestilllte sporenstreks alle! Vesleblakken kan jeg forøvrig utenat selv om jeg ikke hører den... Filmatiseringen har gått på NRK noen ganger og jeg _griner_ virkelig i strie strømmer når jeg ser den! Husker min mor sto på kjøkkenet og ba om hjelp til å øse opp julemiddagen, men både jeg og søstrene mine satt på stua og hylgrein! ) Og dette var i godt voksen alder altså! Er jo godt å grine litt skikkelig over "ingenting" noen ganger også. Men Vesleblakken er jo så TRAGISK! :...-(((( 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 Er jo godt å grine litt skikkelig over "ingenting" noen ganger også. Men Vesleblakken er jo så TRAGISK! :...-(((( Det verste er at filmatiseringen er skikkelig dårlig. Men griner gjør jeg alikevel. 0 Siter
flisa Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Akkurat den har jeg ikke noe forhold til, men den snurra nettopp i bakgrunnen her... pappa sang alltid den - hihi 0 Siter
Gemini Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Det verste er at filmatiseringen er skikkelig dårlig. Men griner gjør jeg alikevel. Om det er noen trøst, så griner jeg av alt mulig rart på TV... Har til og med grini av Huset på prærien... *flau* Skal ingenting til altså. Er det rart jeg foretrekker å se TV aleine eller sammen med mannen min bare? ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 Om det er noen trøst, så griner jeg av alt mulig rart på TV... Har til og med grini av Huset på prærien... *flau* Skal ingenting til altså. Er det rart jeg foretrekker å se TV aleine eller sammen med mannen min bare? ;-) Da jeg gikk gravid med poden grein jeg av og til når jeg hørte kjenningsmelodien til den australske tv-serien "Hverdagsliv"... 0 Siter
flisa Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Om det er noen trøst, så griner jeg av alt mulig rart på TV... Har til og med grini av Huset på prærien... *flau* Skal ingenting til altså. Er det rart jeg foretrekker å se TV aleine eller sammen med mannen min bare? ;-) Jeg bodde sammen med ei som hentet et babyteppe hver gang vi skulle se "huset på prærien" - ho grein seg og teppet helt bort -jeg lo! Jeg grein da jeg så "Tid for ømhet" 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 Jeg bodde sammen med ei som hentet et babyteppe hver gang vi skulle se "huset på prærien" - ho grein seg og teppet helt bort -jeg lo! Jeg grein da jeg så "Tid for ømhet" Jeg fikk latterkrampe da jeg så "Tid for ømhet", men jeg husker ikke hvorfor. Det er da også hundre år siden omtrent. 0 Siter
flisa Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Jeg fikk latterkrampe da jeg så "Tid for ømhet", men jeg husker ikke hvorfor. Det er da også hundre år siden omtrent. herregud *korser seg* 0 Siter
Freya Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Om det er noen trøst, så griner jeg av alt mulig rart på TV... Har til og med grini av Huset på prærien... *flau* Skal ingenting til altså. Er det rart jeg foretrekker å se TV aleine eller sammen med mannen min bare? ;-) Hmf. Jeg grein av en episode "Sex og singelliv" en gang. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hmf. Jeg grein av en episode "Sex og singelliv" en gang. Har klart det også jeg. :-) Og en masse annet. Mannen min ser bare litt rart på meg... hihi 0 Siter
flisa Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Da jeg gikk gravid med poden grein jeg av og til når jeg hørte kjenningsmelodien til den australske tv-serien "Hverdagsliv"... Da jeg var gravid med Plutten hyyyylte jeg da filmen Ghost gikk... 0 Siter
Gemini Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Da jeg gikk gravid med poden grein jeg av og til når jeg hørte kjenningsmelodien til den australske tv-serien "Hverdagsliv"... Problemet mitt er at jeg ikke kan skylde på noen graviditet - jeg bare er sånn... ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Om det er noen trøst, så griner jeg av alt mulig rart på TV... Har til og med grini av Huset på prærien... *flau* Skal ingenting til altså. Er det rart jeg foretrekker å se TV aleine eller sammen med mannen min bare? ;-) Jeg trodde alle grein av huset på prærien jeg. Jeg griner i hvert fall. 0 Siter
MsSophie Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hmf. Jeg grein av en episode "Sex og singelliv" en gang. ...jeg grein som en ung i sluttscenen til Armageddon....*dritflau*... 0 Siter
TrineE Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hadde glemt helt av disse sangene. Husker jeg hørte på dem i barndommen og gråt i strie strømmer... Tro om det går ann å få kjøpt disse sangene nå? Hadde vært gøy å hørt de på nytt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.