Gå til innhold

de har hengt seg opp i..


Gjest Zahara

Anbefalte innlegg

Gjest Zahara

Var til psykiater i dag. Som selvsagt begynner å snakke om barndommen min. som var helt fin, men psykologen min har skrevet mye rart, han har diagnosert meg med dissosiativ lidelse. mulig symptomene stemmer, men jeg har ikke det!!'

Aldri vært utsatt for noe. Jeg er bipolar. og borderline. og vil selv legge vekt på bipolar, for resten er under full kontroll. Men andre legger vekt på borderline. og traumer jeg ikke har opplevd.

Vil bort fra de gamle papirene. Var en periode jeg var veldig i tvil om noe hadde skjedd, men det va r pga "press" fra den tidligere psykologen.

Hvordan skal jeg komme meg bort fra dette stempelet??

Trenger ikke psykolog, men en psykiater som kan følge meg opp. men lgen på et dps mener jeg trenger hyppige samtaler.

jeg er ferdig med det!!!!! Trenger det ikke. men de tror meg ikke. jeg vil bare følges opp. uten å legge vekt på alle problemer.

Hva i all verden gjør man??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ronja24

Hei =)

Hvordan mener du at du kan få god oppfølging UTEN hyppige samtaler?

Var den tidligere psykologen en du kjente godt? Traumer og ting i barndommen kan en "glemme" eller fortrenge. Hvis psykologen kjente deg godt kan det være h*n så tegn på dette og jobbet ut ifra det??

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zahara

Hei =)

Hvordan mener du at du kan få god oppfølging UTEN hyppige samtaler?

Var den tidligere psykologen en du kjente godt? Traumer og ting i barndommen kan en "glemme" eller fortrenge. Hvis psykologen kjente deg godt kan det være h*n så tegn på dette og jobbet ut ifra det??

*klem*

de vil bare snakke om problemer. jeg vil bare ha støttesamtaler. ikke problembasert terapi.

vil kunne snakke om ting jeg opplever der og da. og ikke om ting som kanskje liksom har skjedd.

trenger å bli fulgt opp på medisinene. og bli tatt på alvor som bipolar.

Jeg snakket med mamma i går kveld. gikk gjennom oppveksten min og sånn. Den var kanskje ikke perfekt, men mer enn god nok.

de skjønner liksom ikke at jeg føler meg ferdigbehandlet når det gjelder gamle problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan ikke gi deg noe konkret råd om hva du skal gjøre, jeg vil bare gi deg min fulle støtte.

Å påtvinge noen egenproduserte teorier om overgrep er i seg selv et overgrep som burde føre til tap av autorisasjon.

Terapeutproduserte teorier om alskens problemer i barndommen som pasienten ikke kjenner seg igjen i, er dessverre en arv fra "gammelpsykiatrien" som er svært vanlig og synes vanskelig å bli kvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronja24

de vil bare snakke om problemer. jeg vil bare ha støttesamtaler. ikke problembasert terapi.

vil kunne snakke om ting jeg opplever der og da. og ikke om ting som kanskje liksom har skjedd.

trenger å bli fulgt opp på medisinene. og bli tatt på alvor som bipolar.

Jeg snakket med mamma i går kveld. gikk gjennom oppveksten min og sånn. Den var kanskje ikke perfekt, men mer enn god nok.

de skjønner liksom ikke at jeg føler meg ferdigbehandlet når det gjelder gamle problemer.

Er det de samme folka du snakker med nå?

Nå vet jo ikke jeg hvordan problemer du har hatt tidligere. Men kansje de syns det er viktig å ikke slutte for brått med terapi?

Selv har jeg aldri hatt "terapi" samtaler. Bare snakket om det jeg har følt for den dagen jeg har vært hos legen/psykiater'n og det fungerer veldig bra for meg.

Så håper du kommer til en løsning med behandlings folkene.

Du kan jo ta det opp med fastlegen hvis h*n er en du kjenner godt og føler deg trygg på?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bytte sykehus / poliklinikk, evt også fastlege UTEN at papirene dine sendes videre.

Send også et brev til tidligere behandlere der du legger ned totalforbud om vidresending av noen som helst opplysninger om deg.

Du kan evt. klage på behandlingen du har fått. Men sjansene for å nå fram med dine diagnoser er vel heller små.

Norsk pasientforening kan kanskje hjelpe deg.

http://www.helsenett.no/pasientforening/

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...