Gå til innhold

Jeg trenger sårt hjelp...


Gjest Kjellerenermørkogkald

Anbefalte innlegg

Gjest Kjellerenermørkogkald

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Jeg er gravid i syvende måned og sliter sterkt med selvmordstanker...

Pappaen til barnet kan jeg ikke søke støtte hos, for han har nemlig ikke hatt kontakt med meg på tre-fire måneder, og er ikke særlig intressert i å være noen støtte før barnet kommer.

Jeg er så utrolig deprimert...Finner ikke lyset! :(

Lider av emosjonelt ustabil PF, og tør ikke prate med verken lege eller psykolog om dette..

Er så redd for hva som skjer med barnet :/

Er 21 år gammel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tar livet av deg tar du jo livet av barnet samtidig, og hva kan være verre enn det?

Det er ingen skam å trenge hjelp, og det vil du sannsynligvis få dersom du tar motet til deg og ber om det. Hjelp trenger ikke være at barnet blir tatt fra deg. Det finnes ulike typer oppfølging av blivende mødre med problemer. F.eks mødrehjem der mor og barn kan få hjelp og støtte til å takle hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellerenermørkogkald

Hvis du tar livet av deg tar du jo livet av barnet samtidig, og hva kan være verre enn det?

Det er ingen skam å trenge hjelp, og det vil du sannsynligvis få dersom du tar motet til deg og ber om det. Hjelp trenger ikke være at barnet blir tatt fra deg. Det finnes ulike typer oppfølging av blivende mødre med problemer. F.eks mødrehjem der mor og barn kan få hjelp og støtte til å takle hverdagen.

Men poenget er at jeg ikke ønsker å ta livet mitt :/ Jeg vil være lykkelig, bli en god mor.. og ha det greit!

Jeg går ikke på noen form for tabletter nå, men det frister å starte på cipralex i dette øyeblikk (da jeg vet at det alltid hjelper med lykkepillene for meg..)

Jeg har cipralex hjemme, men er de farlige for fosteret? er i 7.måned som sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nødt til å snakke med legen din (eller evt. psykolog dersom du går til behandling for tiden) om dette.

Det er viktig både for deg og barnet ditt at du er i best mulig form når barnet blir født. Du må ikke lukke øynene for virkeligheten akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at jeg ikke ønsker å ta livet mitt :/ Jeg vil være lykkelig, bli en god mor.. og ha det greit!

Jeg går ikke på noen form for tabletter nå, men det frister å starte på cipralex i dette øyeblikk (da jeg vet at det alltid hjelper med lykkepillene for meg..)

Jeg har cipralex hjemme, men er de farlige for fosteret? er i 7.måned som sagt..

Jeg er ikke lege, så jeg kan ikke svare deg på medisiner. Kan bare slutte meg til froskens svar og be deg om å ta det opp med legen din.

Da vil legen finne ut hvilken medisin som er trygg for deg å bruke.

Ikke mist motet helt selv om alt ser vanskelig ut. Ting endrer seg, og løsninger til det bedre kan dukke opp selv om "alt" virker håpløst akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...