Gjest jente21___ Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Har et par forskjellige problemer her, og lurer på om de kan koples sammen -at grunnen er f.eks. candida? 1. Munn/nese-problemer, særlig om morgenen. -Ikke til å leve med. Lukter "våt kjøter" av munn og lepper, har brune ekle klumper i både munn og nese når jeg våkner. Belegget på tunga er veldig hvitt. (Vanlig "svovel-ånde" har jeg hatt før, det er ikke dette.) Leppene er ikke sprukne, men litt tørre og har "skjell-lignende" greier på seg som ikke går bort uansett hvilke leppeproukter jeg bruker. 2. Hodebunnen er klør, mister håret. Flasser ikke. Virker tør, men samtidig er det noen flekker som er fuktige, ikke fete. 3. Rar avføring, ofte kommer det bare noe lysebrunt/hvitt/gult/brun-rødt (varierer) i spytt-konsistens. I det siste har avføringen vært dekket med hvitt og lysebrunt slim ("surret rundt").. ekkelt. 4. Har også en mild sopplignende hudinfeksjon rundt nesevingene, hvis det har noen betydning. (Har vært mye værre før jeg begynte me p-piller) 5. Utfloden er hvit og lukter litt ekkelt til tider. Sår. Har ikke gått på pencilin-kur, og eneste tabletter jeg tar er lav dose mild antidepressiva og p-piller. Kan candida sitte i hele kroppen? Kan også nevne at jeg har oppholdt meg svært mye i et dårlig ventilert og fuktig fjøs/stall de siste par årene, kan det ha noe med saken å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19165-candida/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 15. februar 2001 Del Skrevet 15. februar 2001 Kjære jente21. Noen mener at man kan ha candida i hele kroppen.Jeg vil anbefale deg å stille dette spørsmålet til dr.Bruset på forum for alternativ medisin.Det høres ikke usannsynlig ut at et dårlig ventilert/fuktig fjøs kan gi de plagene som du nevner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19165-candida/#findComment-85520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.