Gå til innhold

Få villbringebær til å vokse annet sted?

Anbefalte innlegg

Gjest glad i bringebær
Skrevet

Jeg innrømmer det, jeg har ikke peiling på hagearbeid! Derfor spør jeg nå om råd.

Vi har masse villbringebær som vokser nærmest overalt på tomta. Men problemet er at de stort sett vokser der vi ikke får tak i dem (inni hekken og sånn). Vi skulle så gjerne ha formert dem til et sted som passer oss bedre, for villbringebær smaker jo så kjempegodt!

Nå har vi ryddet i hekken, og der fulgte det med noen kvister fra bringebæra. Kan jeg bruke disse kvistene til å plante et annet sted, og hvordan gjør jeg i så fall det?

Skrevet

Ofte er slike bringebær "rømte" hagebringeær, ikke villbringebær.

Tror ikke grenene alene vil gi stor suksess, men få med røttene så har du sjans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...