Gjest nepa Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 "Vesleblakken" er på den andre cd'n, det vil si den jeg ikke spiller nå... Joda, oppdaget at vi har dem på biblioteket og bestilllte sporenstreks alle! Vesleblakken kan jeg forøvrig utenat selv om jeg ikke hører den... Filmatiseringen har gått på NRK noen ganger og jeg _griner_ virkelig i strie strømmer når jeg ser den! Husker min mor sto på kjøkkenet og ba om hjelp til å øse opp julemiddagen, men både jeg og søstrene mine satt på stua og hylgrein! ) Og dette var i godt voksen alder altså! Har du teksten til "vesleblakken"... Min mor pleide å synge den da vi var barn... Husker bare melodien og noe av teksten.. Hun døde tidlig og det hadde vært fint om du hadde den teksten til meg ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 Har du teksten til "vesleblakken"... Min mor pleide å synge den da vi var barn... Husker bare melodien og noe av teksten.. Hun døde tidlig og det hadde vært fint om du hadde den teksten til meg ) I en liten stue, langt fra bygden ståk og stri, hørtes barnelek og latter når iblant du gikk forbi, men en dag brøt sorgen inn i gledens harmoni, veslegutten var blitt syk og lå i feberfantasi Langt det var til doktor, kanskje livet snart var slutt, hjelpen måtte hentes for å redde veslegutt, nedi stallen sto en snill og trofast kamerat, kjære Vesleblakken du må ta den lange veien fatt Blakken drar av sted på livets aller lengste vei og han tenker "Jeg vil gjøre alt og bringe hjelp til deg!" Lyse minner dukker frem, han husker alle dem, hver gang han med veslegutt på rygg fra marken travet hjem Snart er de i bygden fremme, doktor hentes med, men den vei tilbake ble nok lenger enn hit ned, tunge bakker ble for mye, men det gikk til slutt, tenk at slik han måtte hjem med hjelp og liv til veslegutt Blakken reddet livet for sin aller beste venn, men av Blakkens eget liv var siste dagen svunnet hen, så takk da kjære Blakken, du min aller beste venn, aldri får jeg se deg, aldri klappe deg igjen... *Gåsehud* 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 I en liten stue, langt fra bygden ståk og stri, hørtes barnelek og latter når iblant du gikk forbi, men en dag brøt sorgen inn i gledens harmoni, veslegutten var blitt syk og lå i feberfantasi Langt det var til doktor, kanskje livet snart var slutt, hjelpen måtte hentes for å redde veslegutt, nedi stallen sto en snill og trofast kamerat, kjære Vesleblakken du må ta den lange veien fatt Blakken drar av sted på livets aller lengste vei og han tenker "Jeg vil gjøre alt og bringe hjelp til deg!" Lyse minner dukker frem, han husker alle dem, hver gang han med veslegutt på rygg fra marken travet hjem Snart er de i bygden fremme, doktor hentes med, men den vei tilbake ble nok lenger enn hit ned, tunge bakker ble for mye, men det gikk til slutt, tenk at slik han måtte hjem med hjelp og liv til veslegutt Blakken reddet livet for sin aller beste venn, men av Blakkens eget liv var siste dagen svunnet hen, så takk da kjære Blakken, du min aller beste venn, aldri får jeg se deg, aldri klappe deg igjen... *Gåsehud* Tuen, tusen takk ) Du er bare helt topp ) GoKlem 0 Siter
Freya Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 I en liten stue, langt fra bygden ståk og stri, hørtes barnelek og latter når iblant du gikk forbi, men en dag brøt sorgen inn i gledens harmoni, veslegutten var blitt syk og lå i feberfantasi Langt det var til doktor, kanskje livet snart var slutt, hjelpen måtte hentes for å redde veslegutt, nedi stallen sto en snill og trofast kamerat, kjære Vesleblakken du må ta den lange veien fatt Blakken drar av sted på livets aller lengste vei og han tenker "Jeg vil gjøre alt og bringe hjelp til deg!" Lyse minner dukker frem, han husker alle dem, hver gang han med veslegutt på rygg fra marken travet hjem Snart er de i bygden fremme, doktor hentes med, men den vei tilbake ble nok lenger enn hit ned, tunge bakker ble for mye, men det gikk til slutt, tenk at slik han måtte hjem med hjelp og liv til veslegutt Blakken reddet livet for sin aller beste venn, men av Blakkens eget liv var siste dagen svunnet hen, så takk da kjære Blakken, du min aller beste venn, aldri får jeg se deg, aldri klappe deg igjen... *Gåsehud* NB: Må synges med stor innlevelse og plenty glissando. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Skrevet 22. juli 2005 NB: Må synges med stor innlevelse og plenty glissando. Glissando? 0 Siter
Gjest ikke noe å være flau over Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hadde glemt helt av disse sangene. Husker jeg hørte på dem i barndommen og gråt i strie strømmer... Tro om det går ann å få kjøpt disse sangene nå? Hadde vært gøy å hørt de på nytt. Jada, "Frem fra glemselen" serien finnes på cd nå. I hvertfall noen av dem, vet jeg. 0 Siter
Freya Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Glissando? At man glir inn på tonene. Slik som mange synger slike sanger, vel. 0 Siter
muriel Skrevet 22. juli 2005 Skrevet 22. juli 2005 Hadde glemt helt av disse sangene. Husker jeg hørte på dem i barndommen og gråt i strie strømmer... Tro om det går ann å få kjøpt disse sangene nå? Hadde vært gøy å hørt de på nytt. Ja, gøy er ordet! ;-) 0 Siter
TrineE Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Ja, gøy er ordet! ;-) he-he,litt feil ordvalg kansje.. Det er vel ikke akkurat mye gøy i de tekstene. 0 Siter
Gjest buhuuuuuuu Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Husker dere den reklamen, tror det var om forsikring eller førstehjelp: En mor og en gutt har forsovet seg en morgen. En stemme (moren) snakker til reklamen: "hva om jeg ikke hadde forsovet meg den dagen, hva om jeg ikke hadde brydd meg om å skifte den skitne genseren, hva om den matpakka ikke hadde vært så viktig" Samtidig får du se korte scener fra den morgenen. Gutten løper til slutt ut døren og over veien. Plutselig fløyter en bil som kommer skliende på isen, i stor fart, mot gutten. Akkurat i dèt det smeller filmer de moren, som ser alt fra kjøkkenvinduet, og mister et glass i gulvet (spillt i sakte film). Jeg var nybakt mamma i denne perioden. Jeg hulkgren hver gang reklamen kom på skjermen. Får ennå frysninger når jeg tenker på den 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.